2020-12-29, 13:52
Medlem
analkings avatar
Nu har en socialdemokratisk borgmästare i tyskland blivid haffad för att han ville knulla med en 13 åring. Tänker ju direkt på paraleller med C i sverige. Varför vill så många politiskt korrekta politiker knulla barn eller umgås med folk som gör det?

källa

https://www.compact-online.de/paedo-skandal-in-burg-spd-buergermeister-wollte-offenbar-sex-mit-13-jaehriger/
Citera
2020-12-29, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loqita
En pappa som medvetet släpper in en pedofil i sin barnfamilj förtjänar inget medlidande av någon. Det är inte synd om en sådan person, det är synd om en sådan persons barn. Punkt slut.

Skaffar man barn och har förmånen att få en familj så ska man värna om sina barn. Man ska vara en bra pappa. En bra pappa beter sig helt enkelt inte så. Det finns inga ursäkter.

Federley försvarar sig med att han aldrig låtit sin dotter (9 år) vara ensam med sambon, pedofilen.

Federley var alltså medveten om sambons pedofila läggning. Federley skyddar sin dotter, men måste ju ha insett att andra barn kunde utnyttjas av pedofilen. De barnen bryr han sig inte om. Tala om egoism.
Citera
2020-12-29, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Tack, det var den artikeln jag läste för ett tag sedan.
Den klargör ingenting.
Har han lämnat sina uppdrag för en månad, tre månader, ett halvår eller för alltid?
Om han har lämnat sina uppdrag så borde partiet tydligt gå ut med vem som ersätter honom och från vilket datum.
Annars verkar det som om han bara har lämnat tillfälligt, under så lång tid det passar honom själv.

Ersätts troligen av Emma Wiesner låter också väldigt oklart.
Kan partiet ersätta en europaparlamantariker med vem de vill eller följer det något slags regler som bygger på valsedeln som gällde vid senaste valet?

Fattar inte Annie Lööf att hon måste vara tydligare om hon vill verka trovärdig?
Ang min fetning där nere:
Tror att du tyvärr helt missat hur den svenska politiska kartan ser ut. Du minns inte hösten 2018? Du minns inte att Annie Lööf på riktigt då var en statsministerkandidat? Du minns inte att ett av de tyngsta argumenten för henne som en lämplig chef för Sverige var just att hon var kvinna?

Det där sista har inte ändrats sedan hösten 2018. Om mindre än två år kommer Annie Lööf än en gång att vara Medelsvenskans favorit till posten som statsminister.
Tror inte Ebba Busch har alls lika stor supporterklubb bland dem som till varje pris önskar sig en kvinnlig statsminister 2022.

Så Annie behöver nog inte jobba på att bygga trovärdighet. Annie är tvåbarnsmamma och ogillar SD/Jimmie Åkesson. Det räcker.
Åtminstone för stora delar av valboskapen..
Citera
2020-12-29, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith
Federley försvarar sig med att han aldrig låtit sin dotter (9 år) vara ensam med sambon, pedofilen.

Federley var alltså medveten om sambons pedofila läggning. Federley skyddar sin dotter, men måste ju ha insett att andra barn kunde utnyttjas av pedofilen. De barnen bryr han sig inte om. Tala om egoism.

Det är dessutom inte ett trovärdigt argument. Ett övergrepp kan vara över på några minuter. Ingen människa är vaken 24 timmar om dygnet månad efter månad. Alla duschar någon gång, går på toa etc. Det är helt vidrigt att riskera sitt barns säkerhet och det är ju grunden i att folk inte tål att se honom nu. Vad för slags pappa tar hem en pedofil? Och låter honom stanna? För att sedan försvara beslutet? Och därefter dra på sig offerkoftan?
Citera
2020-12-29, 15:18
Medlem
stortans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Förklaringen till att FF hålls om ryggen är nog enkel. Han är framgångsrik, punkt. Når man FF:s nivå, slutar omgivningen ställas normala krav. Det finns liknande berömda exempel.

Har Jimmy pages relation med Mattix/Maddox (14 år gammal när de möttes) skadat hans karriär? Bara ett exempel. Självklart inte. Han är fortfarande samma sönderfjäskade rockikon.

Att Federlygate har en lång förhistoria, förvånar mig inte alls. Självklart blev FF inte galen år 2020. Enligt hans egen blogg festade han med "minors" (!) år 2008.

FF:s relation med den grova pedofilen är npg bara en del av en allmän gränslöshet. Jag förmodar att många centertoppar (inkl Maud Olofsson) har sett mellan fingrarna under åren.

FF har aktivt dragit till sig barn, samtidigt som han bott med pedofilen.

Det är extremt allvarligt. Det är allmänfarligt.

För att snacka om den skönsjungande flickidolen Elvis. Hans bravader var ju vida omskrivna. Ändå flög trosorna av kvinnor och upp på scen.

https://www.google.se/amp/s/nyheter24.se/amp/noje/926944-uppgifter-i-bok-om-elvis-presley-han-var-pedofil

Men inte fan kan detta sexparti (Centern) fortsätta 2021 med samma ledning som tillåtit detta. Längre måste väl Svensken kommit i sin tanke.

Som tidigare sagts, Annie har ju egna barn, vågar hon lämna det till sina partikamrater?
Senast redigerad av stortan 2020-12-29 kl. 15:22.
Citera
2020-12-29, 16:03
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loqita
Det är dessutom inte ett trovärdigt argument. Ett övergrepp kan vara över på några minuter. Ingen människa är vaken 24 timmar om dygnet månad efter månad. Alla duschar någon gång, går på toa etc. Det är helt vidrigt att riskera sitt barns säkerhet och det är ju grunden i att folk inte tål att se honom nu. Vad för slags pappa tar hem en pedofil? Och låter honom stanna? För att sedan försvara beslutet? Och därefter dra på sig offerkoftan?

Nej , och det räcker väl med att man vet att han tänder på barn o sitter där hemma och tittar på henne när hon lekte i deras på pool i somras . Att han kanske kommer för nära och trycker sig emot när de går förbi varandra . Att han kanske ” råkar ” visa sig för henne . Små ” obemärkta saker som barn kanske inte förstår är fel eller varför det känns fel .
Här är min nya kille han ska bo hemma hos oss nu .. men sitt helst inte för nära i soffan hos farbror Jonas .
Han visste ju att peddot våldfört sig på barnen fast att ex-sambon låg o sov i samma säng .
Det går inte att skydda ett barn helt från en pedofil i samma hus . Helt ohållbart hur han än gör .
Senast redigerad av nickomyra 2020-12-29 kl. 16:25.
Citera
2020-12-29, 17:39
Medlem
https://fib.se/uncategorized/jag-varnade-centern-for-federley-redan-2008/?fbclid=IwAR2Wce5AtByCVNoZYkNzXBfD2iLVg_S0XLF_CLmP T8WIBaDaeT6usGBLHpA

Nu är ju allas vår kolkraftsMaud också inblandad i hanteringen
Citera
2020-12-29, 17:46
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otto48
https://fib.se/uncategorized/jag-varnade-centern-for-federley-redan-2008/?fbclid=IwAR2Wce5AtByCVNoZYkNzXBfD2iLVg_S0XLF_CLmP T8WIBaDaeT6usGBLHpA

Nu är ju allas vår kolkraftsMaud också inblandad i hanteringen
Tack , vi har redan haft denna länk uppe ... men någon som vet vad ” storsminköser ” avser ?
Citera
2020-12-29, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
Tack , vi har redan haft denna länk uppe ... men någon som vet vad ” storsminköser ” avser ?

De jobbar väl med dansare, film, stjärnor och på teatrar helt enkelt. Smink är konst.

FF beskrev väl en dekadent jetsetmiljö.

Att både toppsminköser, han och minderåriga inte ska festa ihop och hamna på hans blogg, fattar varje vuxen person.

Federley är tyvärr inte vuxen. Vilket den senaste tidens händelser visar

Har man inte mod att kasta ut en pedofil, ska man hålla sig borta från toppolitiken.

Fö tror jag att pedofilen pysslat med barnporr och/eller agerat sexuellt mot barn sedan han lämnade fängelset.

Vem blir först att prata med polis och media?
Citera
2020-12-29, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Tack, det var den artikeln jag läste för ett tag sedan.
Den klargör ingenting.
Har han lämnat sina uppdrag för en månad, tre månader, ett halvår eller för alltid?
Om han har lämnat sina uppdrag så borde partiet tydligt gå ut med vem som ersätter honom och från vilket datum.
Annars verkar det som om han bara har lämnat tillfälligt, under så lång tid det passar honom själv.

Ersätts troligen av Emma Wiesner låter också väldigt oklart.
Kan partiet ersätta en europaparlamantariker med vem de vill eller följer det något slags regler som bygger på valsedeln som gällde vid senaste valet?

Fattar inte Annie Lööf att hon måste vara tydligare om hon vill verka trovärdig?

Det är så nytt. Saker måste utredas och nästa steg efter FF ska planeras.
Tror inte någon kan svara på om FF blir borta för alltid eller hur många månader.
Jag gissar att han inte kommer tillbaka i samma omfattning på liknande post.
Kanske han blir kvar i något annat av hans uppdrag.
Senast redigerad av Moschata 2020-12-29 kl. 18:30.
Citera
2020-12-29, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Förklaringen till att FF hålls om ryggen är nog enkel. Han är framgångsrik, punkt. Når man FF:s nivå, slutar omgivningen ställas normala krav. Det finns liknande berömda exempel.

Har Jimmy pages relation med Mattix/Maddox (14 år gammal när de möttes) skadat hans karriär? Bara ett exempel. Självklart inte. Han är fortfarande samma sönderfjäskade rockikon.

Att Federlygate har en lång förhistoria, förvånar mig inte alls. Självklart blev FF inte galen år 2020. Enligt hans egen blogg festade han med "minors" (!) år 2008.

FF:s relation med den grova pedofilen är npg bara en del av en allmän gränslöshet. Jag förmodar att många centertoppar (inkl Maud Olofsson) har sett mellan fingrarna under åren.

FF har aktivt dragit till sig barn, samtidigt som han bott med pedofilen.

Det är extremt allvarligt. Det är allmänfarligt.

Enig. Skrev jag det förut eller upprepar, att man kan undra om FF tänkt sig en ny slags "sexkultur"
där barn ingår som något "naturligt". Allmänfarligt, ja. Hybris, förmodligen.
"Prata inte med media, jag är en viktig person, det kan skada mitt arbete" sa han dock, när krim hade möte med honom och sambon. FF vill föra fram sina sexbudskap på eget sätt?
Citera
2020-12-29, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Federley står kvar på Centerpartiets hemsida som Europaparlamentariker och andre vice ordförande. Hur är det ens möjligt när partiet officiellt säger att han avgått, ljuger de?

https://www.centerpartiet.se/vart-parti/vara-politiker/europaparlamentariker/fredrick-federley

Det är nog bara en formalitet.
I uppslagsverk står redan att han var deras andre vice ordförande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in