2020-12-28, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
Det här skrev hans ena syster under ett av hans inlägg för ett par v sedan
❤️
Gör ont i mig när andra vill dig illa.
Du är en fin person som ger en människa en andra chans även fast jag inte accepterar det den gjort och tog avstånd till den personen men aldrig dig.
Mitt hjärta går sönder när människor som stått dig nära vill att du ska gå under helt, vilket dem lyckats med.
Hur folk kan bete sig som vildar mot dig och din familj är så sjukt.

Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
[..]
Vad vi ser här är en mildare form av medberoende. Hon tar i alla fall avstånd från peddo-Jonas. Alltid något.
Stopp lite, tack!
Systern skriver att hon tar avstånd från pedofilen, den dömde -alltså inte Fredrick.

Eftersom systern tycks ha ett stort hjärta, observerbart i det att hon kramar och värnar sin bror, kan vi nog anta att "avståndstagandet" från den dömde pedofilen nog är mer av en läpparnas bekännelse.
Hon tycks ju anse att alla skall ha en andra chans och det är ju ett sympatiskt drag, men anser systern att Pedofil-Jonas skall få chans på brorsans 9-åriga dotter? Det verkar nästan så.
Kan vi gissa att systern hjälpt till med att smussla undan pedofilen från grannars kritiska ögon?

För övrigt far väl systern med osanning när hon skriver att "dem"[sic] lyckats få FF att gå under helt?
Att han länge fått gå under radarn vad gäller sin fäbless för pedofiler med grova våldtäkter i sina CV:n stämmer dock.
Sture B
Jonas L/A
Citera
2020-12-28, 14:52
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Stopp lite, tack!
Systern skriver att hon tar avstånd från pedofilen, den dömde -alltså inte Fredrick.

Eftersom systern tycks ha ett stort hjärta, observerbart i det att hon kramar och värnar sin bror, kan vi nog anta att "avståndstagandet" från den dömde pedofilen nog är mer av en läpparnas bekännelse.
Hon tycks ju anse att alla skall ha en andra chans och det är ju ett sympatiskt drag, men anser systern att Pedofil-Jonas skall få chans på brorsans 9-åriga dotter? Det verkar nästan så.
Kan vi gissa att systern hjälpt till med att smussla undan pedofilen från grannars kritiska ögon?

För övrigt far väl systern med osanning när hon skriver att "dem"[sic] lyckats få FF att gå under helt?
Att han länge fått gå under radarn vad gäller sin fäbless för pedofiler med grova våldtäkter i sina CV:n stämmer dock.
Sture B
Jonas L/A

Jag vill inte killgissa för mycket om de underliggande värderingarna men visst. Ursula må snyfta men han har det fortfarande bättre ekonomiskt, karriärmässigt och får mer uppbackning än vad vi skulle få i samma situation.

Om Ursula är sociopat eller har en grav narcissitisk störning (min åsikt) så skriver han bara det som förväntas skriva och så lite extra snyft och självömkande än vad som är smakfullt på det. Om fyra år har han en ny pedofil eller nekrofil kille igen. Han kommer såklart anse att det är en hetsjakt.
Citera
2020-12-28, 15:11
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Det är lite som psykopati. Personen måste lära sig fördelarna med att inte leva ut sin personlighet eller begär och chansen att lyckas med det när någon lever ut sina peddobehov är väl pyttesmå?

För någon som har ögonen på sig som FF har nu så är det svårt. Men för de flesta verkar det enkelt, de har pedoilringar och byter barn med varandra. De skaffar egna barn eller blir ihop med någon med barn (Som FFs pedofil). Jag tror det är en del av pedofilin, makten, kontrollen, nedtryckandet av någon helt värnlös.
Citera
2020-12-28, 15:22
Medlem
Citat:
Jag vill inte killgissa för mycket om de underliggande värderingarna men visst. Ursula må snyfta men han har det fortfarande bättre ekonomiskt, karriärmässigt och får mer uppbackning än vad vi skulle få i samma situation.

Om Ursula är sociopat eller har en grav narcissitisk störning (min åsikt) så skriver han bara det som förväntas skriva och så lite extra snyft och självömkande än vad som är smakfullt på det. Om fyra år har han en ny pedofil eller nekrofil kille igen. Han kommer såklart anse att det är en hetsjakt.
Jag, för min del, förväntar mig att FF inte skriver ett enda ord!
Så länge han postar minsta lilla, så länge ser jag det bara som 'damage control'.
FF har förverkat allt sitt tidigare förtroendekapital, både som politiker och som förälder!

@FF:s syster:
Nej, jag hatar inte din bror Fredrick. Jag önskar honom inget elände och jag tar starkt avstånd från dem som önskar att han tar livet av sig. FF skall inte lynchas. FF skall uppfostras!
Era föräldrar lyckades inte få din bror FF att begripa att hur pedofil han än känner sig, så får han aldrig nånsin brista i sitt föräldraskap så att han riskerar sitt barns välmående!

Att låta en värsta-sortens-pedofil som Jonas L/A få flytta in där ett litet barn brukar vara, det är INTE att ge pedofilen "en andra chans". Det är som att tillhandahålla en spruta heroin till en som försöker hålla sig ren.
Fast:
Här var det ju "heroinisten" (= pedofilen) som nästlade sig in hos din bror på jakt efter smaskiga upplevelser.
Som syster tycks du måna mer om din märklige bror än hans skyddslösa 9-åriga dotter. Varför?
Citera
2020-12-28, 15:30
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Att låta en värsta-sortens-pedofil som Jonas L/A få flytta in där ett litet barn brukar vara, det är INTE att ge pedofilen "en andra chans". Det är som att tillhandahålla en spruta heroin till en som försöker hålla sig ren.

Som syster tycks du måna mer om din märklige bror än hans skyddslösa 9-åriga dotter. Varför?

Detta.

Jag blir både rädd och illa berörd över hur mycket det snyftas runt Ursula när dottern är den som borde månas om. För helvete, Jonas får anses ju inte som lämplig runt barn eller barnfamiljer i grannskapet enligt Frivården. Jag tror som jag tidigare nämnt att Jonas suger av Ursula för att komma åt dottern.
Citera
2020-12-28, 15:48
Medlem
Citat:
Detta.

Jag blir både rädd och illa berörd över hur mycket det snyftas runt Ursula när dottern är den som borde månas om. För helvete, Jonas får anses ju inte som lämplig runt barn eller barnfamiljer i grannskapet enligt Frivården. Jag tror som jag tidigare nämnt att Jonas suger av Ursula för att komma åt dottern.
Och jag tror att FF/Ursula låter detta få ske. Alla tre, Jonas och FF plus Ursula, befinner sig ju i en trippel-win- situation. Alla får njuta, alltmedan ormen Ka aka Jonas långsamt och metodiskt slingrar sig fram mot sitt egentliga byte: FF:s dotter.
Citera
2020-12-28, 16:27
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Och jag tror att FF/Ursula låter detta få ske. Alla tre, Jonas och FF plus Ursula, befinner sig ju i en trippel-win- situation. Alla får njuta, alltmedan ormen Ka aka Jonas långsamt och metodiskt slingrar sig fram mot sitt egentliga byte: FF:s dotter.

Mycket obehagligt. Rent hypotetiskt undrar jag om inte Ursula skulle släta över och tysta ner om han kom på Jonas med dottern. Eventuella anmälningar kommer göras av mamman, exet eller skolpersonal.

Egocentrism utklätt till Godhet™.
Citera
2020-12-28, 16:39
Medlem
nickomyras avatar
Det är Fredrick Federley som har valt att bli sambo med en pedofil och narcissist . Inte någon ” Ursula ” .
Citera
2020-12-28, 17:19
Medlem
Citat:
Detta.

En pappa som medvetet släpper in en pedofil i sin barnfamilj förtjänar inget medlidande av någon. Det är inte synd om en sådan person, det är synd om en sådan persons barn. Punkt slut.

Skaffar man barn och har förmånen att få en familj så ska man värna om sina barn. Man ska vara en bra pappa. En bra pappa beter sig helt enkelt inte så. Det finns inga ursäkter.
Citera
2020-12-28, 18:46
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
Det är Fredrick Federley som har valt att bli sambo med en pedofil och narcissist . Inte någon ” Ursula ” .

Så länge karlfan projicerar kommer jag spela med och skylla på Ursula. De Goda Krafterna™ vill nog ha det så.
Citera
2020-12-28, 20:03
Medlem
nickomyras avatar
Flyttade peddot direkt in till peddorick efter anstalten ?
Jag hittade denna kommentar på Bloggbevakningen .. stämmer det ?
”J flyttade alltså direkt till Federlays gård från fängelset. Ingen adress emellan enligt folkbokföringen. Det tyder på att de fick kontakt redan när han satt inne och att Federlay aktivt sökt efter en pedofil. Kanske gav det ingen kick att bara vara Ursula längre”

https://nyheter24.se/bloggbevakning/2020/11/26/fredrick-federley-om-anklagelserna-pa-natet/

https://mobile.twitter.com/tonysjoberg1/status/1332652697099624448?prefetchtimestamp=160918206576 4
Senast redigerad av nickomyra 2020-12-28 kl. 20:13.
Citera
2020-12-28, 20:19
Medlem
McCreepys avatar
Varför finns inte youtubeklippet med en arg blatte ang centerpartiet kvar? Bortplockad av högre makter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in