2020-12-27, 07:44
Medlem
Hamsterbolls avatar
Sover alltid i ett litet sidennattlinne. Blir lite varmare, är fint och praktiskt när man måste gå upp och natta barnen om de vaknar och så tycker jag det är lite mer sexigt när nattlinnet måste tas av innan man har sex.
Citera
2020-12-27, 07:46
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elboi
Om du tar på dig en vinterjacka så värmer den säkert bättre också. Det är väl en smaksak helt enkelt vilket typ av plagg man tycker är bäst.

Förekommer att man stöter på familjemedlemmar på natten också.
Inte alla som brukar använda tex morgonrock.
Så en pyjamas eller tex tshirt och underkläder ser inte jag som allt för långsökt.
Min fråga handlade inte om hur man klär sig när man går upp bland andra människor, utan varför man sover med pyjamas eller nattlinne.
Citera
2020-12-27, 07:49
Avslutad
För att få sova ifred.

Edit:trosor och t-tröja funkar.
Citera
2020-12-27, 07:49
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Vilka omständigheter?

Att man tar på sig pyjamas eller nattlinne efter att man varit tillsammans en viss tid? Varför då?

När ska nattlinnetiden inträffa?

Det beror på temperaturen och om man väntar besök eller liknande. Det kan vara från dag ett. Om min partner vill ha nattlinne, så står det henne helt fritt att ha det. Under vintern kan det bli kyligt här. Under sommaren är det för varmt för det. Notera att jag inte bor i Sverige.
Citera
2020-12-27, 07:52
Medlem
Citat:
Men om du bor själv, eller som ett par, varför har man då nattlinne eller pyjamas?

Citat:
Och då sover man med pyjamas eller nattlinne?

När man blir äldre är det kanske inte så kul att visa upp sina hängpattar stup i kvarten.
Man kanske inte gillar att brösten hänger och slänger så då håller nattlinnet fast dom lite
Vad vet jag? Men köper att det förekommer.

Även fast jag gillar nakna kvinnor så finns det också något fint i att vara klädd.

Citat:
Min fråga handlade inte om hur man klär sig när man går upp bland andra människor, utan varför man sover med pyjamas eller nattlinne.

Inte alltid man pallar ta på sig kläderna för att gå upp på toa i mörkret. Smidigare om kläderna redan är på.
Senast redigerad av elboi 2020-12-27 kl. 07:55.
Citera
2020-12-27, 07:53
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Sover alltid i ett litet sidennattlinne. Blir lite varmare, är fint och praktiskt när man måste gå upp och natta barnen om de vaknar och så tycker jag det är lite mer sexigt när nattlinnet måste tas av innan man har sex.
Köper det, men om du inte har barn?

Och de flesta nattlinnen är av bomull och långt ifrån sexiga.

Hur fan kan man anse att en nattdräkt med blåmesar ens är i närheten av sexigt?
Citera
2020-12-27, 07:55
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Sover man inte naken när man sover med någon annan?

Första träffen i sängen är väl alltid så, och när ska man plötsligt börja att ta på sig? När man tröttnat på sin partner? Man kanske kan ana något när hon eller han önskar sig ett nattplagg?

Jag förstår inte konceptet med nattkläder när man sover tillsammans. Vad är vitsen? Lite som med skilda sovrum.

Har aldrig varit med om att någon kvinna tagit på sig nattlinne, men t-shirt och trosor. Dock aldrig problem när jag föreslagit att hon ska ligga naken i sängen.

Fortfarande: Vem sover i pyjamas eller nattlinne?

Hon är från södra Europa. Där är det väldigt vanligt med nattkjol. Men en natt - första natten - aldrig mer.
Citera
2020-12-27, 07:56
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Köper det, men om du inte har barn?

Och de flesta nattlinnen är av bomull och långt ifrån sexiga.

Hur fan kan man anse att en nattdräkt med blåmesar ens är i närheten av sexigt?

Haha. Tycker faktiskt pyjamas kan vara rätt sexigt med. Kolla in denna tex:

https://m.youtube.com/watch?v=vXpYBZQTyd0

Sexig i en pyjamas.

Edit: siden är bättre för det värmer när det är kallt men svalkar när det är varmt.
Senast redigerad av Hamsterboll 2020-12-27 kl. 08:00.
Citera
2020-12-27, 08:04
Medlem
constants avatar
Citat:
Haha. Tycker faktiskt pyjamas kan vara rätt sexigt med. Kolla in denna tex:

https://m.youtube.com/watch?v=vXpYBZQTyd0

Sexig i en pyjamas.
Tråden handlar inte om sexiga undisar, utan varför vissa sover i nattlinnen och pyjamas.
Citera
2020-12-27, 08:05
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Tråden handlar inte om sexiga undisar, utan varför vissa sover i nattlinnen och pyjamas.

Och svaret är att det är värmande, bekvämt om man behöver gå upp på natten och sexigt.
Citera
2020-12-27, 08:07
Medlem
constants avatar
Citat:
Och svaret är att det är värmande, bekvämt om man behöver gå upp på natten och sexigt.
Var ser du det sexiga i att sova med kläder på sig?

Tänder du på pyjamas? Vad med med gör dig kåt? Eller är det nattlinnen? Tänder du på att andra har på sig natttkläder? Går igång på pyjamas?
Senast redigerad av constant 2020-12-27 kl. 08:14.
Citera
2020-12-27, 08:33
Medlem
Tagga ned lite, hur kan man vara så upprörd över hur andra väljer att klä sig när de ska sova?. Jisses!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in