2020-12-28, 17:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Vad menar du? Du loggar in 3 gånger under loppet på 30min? Får inget på 0,001 sekunder och loggar ut igen? Varför inte bara logga in och kötta på? Du får ju sitta en liten stund i kö om det inte finns något direkt meddelande direkt bara men sitter du på CC så har det ju funnits typ hela tiden?

Det är ju ingen guldgruva som vissa får det att låta som men visst tjänar man mer än 1kr på 2 dagar.

Alltså, jag trodde jag var tvungen att logga ut och in för att se om mitt konto har tilldelats nya meddelanden. Missförstod mailet jag fick av dem. Men upptäckte nyss att jag bara behöver refresh sidan.

Men hur som helst så gillar jag inte systemet, jag tycket de behöver uppdatera teknologin bakom hemsidan. Jag vill kunna få push notifications om när jag har ett nytt meddelande att svara på så att jag inte behöver sitta och vänta i evigheter. För det är ju faktist arbete att sitta och vänta, för jag kan ju inte göra något annat när jag väntar på fler meddelanden, och jag får inte betalt för att vänta.

Jag räknade att om man får betalt 500kr per 300 meddellanden och behöver 1 minut per meddelande (kan ju behövas om man måste läsa igenom chat historiken, osv), så tjänar man 100kr i timman vilket är inte så bra. Men man måste ju även lägga till tiden som går till att sitta och vänta på nya meddelanden, och då får man ju plötsligt bättre betalt att flytta till kina och sy strumpor.
2020-12-28, 17:49
Medlem
frekkinheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricBana87
Dude, försöker du på riktigt stoltsera dig över att du jobbat längre än mig på en chatt sida för gubbstruttar?

Det handlar inte om pengarna eller att impa på coacherna, det handlar om tiden att man får sitta och logga deras skit i onödan. Vill underlätta för alla andra också och inte bara mig själv. Vet att både coacherna och andra operatörer stör sig grovt på oper operatörerna.

Om ett år gör jag annat. Det här är ett extra knäck, men du verkar ju ha detta som heltidsarbete. Vem är det som är en tönt egentligen? seså, in i chatten igen och sug av Amirs kuk!

Ingen jävel tvingar dig att sitta och logga skit i onödan. Du har totalt missförstått psykologin bakom dessa gubbar. Tror du de tänker så långt? Allt de har i huvudet är fitta. Vet du vad jag gör om jag ser att någon glömt logga? Jag loggar glatt (om jag känner för det) och sedan skriver jag till target att jag dansar naken. Du borde också göra det. Seså!
2020-12-28, 17:59
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frekkinhead
Ingen jävel tvingar dig att sitta och logga skit i onödan. Du har totalt missförstått psykologin bakom dessa gubbar. Tror du de tänker så långt? Allt de har i huvudet är fitta. Vet du vad jag gör om jag ser att någon glömt logga? Jag loggar glatt (om jag känner för det) och sedan skriver jag till target att jag dansar naken. Du borde också göra det. Seså!
Nu jövlar åker popcornen fram snart. Är det fight på gång i tråden? Bra där flickor. Visa vem som suger och dansar bäst nu.
2020-12-28, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frekkinhead

Vet inte om du har läst reglerna, men där står det klart och tydligt att man ska logga åt andra som missar. Det känns helt efterblivet att döda en konversation genom att folk skiter i att logga så saker blir fel, oavsett hur hjärndöda targetsen är.

Men kör på med ditt race du, för eller senare så hittar jag dig också.
2020-12-28, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan
Nu jövlar åker popcornen fram snart. Är det fight på gång i tråden? Bra där flickor. Visa vem som suger och dansar bäst nu.

Det vet du sötis

Det enda jag vill är att operatörer visar respekt gentemot sina andra kollegor genom att inte slösa på deras tid och behöva rätta dem bara för att de är lata. That's all
2020-12-28, 18:06
Medlem
Har inte tid att läsa igenom frekkinheads detalj studie av gubbkuk och era eviga disskusioner om vem som anmäler vem och bla bla bla bla... MEN det är KÖ så logga in och hjälp till
2020-12-28, 18:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BronyFurry
Har inte tid att läsa igenom frekkinheads detalj studie av gubbkuk och era eviga disskusioner om vem som anmäler vem och bla bla bla bla... MEN det är KÖ så logga in och hjälp till
Jaha okej, förstår nu att man måste vara i kö innan meddelanden kommer in. Hur ofta brukar man få vänta i medelsnitt för att komma förbi kön? Vet ni också hur länge man är inloggad? Jag fick ett meddelande förut, det var mitt första meddelande jag fått så jag tog extra mycket tid på mig att svara på den, men när jag skickade så hade jag blivit utloggad redan så meddelandet skickades inte. Fick logga in igen och skriva om det.
2020-12-28, 18:56
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superduktig
Alltså, jag trodde jag var tvungen att logga ut och in för att se om mitt konto har tilldelats nya meddelanden. Missförstod mailet jag fick av dem. Men upptäckte nyss att jag bara behöver refresh sidan.

Men hur som helst så gillar jag inte systemet, jag tycket de behöver uppdatera teknologin bakom hemsidan. Jag vill kunna få push notifications om när jag har ett nytt meddelande att svara på så att jag inte behöver sitta och vänta i evigheter. För det är ju faktist arbete att sitta och vänta, för jag kan ju inte göra något annat när jag väntar på fler meddelanden, och jag får inte betalt för att vänta.

Jag räknade att om man får betalt 500kr per 300 meddellanden och behöver 1 minut per meddelande (kan ju behövas om man måste läsa igenom chat historiken, osv), så tjänar man 100kr i timman vilket är inte så bra. Men man måste ju även lägga till tiden som går till att sitta och vänta på nya meddelanden, och då får man ju plötsligt bättre betalt att flytta till kina och sy strumpor.

Är väl inga problem nu i varje fall om du sitter på CC? Meddelanden finns från morgon till kväll.
2020-12-28, 19:46
Medlem
Citat:
Jaha okej, förstår nu att man måste vara i kö innan meddelanden kommer in. Hur ofta brukar man få vänta i medelsnitt för att komma förbi kön? Vet ni också hur länge man är inloggad? Jag fick ett meddelande förut, det var mitt första meddelande jag fått så jag tog extra mycket tid på mig att svara på den, men när jag skickade så hade jag blivit utloggad redan så meddelandet skickades inte. Fick logga in igen och skriva om det.
Hoppas det löser sig för dig men soc kanske är bättre alternativ om du inte lyckas ens skicka ett meddelande
2020-12-28, 19:47
Avslutad
Har ni tips på att få det att gå snabbare? Jag började med att ta fram min mobil när jag arbetar och varje gång jag får ett meddelande startar jag klockan på mobilen för att se hur mycket tid det går åt. Och det tar ofta mellan 3-10 minuter att skicka ett meddelande. Behöver ju kolla loggarna på båda fejkprofilen och användaren och sen läste igenom lite gran chat historiken (lite noggrannare de senaste meddelanden för att förstå sammanhanget vad som sagts, och lite snabbare igenom lite längre bak). Ibland måste man även skriva så otroligt långa svar.

När jag räknade att man får 100kr i timman räknade jag om man klarar varje meddelande på 1 minut. Nu verkar det som att det tar 5 ggr så mycket tid, alltså bara 20 kr timman.
2020-12-28, 19:52
Medlem
Citat:
Har ni tips på att få det att gå snabbare? Jag började med att ta fram min mobil när jag arbetar och varje gång jag får ett meddelande startar jag klockan på mobilen för att se hur mycket tid det går åt. Och det tar ofta mellan 3-10 minuter att skicka ett meddelande. Behöver ju kolla loggarna på båda fejkprofilen och användaren och sen läste igenom lite gran chat historiken (lite noggrannare de senaste meddelanden för att förstå sammanhanget vad som sagts, och lite snabbare igenom lite längre bak). Ibland måste man även skriva så otroligt långa svar.

När jag räknade att man får 100kr i timman räknade jag om man klarar varje meddelande på 1 minut. Nu verkar det som att det tar 5 ggr så mycket tid, alltså bara 20 kr timman.
Vill inte vara sån, men snälla säg bara att du trollar. Och ring soc imorgon bitti om de inte stängt för nyår.
2020-12-28, 20:01
Medlem
Bbobis avatar
Citat:

Fast för många krävs ju ingen koll alls utan det snappar man ju snabbt upp genom första och andra meddelandet om man behöver kolla djupare.

Vissa är lite djupare men försök du hitta ett par enkla saker att snurra vidare på utan att du behöver sätta dig in i det. Lek lite dum så får han vara en smart man som berättar för dig istället.

Berättar han snusk behöver du ju inte veta om han ska suga på din vänstra eller högra bröstvårta först. Svara bara med en påbyggnad på hans historia efter vad han skriver om.

Visst är det ingen guldgruva men du kommer bli bättre på att snabbt kolla om det är något viktigt och sen trycka ut ett svar. 10min ger dig väl timeout på meddelandet tom?
Senast redigerad av Bbobi 2020-12-28 kl. 20:04.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in