Citat:
Ursprungligen postat av
text-tv-202
Jo jag vet att du ägnar mycket tid åt att argumentera mot alla dessa tre punkter samt försvara FHM. Men nu är det ett faktum även enligt din favoritmyndighet både att munskydd hjälper och att skolorna står för 75% av utbrotten i offentliga miljöer.
Med det här kommer vi in på en annan sak som är viktig, nämligen att kunna omvärdera sin position utifrån vad som händer i världen. Mutationer kan göra viruset mer smittsamt bland barn, eller mer aerosolt, över en natt, vilket verkar vara fallet med mutationen i UK. Vad som verkade sant om viruset för två månader sedan behöver inte vara samma sanning två månader senare.
Nu är det så att länken visar vetenskap från ECDC (ej FHM) och inte bara löst tjat på flashback.
Du har ingen aning om vad de 75 % utbrotten står för utan att sätta det i kontext. Är det lärarna som smittar varandra? Hur många utbrott missar man att registrera i andra miljöer? Hur stor andel är utbrotten i förhållande till antalet skolor och den allmänna smittspridningen i samhället?
Du verkar vara helt lost vad jag sagt tidigare. Om du inte följt vad jag sagt tidigare om visir och munskydd så är det på arbetsplatser de ska användas, om något, för där kan de ha en viss effekt. Även i hemmet skulle de vara bra att använda. Inte på stan eller i butiker. Helt lönlöst.