2020-12-24, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Jaha, om du nu "läst HR:et" (vad nu det är) är det väl bara att dra fram vem som skjutits då så slipper du alla spekulationer på "neandetalarforumet". Är väl ingen hemlighet att det snarare är psyksjuka (våldsamma men ändock) än gängkriminella som skjuts ihjäl av kling och klang. Men är man en liten regimlakej som litar blint på Sveriges myndigheter så gör de väl aldrig någonsin fel.
HR = händelserapport. Tvekar att han läst, han ljuger som alla andra som hävdar att de sitter på information.
Citera
2020-12-24, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slocum
Jaha, då sköt de en svensk igen då. Inga kravaller eller politikerbesök. Undrar när ordningsmakten kommer bli lika tuffa mot invandrare?

Hoppas att de bara tränar och tuffar till sig med de här skjutningarna på downisar och svenska tjuvar för att kanske nästa år även låta dårarna i "utanförskapet" få smaka på samma medicin.
kriminell som kriminell oavsett hudfärg! Han gjorde sitt val att attackera polisen o fick stå sitt kast !! Håller dock med om att media tyvärr skriver o bryr sig tydligen mer om det är någon förortsgangster o vinklar det till rasism!!
Citera
2020-12-24, 12:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Är ingen expert. Den äran är till för dig. Du verkar ju kunna veta allt. Sett lite amerikanska polis-serier och tror du vet absolut allt om allt!

Men nu får vi nog tagga ner denna metadebatten innan vi bägge blir varnade. Till ämnet ha svenska polisen har en speciellt ammo som är till för döda. Du kommer inte klara ett skott i magen.

Vad är det du inte fattar? Du sitter o gnäller om att kulor är till för att döda. Döda gör en kniv i magen på en polis med.

Skillnaden mellan en 9mm’s kula o en stor knivsegg är kulan har en mindre chans att träffa delar i kroppen som är vitala.

Därav att det kan ta 22 kulor för o sänka en fet gris som rusar emot dig med en kniv..

Du vet, den polisen som nästan blev knivhuggen har en familj han också..

Och vet du inte heller vad verkanseld är?! Vet du i vilka situationer man använder det? Och varför det står just verkanseld i artikeln måhända?

Ta o fundera på det ett tag om du vill verka lite smart.

Har du fortfarande problem att fatta dom lätta så kan jag sätta mig ner imorgon o knåpa ihop en jävla guide åt dig så du slipper att tänka.
Citera
2020-12-24, 12:49
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
- - - Kunde man t.ex bara brottat ner honom.

Tror inte ens man behövt det - han skall ha haft ett "tillhygge"...

"SLÄPP VAPNET!" "LÄGG DIG NER!" och problem solved, men för en värdegrundscertifierad nyexad fegis från Södertörn är det naturligtvis enklare att bara skjuta.

Minns när jag själv blev LOBad och handfängslad. Polissnuttan hävdade att jag försökt skalla henne vilket var ren lögn - nåväl, blev en rättssak, min advokat hade jävligt roligt åt saken - 50 snorungar vandrar in i Tingsrätten "jaha - hela polishögskolan här för att se hur det går till".

Som han sa till mig; "betvivlar inte ett ögonblick att du talar sanning - men gå in och erkänn, det vettigaste du kan göra" Vilket jag gjorde, villkorlig dom, dagsböter - > men ingen som helst sanning (ingen minneslucka) i att jag försökt "skalla" henne. Svensk polis av idag.
Citera
2020-12-24, 12:49
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gottmooos
Alla förstår, men vad folk är trötta på är att det skjuts ihjäl svaga sjuka stackare med jämna mellanrum men kanske en gängfitta var tredje år.
Helt enkelt: polisen verkar skjuta fel personer mest för att dom är rädda och undvika att skjuta rätt personer ännu mer för att dom är rädda.

Skulle det visa sig att det är våldtäktsförnedringsrånare och inte psykfall som skjutits ihjäl nu erkänner jag att jag hade fel, men handen på hjärtat vilket av dom två scenariorna verkar mest troligt med den information vi nu har?
Det är väl tyvärr så att de gängkriminella är lite för smarta för att angripa polisen på ett sätt som motiverar självförsvar från polisens sida.
Citera
2020-12-24, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mhage
HR = händelserapport. Tvekar att han läst, han ljuger som alla andra som hävdar att de sitter på information.
Jaså, ja, jag bryr mig inte vad du tror eller inte. Du har ingen vidare insyn i vad jag kan läsa och inte.
Citera
2020-12-24, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Vad är det för skillnad på amerikansk 9mm o den svenska? Du som är expert och as smart menar jag.

Wow. Kulorna är byggda för att döda? No shit! Berätta mera!

Det kan jag svara på sök på speerdot gold, förr i tiden användes Walther ppk 7.65 helmantlad kula då kunde man tömma magasinet utan att få önskad effekt alla gånger. Glöm det med dagens 9mm som svenska polisen använder.

Och nej all ammunition är inte till för att döda i första hand, i krig är målet att skada för att få fler soldater ur spel när dom ska ta hand om alla sårade.
Citera
2020-12-24, 12:57
Medlem
Kan detta vara den skjutne Haben Brhane Desats?
Citera
2020-12-24, 13:07
Medlem
Celles avatar
Citat:
Till ämnet ha svenska polisen har en speciellt ammo som är till för döda.
Fel ditt jävla felknullade kioskmongo.
Ammon är till för att minimera risken för tredjepart. Alltså stanna kvar i kroppen på den skjutne och inte gå vidare in i oskyldiga.
Citera
2020-12-24, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av g00ner
Jaså, ja, jag bryr mig inte vad du tror eller inte. Du har ingen vidare insyn i vad jag kan läsa och inte.
Du har svarat mig 2 ggr nu.

Om du inte är en RLC-operatör eller polis så har du ingen insyn i HR:er. Och om du nu har insyn och hävdar att du har det så berätta då? Vad är det som hänt?
Citera
2020-12-24, 13:15
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Men du din ärketomte, svamlar okunnigt i alla trådar och vågar aldrig svara!

Nåja, god jul och vi syns väl ikväll när du kommer och delar ut julklapparna🙂

Jaså? Svarar här och ber om svar VARFÖR detta var ok? Men det kanske är över din begåvningsnivå. Vem vet du verkar inte var sådär smart.

Men japp. Tack detsamma! God på dig också! Det är jul och då ska man ju inte bråka
Citera
2020-12-24, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celle
Fel ditt jävla felknullade kioskmongo.
Ammon är till för att minimera risken för tredjepart. Alltså stanna kvar i kroppen på den skjutne och inte gå vidare in i oskyldiga.

En biverkning av att ha en expanderande kula som lämnar all energi i kroppen . Alla som vet någonting om vapen och ammunition (jag är jägare) vet att den primära anledningen att man använder expanderande ammunition är för att det är mycket mer död i dom än en helmantel. Sen är bieffekten att det minimerar ett genomslag av det man skjuter på.

Med det sagt så tycker jag att polisen skall fortsätta använda expanderande ammunition just av den anledningen. Skjuter man i tjänst så är syftet troligtvis att döda.

Vad är din erfarenhet av vapen och ammunition förutom Call of duty?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in