2020-12-28, 09:05
Medlem
spoilers avatar
TT tycker i en intervju att ämnet snabbt är avklarat, inga onödiga följdfrågor.

"Nyligen tvingades partiets andre vice ordförande Fredrick Federley bort efter avslöjanden om att han haft en relation med en man dömd för grova sexbrott mot barn och inte berättat för partiet att han känt till det ett tag.

Lööf säger sig vara besviken på Federley och partiledningen oroar sig för att affären ska gå ut över förtroendet för C.

Men en sak rullar på över förväntan – partiets samarbete med Socialdemokraterna, Miljöpartiet och Liberalerna i det så kallade januariavtalet."

https://www.skd.se/2020/12/28/loof-angrar-inget-januariavtal-med-s-var-ratt/
Citera
2020-12-28, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
TT tycker i en intervju att ämnet snabbt är avklarat, inga onödiga följdfrågor.

"Nyligen tvingades partiets andre vice ordförande Fredrick Federley bort efter avslöjanden om att han haft en relation med en man dömd för grova sexbrott mot barn och inte berättat för partiet att han känt till det ett tag.

Lööf säger sig vara besviken på Federley och partiledningen oroar sig för att affären ska gå ut över förtroendet för C.

Men en sak rullar på över förväntan – partiets samarbete med Socialdemokraterna, Miljöpartiet och Liberalerna i det så kallade januariavtalet."

https://www.skd.se/2020/12/28/loof-angrar-inget-januariavtal-med-s-var-ratt/

" Ett tag" = tre månader.
Citera
2020-12-28, 10:10
Medlem
Beatriceaurores avatar
Någon undrade över om FF går i terapi för sin sjuka läggning. Knappast, nu gäller det att "läka sår" hos stackarn.
Ingen terapi i världen hjälper mot sexuell läggning. Man kan möjligen skrämmas till att avstå från att leva ut t ex sin pedofili, pedofilen kan tvingas att förstå vilka straff som väntar, hotas helt enkelt.
Eventuellt finns även några tabletter som dämpar sexlusten. Det är väl ungefär allt.
Citera
2020-12-28, 11:03
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Det finns en glasklar koppling till pedofilskandalen. FF har äckelhistorik.

År 2008 festade FF med minderåriga. Han tyckte såklart att det var chict och frigjort.

Minors = under 18.

Minderåriga / minors betyder ibland under 15 och yngre än ” byxmyndig ”
https://www.aklagare.se/ordlista/m/minderarig/
Citera
2020-12-28, 11:11
Medlem
nickomyras avatar
Det här skrev hans ena syster under ett av hans inlägg för ett par v sedan
❤️
Gör ont i mig när andra vill dig illa.
Du är en fin person som ger en människa en andra chans även fast jag inte accepterar det den gjort och tog avstånd till den personen men aldrig dig.
Mitt hjärta går sönder när människor som stått dig nära vill att du ska gå under helt, vilket dem lyckats med.
Hur folk kan bete sig som vildar mot dig och din familj är så sjukt.
Citera
2020-12-28, 11:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Någon undrade över om FF går i terapi för sin sjuka läggning. Knappast, nu gäller det att "läka sår" hos stackarn.
Ingen terapi i världen hjälper mot sexuell läggning. Man kan möjligen skrämmas till att avstå från att leva ut t ex sin pedofili, pedofilen kan tvingas att förstå vilka straff som väntar, hotas helt enkelt.
Eventuellt finns även några tabletter som dämpar sexlusten. Det är väl ungefär allt.
Jag är inte säker på detta. Om konversionsterapi vore helt verkninglös så skulle hbtq-rörelsen bara skratta åt det. Det gör de inte, tvärtom lobbar de hårt för att förbjuda terapin. I t ex Spanien är det idag straffbart med fängelse att erbjuda homosexuella terapi med målet att ändra deras sexuella läggning. I Sverige lobbar flera riksdagspartier för ett förbud. I USA väntas Biden skriva under ett federalt förbud. Det finns alltså anledning att misstänka att sådan terapi mycket väl kan fungera och att hbtq-rörelsen ser den som ett existentiellt hot.
Senast redigerad av Natalz2 2020-12-28 kl. 11:23.
Citera
2020-12-28, 11:32
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
Minderåriga / minors betyder ibland under 15 och yngre än ” byxmyndig ”
https://www.aklagare.se/ordlista/m/minderarig/

Bra! Då är det glasklart.

Det här borde Nyhlén kunna göra en liten spinn på, det är tillräckligt graverande i ljuset av allt annat som nu kommit fram.

Federley skriver alltså glatt och stolt i sin egen blogg om "minors" det vill säga personer under 15.

Hur är detta inte helt glasklart?

Det är ju bara att läsa vad Federley själv skriver.
Citera
2020-12-28, 12:20
Medlem
stortans avatar
Citat:
Bra fråga. Om det fanns beräkning bakom pedogate, är jag inte förvånad. Ingenting runt Federley förvånar mig längre.

Federleys dragning till "minors" verkar dessutom vara dokumenterad, av honom själv (!) i hans sladdriga privatblogg (2008).

Störd man. Riktigt störd.

Han bör gå i terapi och skaffa sig ett riktigt jobb. Gärna långt från barn, tack.

Varför inte en asylinrättning så som det såg ut före 1929?
Citera
2020-12-28, 12:25
Medlem
Citat:

❤️
Du är en fin person som ger en människa en andra chans även fast jag inte accepterar det den gjort och tog avstånd till den personen men aldrig dig.

Mitt hjärta går sönder när människor som stått dig nära vill att du ska gå under helt, vilket dem lyckats med.

Hon framstår som totalt dum i huvudet.

Situationens komplexitet, åtetfallsrisken, den sunda avskyn mot pedofili, ansvaret mot grannskapets barn och mot Federleys barn, allt detta går henne totalt förbi. Helt otroligt.

Det är dessutom ingen som betett sig som en vilde. Inte ett hår har krökts på Federleys huvud.

Farlig är däremot han själv.
Citera
2020-12-28, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stortan
Varför inte en asylinrättning så som det såg ut före 1929?

Ja, varför inte? Eller fysisk kastrering och fotboja for life. Kommer pedofilen i närheten av skola eller dagis piper det hos polisen.

Svårt att hålla huvudet kallt i denna tråd, som är förvånansvärt sansad och trevlig.

För mig är pedofiler human waste. De lägsta bland de lägsta. Hade en snubbe som Federleys sambo gett sig på mina barn, hade han inte levt länge.

Så känner många.

Att Federley och sambon faktiskt kan bli mördade, har de uppenbarligen inte fattat.

Jävla dårar.

Den extrema risken borde de väl sett iaf. Federly är bi och flyttar ihop med pedofil.

Risken för hatbrott är överhängande.

Båda behöver ligga lågt och vara försiktiga men agerar precis tvärtom.
Senast redigerad av Eremona2.0 2020-12-28 kl. 12:41.
Citera
2020-12-28, 12:44
Medlem
stortans avatar
Citat:
Ja, varför inte? Eller fysisk kastrering och fotboja for life. Kommer pedofilen i närheten av skola eller dagis piper det hos polisen.

Svårt att hålla huvudet kallt i denna tråd, som är förvånansvärt sansad och trevlig.

För mig är pedofiler human waste. De lägsta bland de lägsta. Hade en snubbe som Federleys sambo gett sig på mina barn, hade han inte levt länge.

Så känner många.

Att Federley och sambon faktiskt kan bli mördade, har de uppenbarligen inte fattat.

Jävla dårar.

Den extrema risken borde de väl sett iaf. Federly är bi och flyttar ihop med pedofil.

Risken för hatbrott är överhängande.

Jo då Federley har fattat, det är därför han hotar med Säpo, försöker lägga in sig på sjukhus och sen isolerat sig. Han har inte svårt att prata/skriva om sina böjelser, han skulle nog tom må bra av att föra ut sitt budskap, men, men, han är rädd. Livrädd!
Citera
2020-12-28, 14:00
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore

Det är lite som psykopati. Personen måste lära sig fördelarna med att inte leva ut sin personlighet eller begär och chansen att lyckas med det när någon lever ut sina peddobehov är väl pyttesmå?

Citat:
❤️

Vad vi ser här är en mildare form av medberoende. Hon tar i alla fall avstånd från peddo-Jonas. Alltid något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in