Citat:
Ursprungligen postat av
StudebakerHog666
Ja, jag tycker att under rättegången ”såg man inte trädet för all skog”, och jag hoppas att man skalar bort en massa ”rassel” för att kunna fokusera på det väsentliga.
Min mening är inte att ordinärt är bra nog, utan att det rent av kan vara så att mycket bra är ordinärt, alltså standard.
Iaf har jag fullt förtroende för målsägarbiträdet, om vi säger så.
Nu när det var en lång tid sedan jag läste fup och nu återigen har lyssnat på ljudupptagningarna från Rättegången, så förstår jag mer varför det gick som det gick. Eller snarare, vad som inte FRAMgick.
Beroende på vilka som vittnar, så får jag nästan ibland känslan av att det är HD som står som misstänkt. Att det är hon som har motivet. De jobbade nog lite föööör brett?
Nu har jag börjat läsa lite av chattarna mellan SD och LW igen i a. 164 (tror jag det är) och ser med lite nya ögon även där. LW var inte lätt att ha och göra med.
Hon hotar och befaller ganska ordentligt när SD inte gör som hon vill.
Här måste jag väl flika in att jag INTE tar SD i försvar. Snarare blir motivet mycket mer tydligt. För mig iaf. Hon hotar ofta med att avslöja relationen när han inte vill ses eller säger att han vill vara med HD och inte henne. Hur han valde att hantera det hela är en annan sak. Han hade kunnat få ett slut på det genom att bara berätta för HD. Nu gjorde han inte det utan fortsatte att både hata och älska (?( LW.
För det är så jag tolkar SD's känslor för LW: Hatkärlek med häftiga inslag av både passion och avsky på samma gång.
Det hade inte behövt sluta så här om de bara gett fan i varandra. Tydligt var ju att ingen mådde vidare bra i relationen. De var missbrukare - av varandra.
Som sagt: Fatta mig rätt. Jag försvarar inte SD.
Och förresten: Vilket klockrent vittne Th*r*s*.B är. Saklig och klarsynt. Hatten av.
*e