2020-12-25, 20:28
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Och vad händer när archive.org stängs ner?
Det är bara en månad sedan Minfil.se försvann.

(FB) Minfil och forumfiles borta

Bloggar med massor av värdefullt innehåll försvinner hela tiden. Och få av dem finns arkiverade.
Detta är verkligen ett problem.
Flertalet av dessa sidor finansieras genom donationer, men det finns en gräns för hur många sidor vi användare har råd att finansiera. Så jag delar din oro.

Vad det gäller Flashback så är det inte aktuellt att sälja sidan.
Om inte tillräckligt många önskar forumet så är det bättre att stänga det. Några sådana planer finns dock inte. Men om valet är mellan att sälja eller avveckla så är föredrar jag det senare.
Men med tanke på hur unik sidan är så tror jag att den kommer att finnas kvar.
Jag anser att sidan är för viktig för att försvinna. Förhoppningsvis är jag inte helt ensam om den åsikten.

admin
Om admin på riktigt tycker det är risk att informationen på Flashback skulle försvinna kan han ju tillhandahålla snapshots av databasen på regelbunden basis. Med IP-adresser och annat liknande bortfiltrerat så klart.
Citera
2020-12-25, 21:17
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Om admin på riktigt tycker det är risk att informationen på Flashback skulle försvinna kan han ju tillhandahålla snapshots av databasen på regelbunden basis. Med IP-adresser och annat liknande bortfiltrerat så klart.

Varför skulle Flashback Forum lägga tid och energi på det när det redan finns olika scrapers tillgängliga för den som själv vill samla på sig av det som finns på forumet?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in