2020-12-26, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Den bästa julklappen till Lenas barn och anhöriga uteblev den här julen med. Istället tvingas de fortfarande att riskera möta den drygt hånflinande och skrattande grannen.

På julafton hade SD en "väntan på utmanande paket från BigMellosa". Hans ständiga (?) önskan om FTF infriades "Utmaningen var ju oväntat snabb denna gång (Tack för julklappen...)". Vad kommer det sig att SD skriver loggtext hyfsat snabbt på just dessa CO:s när han annars inte ens Write note, håller inne med loggningen en tid eller t o m tar med sig loggremsan bort från platsen?
www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=b13d02eb-d201-474b-b346-b5eb49e16aaf&IID=e09a9e41-992d-4439-ad14-c3889489fcf6

Jag har åter tittat på det allmänt hållna och intetsägande dokumentet för P7:an. Kan SD ha frångått sin vana att ta alla möjligheter till att vara hånfull eller skratta i fel sammanhang under bedömningen som gjordes under nån timma i häktet 15 oktober -19?
Dagen innan satt SD i förhör om bl a hans sperma på Lenas kjol MT: Näe .. och om du frågar i stället om jag har sparkat ihjäl henne och sen stått som en nekrofil och. . och. . haft sex med. . en söndersparkad Lena så är svaret nej det har jag inte haft. Det vet jag. hur sperman kom dit vet j ....
Hur kommer det sig att SD tänker på nekrofili?
P7 www.docdroid.net/78GdMlp/p7-pdf#page=4

Varför hade SD behov av att besöka mordplatsen ett 10-tal gånger innan han häktades första gången? Letade han efter något som saknades (Lenas ring?) eller handlar det om att komma riktigt nära för att återuppleva det brutala mordet?

----

SD om varför han fnissat och skrattat i rättegången
https://vocaroo.com/18Ww0MjnjyC

Exempel på hur SD verkar njuta av att hans vän JG är orolig
https://forumbilder.com/i/roI7

SD inte intresserad av att försöka ringa Lena när hon upptäcktes vara försvunnen. Han tyckte inte det var någon idé eftersom hon inte svarade på chatten..
https://forumbilder.com/i/ro6E

Intressan och P7an visar en typ av person som inte existerar i verkligheten.....
Citera
2020-12-26, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Det var det jag observerade. Och kommenterade.

Inte lätt att förlåta någon som citerar det egna svamlet med nytt svammel. Men skall försöka.

Ja någon tog den chansen. Frågan är varför, i vilket syfte?🤔

Menade bara att påpeka att det inte finns någon sådan uppgift. Inte iaf som framkommit i fup eller under huf.
Alltså hittepå.
Av Zilverko.

Exakt så. Varken mer eller mindre.

Plötsligt händer det, sent skall syndaren vakna

Gott att du nu insett detta. Så tråden kan vandra vidare utan avstickare in i denna återvändsgränd.

Dumheter igen! Att du bara orkar fortsätta. Att du inte kan lägga av med dina påhopp på andra.

Tråden handlar om ett brott. Ett mord. Scenen är inte din, den är allas.

Vad du anser om mig eller andra som personer är inte relevant. Din hånfullhet lyser igenom. Så håll dig till ämnet och inse att detta är ett diskussionsforum.
Citera
2020-12-26, 18:51
Medlem
Genant oinsatt fråga: i hovrättsförhandlingar, tas det endast upp nya uppgifter eller upprepas 'allting'; samma vittnesmål hörs igen, förhör görs helt nya osv. ?

Har nu lyssnat igenom Tingsrättsrättegången en andra gång och åklagarna är nästan parodiskt tafatta. Vi hade behövt Jessica Wenna (Johanna Möller).
Citera
2020-12-26, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jackie
Genant oinsatt fråga: i hovrättsförhandlingar, tas det endast upp nya uppgifter eller upprepas 'allting'; samma vittnesmål hörs igen, förhör görs helt nya osv. ?

Har nu lyssnat igenom Tingsrättsrättegången en andra gång och åklagarna är nästan parodiskt tafatta. Vi hade behövt Jessica Wenna (Johanna Möller).

Ja , åklagarna var tragiskt tafatta. Uruselt arbetat !
Citera
2020-12-26, 23:12
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilverNina
Ja , åklagarna var tragiskt tafatta. Uruselt arbetat !

Målsägarbiträdet var dock väldigt skarp.
Citera
2020-12-27, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666

Ja, enig med dig där.
Citera
2020-12-27, 01:53
Medlem
Citat:

Helt enig. Hon och Wenna i samma sal i detta mål skulle jag vilja se.
Citera
2020-12-27, 04:44
Medlem
Citat:

Ja , det var hon verkligen !
Citera
2020-12-27, 11:37
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:

Väldigt skarp var väl att ta i? Det var varken bra eller dåligt. Det var OK. Det är för att ni jämför med åklagarnas dåliga arbete som ni tycker att målsägarbiträdets var bra.
Citera
2020-12-27, 11:49
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Väldigt skarp var väl att ta i? Det var varken bra eller dåligt. Det var OK. Det är för att ni jämför med åklagarnas dåliga arbete som ni tycker att målsägarbiträdets var bra.

Det vet jag inte precis. Jag tycker att hon var mycket skärpt.
Det är så klart möjligt att hon var ”ordinär”, och framstod som bättre än hon var med tanke på jämförelsematerialet, men jag tycker ändå att i så fall var ”ordinär” ”mycket bra”.
Citera
2020-12-27, 12:00
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Det vet jag inte precis. Jag tycker att hon var mycket skärpt.
Det är så klart möjligt att hon var ”ordinär”, och framstod som bättre än hon var med tanke på jämförelsematerialet, men jag tycker ändå att i så fall var ”ordinär” ”mycket bra”.

Ok hoppas alla bättrar på sig betydligt till HR. Det förtjänar Lena och hennes anhöriga. Sveriges befolkning måste börja förvänta sig det bästa. Kanske tjänstemän slutar prestera bara ordinärt för att de vet att ni tycker det är bra nog. Gott Nytt År!
Citera
2020-12-27, 12:07
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ok hoppas alla bättrar på sig betydligt till HR. Det förtjänar Lena och hennes anhöriga. Sveriges befolkning måste börja förvänta sig det bästa. Kanske tjänstemän slutar prestera bara ordinärt för att de vet att ni tycker det är bra nog. Gott Nytt År!

Ja, jag tycker att under rättegången ”såg man inte trädet för all skog”, och jag hoppas att man skalar bort en massa ”rassel” för att kunna fokusera på det väsentliga.

Min mening är inte att ordinärt är bra nog, utan att det rent av kan vara så att mycket bra är ordinärt, alltså standard.

Iaf har jag fullt förtroende för målsägarbiträdet, om vi säger så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in