Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-12-03, 20:33
Medlem
urverksapelsins avatar
Dagens GP har en stor artikel om bästa burgaren i stada (Göteborg). Vinnaren? Burgerrson, skanstorget.

Andra på listan var The Barn och Bastard burgers.
Citera
2020-12-03, 21:32
Medlem
Terror-Ister-Bands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urverksapelsin
Dagens GP har en stor artikel om bästa burgaren i stada (Göteborg). Vinnaren? Burgerrson, skanstorget.

Detta maste konfirmeras med missburgerbabe.
Citera
2020-12-08, 01:19
Medlem
Bertil85s avatar
Uppe i Norrland fick man sin burgare med lingonsylt.
Citera
2020-12-28, 10:35
Medlem
Big Bosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urverksapelsin

Platserna i artikeln stämmer men håller ej med. Goods Co på Lorensbergsgatan är numera bäst i stan. Även Lasse på Heden är bra samt 2112's 'gatukök' i närheten.
Citera
2020-12-28, 18:56
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big Boss
Platserna i artikeln stämmer men håller ej med. Goods Co på Lorensbergsgatan är numera bäst i stan. Även Lasse på Heden är bra samt 2112's 'gatukök' i närheten.
Jag var inte alls imponerad av the goods i Kungsbacka, bra råvaror på kött och bröd men sämre på såser, pickles och så vidare. Snabbmatsstuk och nyutexade gymnasister i kök och servering (eller disken, man fick ju hämta maten själv). Är lorensbergsgatan bättre?
Citera
2020-12-28, 19:06
Medlem
Big Bosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Jag var inte alls imponerad av the goods i Kungsbacka, bra råvaror på kött och bröd men sämre på såser, pickles och så vidare. Snabbmatsstuk och nyutexade gymnasister i kök och servering (eller disken, man fick ju hämta maten själv). Är lorensbergsgatan bättre?

Jag har bara käkat deras dubbel cheese där som jag rankar som den bästa(cheesburgare) jag ätit i Sverige. Första tuggan tog mig direkt tillbaka till Shake Shack o Five Guys.

Deras pommes med ostsås o jalapenos är väldigt god, samt den med tater tots. Vill man ha den basic burgare utan skitsnack är de bäst i klassen enligt mig. Vill man ha en 'fine dining' burgare finns det 1000 andra ställen.

Inte varit i Kungsbacka.
Senast redigerad av Big Boss 2020-12-28 kl. 19:08.
Citera
2020-12-28, 19:21
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Jag har bara käkat deras dubbel cheese där som jag rankar som den bästa(cheesburgare) jag ätit i Sverige. Första tuggan tog mig direkt tillbaka till Shake Shack o Five Guys.

Deras pommes med ostsås o jalapenos är väldigt god, samt den med tater tots. Vill man ha den basic burgare utan skitsnack är de bäst i klassen enligt mig. Vill man ha en 'fine dining' burgare finns det 1000 andra ställen.

Inte varit i Kungsbacka.
Jag får testa helt enkelt. Tyckte att Kungsbacka var sämre än bastard burgers och definitivt sämre än Burgersson och the barn.
Citera
2020-12-28, 19:41
Medlem
Big Bosss avatar
Citat:
Jag får testa helt enkelt. Tyckte att Kungsbacka var sämre än bastard burgers och definitivt sämre än Burgersson och the barn.

The Barn o Burgersson har helt annan typ av burgare med massa fuffens för sig typ. Är gott ibland men sällan det jag är ute efter när jag vill ha en nice hamburgare.
Citera
2020-12-28, 19:49
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
The Barn o Burgersson har helt annan typ av burgare med massa fuffens för sig typ. Är gott ibland men sällan det jag är ute efter när jag vill ha en nice hamburgare.
Är du mer en fan av smashburgare än blumentalmetoden? Jag gillar båda (och de har en smashburgare på burgersson) men tror nog att jag föredrar blumentalmetoden.
Citera
2020-12-28, 20:25
Medlem
Big Bosss avatar
Citat:
Är du mer en fan av smashburgare än blumentalmetoden? Jag gillar båda (och de har en smashburgare på burgersson) men tror nog att jag föredrar blumentalmetoden.

Ja utan tvekan. Blumentalmetoden funkar till mer fine dining burgare men det är sällan det jag är ute efter.
Citera
2020-12-28, 20:29
Medlem
Hamburgare är otroligt ute, bara korkade människor som äter den överprissatta skitmaten...
Citera
2021-07-31, 20:44
Medlem
90s-Eurodances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liggist
Hamburgare är otroligt ute, bara korkade människor som äter den överprissatta skitmaten...
Nä är ju skitgott
https://youtu.be/cWXrbKgtVZ0

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in