2020-12-27, 09:41
  #385
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Kanske dags att du börjar plocka fram riktiga bakgrundsdata. Varenda jävel med lite statistikbakgrund vet att du är ute på väldigt hal is. Seså! Be någon plocka ut huvudet från din röv och sätt igång med arbetet istället för att spatsera runt med grejer du inte har en aning om.
Ajajaja
Vi har att göra med en sann kränkt stalinist, som vägrar att se verkligheten i samhällsutvecklingen, dessutom en som har "statistikbakrund" , skrattar mig harmynt, ni är så roande, så arga när sanningen krälar nära inpå er egna dörr.
Så typiskt er vänsterblivna EXPO troll, när argumenten tryter blir det sandlåda nivå, typ -Det är du, du är dum, det är du, du är dum.
Och person angreppen haglar.
Så enormt tillfredställande att förarga er, ni går rätt in i det med hull och hår, varje gång.
Tack för att ni roar. TACK
Citera
2020-12-27, 12:25
  #386
Medlem
trancass avatar
Verkar finnas skiftande uppgifter om etnicitet. Oavsett om det är en neger eller inte borde ärendet vara ett ämne för psykiatrin och inte för ett polisfinger.

När ska de lära sig att skjuta folk i tex benet? Ska det vara så djävla svårt? Men utredningen får väl utvisa vad som hänt - kanske. Det brukar aldrig komma mycket sanning ur varken åklagare eller poliser när polismän är gm. Gjort är gjort men åter igen borde kanske intagningskraven höjas några snäpp och det känns inte som att polisens jobb är att skjuta psykpatienter. Det borde de utbildas i. Lite krav borde vi kunna ställa. Nästa gång är det någon man själv känner som fått ett psykiskt sammanbrott som leder till en dödsdom istället för hjälp.
Citera
2020-12-27, 12:30
  #387
Medlem
Conams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Det är rätt patetiskt att vara så insnöad som du bevisligen är. Är ju en jävla tur att svenskarna är så ordentliga och aldrig gör något brottsligt.
Nä men svenska myndigheter och ordningsmakt har fullt upp att hantera (våra) psykopater, tredje världens avskum får faktiskt nån annan hantera, förslagsvis hindra att det väller in mer ohyra.
Citera
2020-12-27, 12:51
  #388
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trancas
Verkar finnas skiftande uppgifter om etnicitet. Oavsett om det är en neger eller inte borde ärendet vara ett ämne för psykiatrin och inte för ett polisfinger.

När ska de lära sig att skjuta folk i tex benet? Ska det vara så djävla svårt? Men utredningen får väl utvisa vad som hänt - kanske. Det brukar aldrig komma mycket sanning ur varken åklagare eller poliser när polismän är gm. Gjort är gjort men åter igen borde kanske intagningskraven höjas några snäpp och det känns inte som att polisens jobb är att skjuta psykpatienter. Det borde de utbildas i. Lite krav borde vi kunna ställa. Nästa gång är det någon man själv känner som fått ett psykiskt sammanbrott som leder till en dödsdom istället för hjälp.

Sant tyvärr vid psykos känns det tveksamt om man kan ringa 112. Kommer polisen känns det som det är stor risk den sjuke blir skjuten. Det fungerar dåligt att skrika och ge kommandon åt psykiskt sjuka.
Citera
2020-12-27, 12:59
  #389
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pillevicken
Vad jag har fått höra skulle det vara en svensk och inte samma snubbe som levde rövare på Willys tidigare på dagen



Gärningsmannen är från Östafrika. Bodde på behandlingshem i Eksjö
Det rörde sig inte om pågående inbrott.
Hade nån slags psykos.
Citera
2020-12-27, 13:02
  #390
Medlem
stortans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
Gärningsmannen är från Östafrika. Bodde på behandlingshem i Eksjö
Det rörde sig inte om pågående inbrott.
Hade nån slags psykos.

Tuggat khat som sina landsmän då?
Citera
2020-12-27, 13:10
  #391
Medlem
NakedApples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillevicken
Vad jag har fått höra skulle det vara en svensk och inte samma snubbe som levde rövare på Willys tidigare på dagen

Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Har hört detsamma.
Nå?

Hört på gruppboendet eller i asylstugan?

Eller är det för avancerat med ett ursprung till inläggen?
Citera
2020-12-27, 13:16
  #392
Medlem
NakedApples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgeForeman1980
Sant tyvärr vid psykos känns det tveksamt om man kan ringa 112. Kommer polisen känns det som det är stor risk den sjuke blir skjuten. Det fungerar dåligt att skrika och ge kommandon åt psykiskt sjuka.
Tycker du polisen skall be den anfallande galningen att stanna upp och berätta om han är psykiskt sjuk eller inte?

Du briljerar inte direkt!
Citera
2020-12-27, 13:21
  #393
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Tack för att du inte lyckas med att trolla fram någon statistik. Nu vet vi om att du bara är ett troll.
Alla vet att statistik är svårt att få fram gällande invandring och brott! Men ni rödingar vägrar att erkänna och använder handhjärtan och tittar igenom.Ni ljuger för er själva.Jag hoppas verkligen det var en svarting som blev skjuten.
Citera
2020-12-27, 15:33
  #394
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pillevicken
Attackerad? Haha trams.
Han har väl höjt näven mot snuten så fegisen drog fram pickadollen o avrättade honom. Snuten kommer garanterat frias, så brukar det bli i detta landet.

Jag som betalar snutens lön kräver att snuten kan hantera en trängs situation. Idag ska man anställa allt annat än duktiga och vältränade män så att snuten skjuter hej vilt får vi vänja oss vid


du kanske känner så efter som du själv är en luffare
Tycker polisen skulle skjuta oftare skulle lösa många problem
Citera
2020-12-27, 15:36
  #395
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgeForeman1980
Ha ha, nej att skalla en batong är inget att rekommendera. Men att det skulle vara så lätt att slå ihjäl någon med batong så man måste skjuta ihjäl någon med en, är en helt annan femma.

Är det en fysiskt stark man med en batong så är det klart slagstyrkan ökar, är det däremot en spinkig pundare i 25 års åldern är situationen många gånger en annan. Väldigt mycket beror på vilka poliserna var. Är det två kvinnliga poliser (eller gamla gubbar) kan jag förstå de blir rädda, samtidigt låter det konstigt han fick ta I batongen? Har de dragit den mot honom och sedan har han tagit den?

En stor nackdel med låga fyskrav blir ju tyvärr att många situationer då man kunnat brotta ner gärningsmannen istället leder till skjutningar. Nu tyvärr på radion verkade de ville sänka kraven ytterligare då så få sökande klarar dagens krav (var fjärde plats på utbildningen står tom runt om i riket). Jag tycker man istället skulle höja lönen kraftigt för poliser (då hade betydligt fler sökt).

Dagens batonger är rätt harmlösa jämfört den den gamla klassiska gummibatongen. Man fick absolut aldrig slå annat än backhands med den, för man slog med lätthet av en överarm eller andra ben med den "fel" använd. Springa upp en buse på flykt och dra på en plattsida på låret blev omedelbart "stopp" och en lårkaka som hette duga. Det finns kvar ett antal med tanke på om det skulle bli riktiga upplopp och det behövs mera kraft att sätta in.
Citera
2020-12-27, 15:41
  #396
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brunte66
du kanske känner så efter som du själv är en luffare
Tycker polisen skulle skjuta oftare skulle lösa många problem

Det är ju mindre skoj om du får en son som de skjuter ihjäl för han hade psykos.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in