2020-12-27, 13:21
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loqita
Det finns tyvärr inget skäl att bli förvånad. Jag uppskattar Alexander Bard som artist och kulturpersonlighet, men han har varit väldigt öppen med vad han står för gällande dessa frågor och han står till 100 procent med Federley.

Alexander Bard försökte väcka opinion för barnporr. Det har han gjort helt öppet och uppenbarligen med starkt stöd från mediasverige, som helt köper att barnporrlagen skulle handla om att censurera stackars serietecknare. Alexander Bard är inte dum i huvudet och han vet hur en slipsten ska dras. Han startade även liberaldemokraterna och fick stöd av människor som denna stjärna och många andra.

https://tantrikblog.wordpress.com/2011/06/19/perversa-lagar-far-perversa-konsekvenser/

Låt mig citera:

”Den allra vidrigaste konsekvensen*av denna moralpanik är dock den effekt det hela får på barnen.*Barn är också sinnliga, sexuella varelser, med ett naturligt intresse för sina kroppar och sin sexualitet. Vilken förälder har inte sett sina småttingar gnugga sina skrev mot kuddar, dra sig i snoppen, njuta sinnligt av sina egna kroppar? Men den trend som nu sveper över västerlandet skambelägger barnen, å det grövsta.”

samt lite längre fram:

”Vad ger det för signaler till barnen?*Hur ska barnen själva reagera på de vuxnas märkliga och ångestladdade attityder gentemot dem? Vilken attityd kommer våra barn, de som är små nu, ha till sin egen sexualitet, sina egna kroppar, när de växer upp? Tänk om all denna moralpanik, peddoskräck och tokiga lagstiftning faktiskt skadar barnen mycket, mycket mer, än alla pedofiler och all barnporr någonsin kan komma i närheten av att göra?”

Pedofilerna och deras kompisar tror på allvar att det är bra för barn att utsättas för övergrepp ELLER så verkar de ha uppfattningen att andra vuxna begår övergrepp, vilket är fel, men min kärlek till barn är fin och besvarad.

Jag är rätt trött på journalisters naivitet gällande dessa frågor. Om de är så tokliberala själva, skulle de låna ut sitt eget barn för bildtagning och övergrepp under en dag? Jag hoppas att de flesta inte skulle göra det. Andras barn förtjänar också att skyddas mot pedofiler.

Grejen är ju att ingen jävel frågar Fredrick Federley eller Alexander Bard rakt ut om vad de anser om barns sexualitet och "kärlek" mellan vuxna och barn. Alla är redo att ursäkta vad fan de än står och säger och vilka politiska förslag som de än är inblandade i, från en mer tillåtande syn på barnporr till sänkt byxmyndighetsålder. Ingen vill se.

De är lite som radikal islamism. Folk ville inte se att det pågick och vem gynnar det? Sannerligen inte muslimer, som ofta kommer från länder med en nolltolerans mot terrorism. Men i Sverige flyger det mesta. Om någon säger att de vill bomba NK så kan de ju rimligtvis inte mena det väl? Det måste vara ironi, skämt eller kanske en depression. Om någon propagerar för barnporr så kan det ju inte rimligtvis betyda att de propagerar FÖR barnporr. Nej, det måste vara en installation från Konstfack.

Lyssna på vad folk säger.
40-70-åriga män ska ju inte definiera barns sexualitet. Det ska barn och eventuellt kvinnor göra. Barn ska få utforska sin sexualitet själv, utan någon som är tre gånger större som, som ja vad ska man kalla det för? Som förgriper sig.
Citera
2020-12-27, 13:42
Medlem
Alexander Bard kan dra åt helvete i den här frågan. Som sagt, barn hittar rätt på egen hand och om de nu verkligen uppskattat att ragga på gamla äckliga gubbar och att ha sex med dem hade vi nog redan sett detta fenomen äga rum på eget initiativ, i stor skala, misstänker jag. Så ocensurerade som barn är i allt övrigt vesäntligt. Pedofiler ska vi nog kunna få bukt med, en fullständigt överflödig företeelse som kommer visa sig utgjort en liten parentes i historien.
Senast redigerad av Spelemannen 2020-12-27 kl. 13:50.
Citera
2020-12-27, 14:42
Medlem
Ja om någon vill argumentera för pedofili får man nog vara så god att precisera mer exakt vad det är man snackar om. Var sätter vi gränserna för vad som är ok och hur säkerställer man att det inte blir några kvarliggande psykologiska skador? Jag var själv utsatt som barn och det fuckade upp mig rätt rejält kan jag meddela trots att förövaren var både "snäll" och "försiktig". Då vill man inte ens tänka på vad ett mer sadistiskt bemötande hade satt för spår. Hur kommer det sig förresten att det verkar finnas så många kompletta svin inom just den här kretsen..? LOL, behövs nog inte övertygas någon här kanske men ja om de som är för en liberalisering vill ha en vettig debatt så får de minsann komma med några vettiga argument som håller och inte bara tänka på sig själva i första hand.

...eller typ referera till grekerna (det är inte ett argument)
Senast redigerad av Spelemannen 2020-12-27 kl. 14:49.
Citera
2020-12-27, 15:36
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spelemannen
Ja om någon vill argumentera för pedofili får man nog vara så god att precisera mer exakt vad det är man snackar om. Var sätter vi gränserna för vad som är ok och hur säkerställer man att det inte blir några kvarliggande psykologiska skador? Jag var själv utsatt som barn och det fuckade upp mig rätt rejält kan jag meddela trots att förövaren var både "snäll" och "försiktig". Då vill man inte ens tänka på vad ett mer sadistiskt bemötande hade satt för spår. Hur kommer det sig förresten att det verkar finnas så många kompletta svin inom just den här kretsen..? LOL, behövs nog inte övertygas någon här kanske men ja om de som är för en liberalisering vill ha en vettig debatt så får de minsann komma med några vettiga argument som håller och inte bara tänka på sig själva i första hand.

Nej men det går ju inte att ha en "vettig debatt" med en pedofil. Nu har vi de lagar vi har och den åldersgräns vi har. Det gäller nu bara att omgivningen agerar, grannar, fruar, släktingar. Man ska anmäla till soc eller polisen.
Citera
2020-12-27, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Nej men det går ju inte att ha en "vettig debatt" med en pedofil. Nu har vi de lagar vi har och den åldersgräns vi har. Det gäller nu bara att omgivningen agerar, grannar, fruar, släktingar. Man ska anmäla till soc eller polisen.

Ja nej precis, men man kan ju tycka att de som befinner sig i det "campet" borde vara väldigt måna om att föra en "vettig debatt", om de nu anser sig vara vettiga, intelligenta människor (till skillnad från falskt empatiska och egoistiska pajasar).
Nej jag håller helt med dig.
Senast redigerad av Spelemannen 2020-12-27 kl. 15:48.
Citera
2020-12-27, 16:21
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTrouble
Det vore utmärkt om detta blev en följetong i media närmsta åren så att svenska folket inte glömmer vad han och Centerpartiet står för.

Eftersom han tillhör de "fina" kommer de "fina" (= etablerad media) att jobba på hans återkomst. Det är nu upp till alla andra att påminna om den "fina" som bodde/ bor ihop med en pedofil. Och gräva fram mer om andra pedofilkopplingar.
Senast redigerad av farbror Sven 2020-12-27 kl. 16:27.
Citera
2020-12-27, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
40-70-åriga män ska ju inte definiera barns sexualitet. Det ska barn och eventuellt kvinnor göra.

Du känner inte till kvinnlig pedofili du.
Precis lika äcklig och destruktiv som manlig pedofili. Kvinnor är inte sexuellt ofarliga.

On topic: Federleys pedoskandal har kanske utlöpare i hans liv.

Jag kollade nyligen på Federleyklipp på Youtube. Lite intressant.

Det är rätt mycket barn i hans filmer. Det låter som om han intwrvjuas av ett barn tex.

Att Federleys intresse för pedofili inte uppstod i våras, det vet vi i alla fall...

Jag antar att en barnafar som känner flera pedofiler och lever med en pedofil, är pedofil själv.

Chansen att Federley är fri från pedofilkänslor, anser jag vara mikroskopisk.

Jag tror att han outat sig helt enkelt.
Citera
2020-12-27, 18:22
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spelemannen

De saknar empati, medkänsla och moral. De har bara egoism, självupptagenhet, självbedrägeri, sadism och avsaknad av självkontroll.

De kommer aldrig debattera öppet utan flyr besvärliga frågor med floskler om individens fria vilja, gränslöshet, normbrytande etc.

Hoppas du kan komma över det, jag tycker Patrik Sjöberg gör det bra som bearbetar det genom att hjälpa andra och lyfta upp problemet.
Citera
2020-12-27, 18:28
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Det är rätt mycket barn i hans filmer. Det låter som om han intwrvjuas av ett barn tex.
Att Federleys intresse för pedofili inte uppstod i våras, det vet vi i alla fall...
Jag antar att en barnafar som känner flera pedofiler och lever med en pedofil, är pedofil själv.

Ja det är svårt att inte dra den slutsatsen faktiskt. Och hans försvar har aldrig varit att han inte är pedofil utan bara att det är synd om honom på lika vis. Och synd om pedofiler.
Citera
2020-12-27, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Du känner inte till kvinnlig pedofili du.
Precis lika äcklig och destruktiv som manlig pedofili. Kvinnor är inte sexuellt ofarliga.

(min fetning, längst ned)
Du menar att FF medvetet har valt att outa sig?
För att än en gång flytta gränsen för det "acceptabla"? Jfr hans minst sagt explicita torgförande av 'Ursula'.
Citera
2020-12-27, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
De saknar empati, medkänsla och moral. De har bara egoism, självupptagenhet, självbedrägeri, sadism och avsaknad av självkontroll.

De kommer aldrig debattera öppet utan flyr besvärliga frågor med floskler om individens fria vilja, gränslöshet, normbrytande etc.

Hoppas du kan komma över det, jag tycker Patrik Sjöberg gör det bra som bearbetar det genom att hjälpa andra och lyfta upp problemet.

Ja verkligen... jag försöker på min fb page att posta lite om det här. Grejen är att det tog lång tid innan jag kunde börja att egentligen ens bearbeta nåt öht. Familjen och morsan framför allt intalade mig att det var något jag drömt ihop och gaslightade mig under många herrans år. Inte enbart ang detta iof. Så det har varit ett snårigt träsk minst sagt (hon är skadad själv iof). Nej men you have to bring it to them. Ingen ska knulla barn utan en god förevändning (som inte existerar). Nämen om det inte är kontroversiellt att protestera mot kriminella handlingar är det tamejfan inte heller kontroversiellt att naila asen. Som vi kommer att göra. Helt säkert. Trots allt finns det relativt sett ganska få degenerates och de är bara små små skadade vrak inombords... egentligen. Cakewalk 👍
Senast redigerad av Spelemannen 2020-12-27 kl. 19:18.
Citera
2020-12-27, 19:23
Medlem
nickomyras avatar
Den tidigare centerpartisten Rune Lanestrand skriver ett inlägg om att han redan 2008 varnade Centern och dåvarande partiledaren Maud Olofsson för Fredrick Federley och dennes utsvävande liv och leverne. Han skrev i Folket i Bild igår, annandagen.

https://nyhetsbyran.org/2020/12/27/jag-varnade-centerpartiet-for-federley/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in