2020-12-28, 01:55
Medlem
Spionorganisations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme
Är du lika tvärsäker nu när DNAprofilen är klarlagd?

Är det klarlagt vem som avsatt DNA-spåret?
Citera
2020-12-28, 10:39
Medlem
bajsbuskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanligman
Hur skulle HD kunna göra det om det är som du skriver ovan? HD kan ju inte bryta mot de lagar som finns

Det skulle ju vara om överåklagaren kommer att hävda preskriptionsavbrott eftersom den misstänkte gärningsmannen varit både häktad och åtalad.
Citera
2021-01-03, 21:55
Medlem
Har läst hela tråden mycket intressant
Har hans dockor å annat sexperverst kollats på DNA tex om grejerna har använts av någon mer som gillar sån typ av upphetsning
Citera
2021-01-04, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leorardlake
Har läst hela tråden mycket intressant
Har hans dockor å annat sexperverst kollats på DNA tex om grejerna har använts av någon mer som gillar sån typ av upphetsning

Om hans prylar har kollats? Du kanske inte vet detta men det är inte olagligt i Sverige att bli upphetsad och ha saker till hands som sexdockor och annat.

Är detta olagligt i det land som du kommer ifrån?
Citera
2021-01-04, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InformationSociety
Om hans prylar har kollats? Du kanske inte vet detta men det är inte olagligt i Sverige att bli upphetsad och ha saker till hands som sexdockor och annat.

Är detta olagligt i det land som du kommer ifrån?

Kunde väl varit intressant om tex hans granne som nämns i tråden om hans sperma fanns i dockan eller om vi säger olof mördar våldtar Malin å den senare på kvällen ejakulerar i dockan så både hans och hennes dna hittas i dockan
Citera
2021-01-15, 11:38
Medlem
Läste idag att den tidigare misstänkte vägrar topsa sig för DNA. Pga brottet ändå skulle vara preskiberat. Och det är ju lika med ett "erkännande". Vore han oskyldig hade han ju fått alla rykten ur världen med ett test.
Hoppas och tror detta lyfts i högre rättsliga instanser. Omständigheterna är helt nya och saknar liknande prejudicerande dom.
Med nya analysmetoder kan även Cold case lösas. Mördare dömas och anhöriga får möjlighet till ett avslut.
Varma tankar till Malins föräldrar i detta så tragiska dåd.
Citera
2021-01-15, 13:27
Medlem
GodModes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandy7
Läste idag att den tidigare misstänkte vägrar topsa sig för DNA. Pga brottet ändå skulle vara preskiberat. Och det är ju lika med ett "erkännande". Vore han oskyldig hade han ju fått alla rykten ur världen med ett test.
Hoppas och tror detta lyfts i högre rättsliga instanser. Omständigheterna är helt nya och saknar liknande prejudicerande dom.
Med nya analysmetoder kan även Cold case lösas. Mördare dömas och anhöriga får möjlighet till ett avslut.
Varma tankar till Malins föräldrar i detta så tragiska dåd.

Ja gud ja, han har ju möjlighet att få upprättelse och rentvå sitt namn nu. Är han någon form av rättshaverist? Man kanske blir det efter ha blivit dömd och friade för mord.
Citera
2021-01-15, 16:16
Medlem
För mig är det solklart att han utförde mordet.

Det finns en sak för honom att göra för att för alltid vara friad, och det är att gå med på en topsning. Om han vägrar så döljer ju han någonting.
Citera
2021-01-15, 19:12
Medlem
olovpalmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spionorganisation
Är det klarlagt vem som avsatt DNA-spåret?
Vem tror du det är som avsatt dnaspåret?
OW som bor i Sveg Jämtland vägrar lämna prov.
Det tyder på att han är skyldig.Om han skulle vara oskyldig skulle han naturligtvis lämna prov direkt.
Nu måste han tydligen tvingas.
OWs tidigare försvarare advokat Holst är tydligen anlitad för att sabotera utredningen igen.
Senast redigerad av olovpalme 2021-01-15 kl. 19:20.
Citera
2021-01-15, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zigi
Sorry, jag har följt den här tråden i snart femton år och du ser hur många inlägg jag gjort. Jag är inte här för att diskutera och jag har ingen lust att kasta mer bränsle till den här brasan. Hoppas det är OK.
Simma lugnt!

Du var en lustig typ. Kräva svar av andra men du vill inte svara själv.
Citera
2021-01-15, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Rent logiskt så borde väl Olof rusa till Polisen och BE om att få bli topsad, för att få saken ur världen, nu när man fått fram en spermafläck? Han har sitt livs chans att med hjälp av teknisk bevisning bli rentvådd, så jag fattar inte varför en person skulle vilja missa den chansen? I så fall har han ju IQ närmare utvecklingsstörd eller så är han skyldig och livrädd nu.

Hur tänker ni andra kring det?

Citat:
Ursprungligen postat av kramiklon
Jag håller fullständigt med dig! Om karln är "oskyldig" borde han hänga på låset hos polisen och vilja bli topsad, annars har han definitivt inte alla hästar hemma.

Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
Du har en stor poäng i det du skriver, är man oskyldig så vill man bli rentvådd.

Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Även om han har blivit friad, så skulle han ändå frivilligt rusa till polisen och kräva att få bli topsad för att visa att han är oskyldig.

Ni alla kommer till fel slutsatser.

Försök växla om och hålla några olika tankar i huvudet samtidigt, inte bara att han med största sannolikhet är rätt gärningsman.

Tänk om han är oskyldig, det är alltså ett stort om jag säger. Då har han blivit utpekad som mördare på de små orterna han bott på. Och på nätet. Polisen har pressat honom i förhör. Hans sexuella preferenser har i vart fall till viss del hängts ut. Han har fått sitta häktad länge o s v.

Är det verkligen solklart att en oskyldig person som fått stå ut med allt det här skulle springa till polisen det första han gör, för att försöka rentvå sig? Nej, det är det verkligen inte.
Citera
2021-01-15, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme
Vem tror du det är som avsatt dnaspåret?
OW som bor i Sveg Jämtland vägrar lämna prov.
Det tyder på att han är skyldig.Om han skulle vara oskyldig skulle han naturligtvis lämna prov direkt.
Nu måste han tydligen tvingas.
OWs tidigare försvarare advokat Holst är tydligen anlitad för att sabotera utredningen igen.

Det behöver inte vara tecken på att han är skyldig. I dubbelmordet i Linköping 2004 var det många killar som vägrade att lämna DNA-prov. Mellan 100 och 200 tror jag. Exakt alla var oskyldiga.

Är också lite fundersam på vad du menar med att sabotera utredningen igen? Att polisen inte gör en nog bra utredning och anlitar en flum-expert ska vi väl inte skylla på försvaret?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in