2020-12-27, 22:00
Medlem
Geomeisters avatar
Den arga blatten / The Swedish Report har gjort en video om Fredrick Federley: https://www.youtube.com/watch?v=_5gfh7MNN80

Värd att titta på!
Citera
2020-12-27, 22:03
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rapier
Istället för pedofilen i röven har Federley fått Stoppa Pressarna som en böld i röven.
De vet hur man håller grytan kokande gällande rapporteringen om honom. Måste ju vara minst ett femtontal artiklar eller mer vid det här laget sedan avslöjandet i november.

Nu senast om julfirandet: https://stoppapressarna.se/svenskt/fredrick-federley-och-pedofilen-atskilda-i-jul

Det ekar härinne ..
jag la ut den igårkväll
Citera
2020-12-27, 22:50
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Nej men det går ju inte att ha en "vettig debatt" med en pedofil. Nu har vi de lagar vi har och den åldersgräns vi har. Det gäller nu bara att omgivningen agerar, grannar, fruar, släktingar. Man ska anmäla till soc eller polisen.

Federleys mor agerar i pedofilens intresse med tycka synd om-kampanj på Facebook. Kvinnor har inget frikort från att skydda pedofiler eller själv vara förövare, vanligare än man tror.

Citat:
– Det finns en risk att de barnen inte får rätt bemötande för man tänker inte tanken att det är en kvinnlig förövare. Och eftersom kvinnliga förövare ofta utsätter väldigt små barn i sin direkta närhet är det ännu svårare att upptäcka. https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/svarare-att-upptacka-kvinnliga-sexualforbrytare
Citera
2020-12-27, 23:08
Medlem
afvongreves avatar
För mig är allt det här så galet att jag tycker att det borde göras en film om det om 10 år. Om Ursula, om FF som brukar gå på promenad i byn på julaftonsnatten i vit päls. Om den kriminelle sambon som först brukade gå till ICA i svart rånarluva för att inte bli igenkänd och som helt plötsligt försvann. Han har gått upp i rök. Eller han kanske bor i en koja i skogen. Om FF's mamma som skriver om rara änglar. Om FF's dotter som har fyra pappor. Osv...
Citera
2020-12-28, 01:11
Medlem
stortans avatar
Citat:
För mig är allt det här så galet att jag tycker att det borde göras en film om det om 10 år. Om Ursula, om FF som brukar gå på promenad i byn på julaftonsnatten i vit päls. Om den kriminelle sambon som först brukade gå till ICA i svart rånarluva för att inte bli igenkänd och som helt plötsligt försvann. Han har gått upp i rök. Eller han kanske bor i en koja i skogen. Om FF's mamma som skriver om rara änglar. Om FF's dotter som har fyra pappor. Osv...

Gärna även för mig. Men man får inte glömma ett antal inslag av Annie Fjamåt Lööf i handlingen.

Och gärna redan nästa år.
Senast redigerad av stortan 2020-12-28 kl. 01:27.
Citera
2020-12-28, 05:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Oj, det var ord och inga visor. Undrar vad han menar med:

"Det innehöll allt från mer eller mindre gifta bögar, internationella storsminköser och en hord minors.".

Minderåriga?

https://fib.se/uncategorized/jag-varnade-centern-for-federley-redan-2008/?fbclid=IwAR2Wce5AtByCVNoZYkNzXBfD2iLVg_S0XLF_CLmP T8WIBaDaeT6usGBLHpA

Det finns en glasklar koppling till pedofilskandalen. FF har äckelhistorik.

År 2008 festade FF med minderåriga. Han tyckte såklart att det var chict och frigjort.

Minors = under 18.

Att FF flyttade ihop med en grov pedofil var nog ingen slump. Det var nog en del av hans livsstil.
Citera
2020-12-28, 06:17
Medlem
Pedogate verkar ha djupa rötter. Inte förvånande. Att Federleys genomklappning har en förhistoria, fattar väl alla.

År 2008 partajade han med en hord (!) minors, enligt egen utsago, efter att hans ragg stuckit med hemnyckeln.

Tidigare ragg kallade Federley "luder".

Allt detta i en offentlig blogg, om jag fattat rätt.

Lööf är inte första partiledaren som får Federleys skit i knät. Även Olofsson bör ha sett och agerat.
Citera
2020-12-28, 06:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
(min fetning, längst ned)

Du menar att FF medvetet har valt att outa sig?

För att än en gång flytta gränsen för det "acceptabla"? Jfr hans minst sagt explicita torgförande av 'Ursula'.

Bra fråga. Om det fanns beräkning bakom pedogate, är jag inte förvånad. Ingenting runt Federley förvånar mig längre.

Federleys dragning till "minors" verkar dessutom vara dokumenterad, av honom själv (!) i hans sladdriga privatblogg (2008).

Störd man. Riktigt störd.

Han bör gå i terapi och skaffa sig ett riktigt jobb. Gärna långt från barn, tack.
Citera
2020-12-28, 06:42
Medlem
Citat:

Visst bör det bli film - och bok.

The rise and fall of Federley, rötan inom C, HBTQ-rörelsens kris, pedolobbyn osv.

Finfint stoff.

Pedogate har massor av rötter och sidospår.
Citera
2020-12-28, 08:14
Medlem
Citat:

Håller med. Det står Uppdrag Granskning över detta i stora, lysande Neon-bokstäver. Detta eftersom det är två politiker i samma parti som visar sig vara sambo med pedofiler, vilket nystar upp en rejäl skandal. Antalet pappor ungar har säger jag ingenting om, same same med Ursula, men pedofilskandalen i Centerpartiet är verkligen något att gräva i.
Citera
2020-12-28, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Bra fråga. Om det fanns beräkning bakom pedogate, är jag inte förvånad. Ingenting runt Federley förvånar mig längre.

Federleys dragning till "minors" verkar dessutom vara dokumenterad, av honom själv (!) i hans sladdriga privatblogg (2008).

Störd man. Riktigt störd.

Han bör gå i terapi och skaffa sig ett riktigt jobb. Gärna långt från barn, tack.
(min fetn, längst ned)
Jag är helt övertygad om att FF går i terapi sedan åtminstone sista veckan i november. Fast det är terapi uteslutande inriktad på krishantering - inte för att få terapeutiskt stöd för att på ett vettigt sätt lära sig leva med den av hans böjelser som är brottslig vid utlevelse, d v s sin pedofili.
Sin känslomässiga dragning till dragning (Ursula -pun intended) resp homofilin ämnar han nog inte söka hjälp för att lära sig hantera och det ser jag inte heller något större behov av då de ju är i det närmaste socialt accepterade böjelser, åtminstone här i Sverige och i synnerhet i det numera slafsiga parti som kallar sig Centern.

När jag i fetning slår fast att FF är en pedofil de facto, baserar jag det på den info som kommit fram om hans val av umgänge och hans fäbless för övergreppspedofiler.

Utan att hänvisa till någon källa, vågar jag ändå slå fast att de allra flesta pedofiler inte begår pedofila brott, utan bär sin pedofili inom sig. Inte heller FF har hittills fällts för brott mot barn men hans märkliga val av partner med en dom för pedofili i extremistklass, hade ju aldrig upptäckts om inte FF varit en offentlig person.

Publikationen 'Stoppa pressarna' kan med sitt avslöjande ha bidragit till att rädda FF:s dotters [under-]liv och därför förtjänar Daniel Nyhlen en eloge!
Vore skoj om även Annie Lööf offentligt tackade 'Stoppa pressarna'. Hon är ju inte bara partiledare, utan dessutom mamma till två barn.
Citera
2020-12-28, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Det finns en glasklar koppling till pedofilskandalen. FF har äckelhistorik.

År 2008 festade FF med minderåriga. Han tyckte såklart att det var chict och frigjort.

Minors = under 18.

Att FF flyttade ihop med en grov pedofil var nog ingen slump. Det var nog en del av hans livsstil.
Om vi byter ut 'livsstil' mot 'burning desire' tror jag vi hamnar ännu mera rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in