Citat:
Ursprungligen postat av
WilleGarvin
Håller du med om att 99% av alla plattjordare är människor som egentligen söker svar på existentiella frågor snarare än jordens form? Att jordens form egentligen är sekundärt och att "kupolen" och vad den symboliserar egentligen är det viktiga?
Och det måste kännas enormt frustrerande att hela din livsåskådning hänger på något så trivialt som ekvatorns längd eller flygresor.
Jag känner ingen som är plattjordare. Men jag började med att söka svar på existentiella frågor och det ledde mig till plattjorden. Rund och platt jord kan vara en dualitet, en mer symbolisk sak.
Jag var frustrerad, jag är inte det längre. Ekvatorns längd och flygresor känns inte så angelägna för mig.
Citat:
Ursprungligen postat av
WilleGarvin
Du ser inte att det finns en risk för att ditt missionerande är kontraproduktivt? Inte för att vara elak men du framställer dig inte riktigt som den skarpaste kniven i lådan när du går igång med dina osammanhängande tankar om tvåbenta illuminati-trianglar.
Du drar ett löjets skimmer över allt vad andlighet heter. Och vore jag religiös så skulle jag tolka ditt svammel som satans försök att vilseleda.
För dig och de flesta andra kommer jag att framstå precis som du beskriver det, men det finns en liten grupp människor som ser det och dem vill jag hjälpa.
Att dra löjets skimmer över mig är väl din uppgift, en uppgift du tar väldigt seriöst.