Citat:
Ursprungligen postat av
Eremona2.0
Bra fråga. Om det fanns beräkning bakom pedogate, är jag inte förvånad. Ingenting runt Federley förvånar mig längre.
Federleys dragning till "minors" verkar dessutom vara dokumenterad, av honom själv (!) i hans sladdriga privatblogg (2008).
Störd man. Riktigt störd.
Han bör gå i terapi och skaffa sig ett riktigt jobb. Gärna långt från barn, tack.
(min fetn, längst ned)
Jag är helt övertygad om att FF går i terapi sedan åtminstone sista veckan i november. Fast det är terapi uteslutande inriktad på
krishantering - inte för att få terapeutiskt stöd för att på ett vettigt sätt lära sig leva med den av hans böjelser som är brottslig vid utlevelse, d v s
sin pedofili.
Sin känslomässiga dragning till dragning (Ursula -pun intended) resp homofilin ämnar han nog inte söka hjälp för att lära sig hantera och det ser jag inte heller något större behov av då de ju är i det närmaste socialt accepterade böjelser, åtminstone här i Sverige och i synnerhet i det numera slafsiga parti som kallar sig Centern.
När jag i fetning slår fast att FF
är en pedofil de facto, baserar jag det på den info som kommit fram om hans val av umgänge och hans fäbless för övergreppspedofiler.
Utan att hänvisa till någon källa, vågar jag ändå slå fast att de allra flesta pedofiler inte begår pedofila brott, utan bär sin pedofili inom sig. Inte heller FF har hittills fällts för brott mot barn men hans märkliga val av partner med en dom för pedofili i extremistklass, hade ju aldrig upptäckts om inte FF varit en offentlig person.
Publikationen 'Stoppa pressarna' kan med sitt avslöjande ha bidragit till att rädda FF:s dotters [under-]liv och därför förtjänar Daniel Nyhlen en eloge!
Vore skoj om även Annie Lööf offentligt tackade 'Stoppa pressarna'. Hon är ju inte bara partiledare, utan dessutom mamma till två barn.