2020-12-25, 04:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pillevicken
Det är inte samma person på levde rövare på Willys.
Han på Willys va mörkhyad, inte den som Aina mördade.
”Aina”? Skärp dig.
Citera
2020-12-25, 05:41
Medlem
covfefe...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Var GM som attackerade polisen påverkad av droger som cannabis tex?
Folk påverkade av cannabis brukar inte attackera. Om en skummis närmar sig mig i på en tom och mörk gata blir jag ofta orolig (jag är absolut inte rasist, men jag har blivit utsatt för rånförsök tidigare). Om jag däremot känner att personen luktar cannabis blir jag lugn och tänker att det här är en person som lärt sig kontrollera sitt testosteronöverskott.
Citera
2020-12-25, 07:01
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [B
Pillevicken[/b]|74067477]Det är inte samma person på levde rövare på Willys.

Om man analysera dit ordval kommer man fram till, VPK = icke trovärdigt. Willys mannen är fortfarande det mest troliga.
Citera
2020-12-25, 10:43
Medlem
meas19s avatar
Hade Willys mannen gröna foppatofflor?

Citat:
Ursprungligen postat av fras65
Ja du vet och vet. Min svåger med familj såg händelsen på Willy`s och svågerns son har känningar inom polisen i Eksjö.
Citera
2020-12-25, 11:56
Medlem
Efter mer än 300 inlägg har det ej kunnat fastställas vem den skjutne är. Mina tips går då på
Invällare= Ingen verkar saknar honom

Invällare= saknas i MSM artikel att anhöriga är underrättad

Återanvandring är det enda som kan rädda Sverige
Citera
2020-12-25, 11:59
Medlem
Dr.Brauns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Var det polisens batong som tjuven slog med?
Tjuven hade fått tag i en batong som tillhygge ja
Citera
2020-12-25, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Braun
Tjuven hade fått tag i en batong som tillhygge ja

Då känns det konstigt de döda honom. De är 2 mot en och har ju åtminstone en batong kvar. Nu vet jag inte könsfördelningen men är det två manliga poliser borde de kunna hantera situationen. Kniv hade varit mer farligt för polismänen.
Citera
2020-12-25, 13:25
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av covfefe...
Folk påverkade av cannabis brukar inte attackera. Om en skummis närmar sig mig i på en tom och mörk gata blir jag ofta orolig (jag är absolut inte rasist, men jag har blivit utsatt för rånförsök tidigare). Om jag däremot känner att personen luktar cannabis blir jag lugn och tänker att det här är en person som lärt sig kontrollera sitt testosteronöverskott.

Löjligt, du vet inte vad du talar om. En annan våldsman som GM i Ljungsbro hade en enda drog i kroppen när han slog ihjäl två personer. Det var en drogutlöst psykos enligt honom själv. .

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/WL895K/livstids-fangelse-for-dubbelmordare

Min undran är alltså fortfarande om inbrottstjuven i Eksjö också var påverkad av Cannabis som är en väldigt farlig drog?
Citera
2020-12-25, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Löjligt, du vet inte vad du talar om. En annan våldsman som GM i Ljungsbro hade en enda drog i kroppen när han slog ihjäl två personer. Det var en drogutlöst psykos enligt honom själv. .

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/WL895K/livstids-fangelse-for-dubbelmordare

Min undran är alltså fortfarande om inbrottstjuven i Eksjö också var påverkad av Cannabis som är en väldigt farlig drog?

Det kan de ju inte veta så tidigt förutsatt att han inte hade droger på sig, men inte ens då går det att säkert säga. De måste obducera honom först.
Citera
2020-12-25, 13:41
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillevicken
Det är inte samma person på levde rövare på Willys.
Aina är ett svenskt kvinnonamn. Hette en polis Aina? Hur vet du att den skjutne inte är samma person?
Citera
2020-12-25, 14:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgeForeman1980
Då känns det konstigt de döda honom. De är 2 mot en och har ju åtminstone en batong kvar. Nu vet jag inte könsfördelningen men är det två manliga poliser borde de kunna hantera situationen. Kniv hade varit mer farligt för polismänen.

Vad snackar du om? Batong är lika farligt som en medeltida stridsklubba.. Mace...

Vet varför man byggde en mace under medeltiden?
Jo.. Det var för att helt plötsligt så kom det en massa fiender med rustningar o började hugga ner alla på slag fälten.. Igenom en rustning kunde du inte hugga med dina svärd så det var listiga jävlar man mötte på..
Helt plötsligt var allas knivar och svärd helt värdelösa. Slagfältet förändrades.

Så man satte en fet klump utav metall på långsidan av en lång jävla pinne så man kunde klonka dom över skallen med den o ibland krossa skallen helt på dom.. Men för det mesta så användes maces för att slå folk med rustningar så att dom blev medvetslösa. Sen när dom var medvetslösa så kunde man gå in o börja sticka in ett gäng långa knivar igenom hålen i rustningarna..

Batongerna idag har den bakgrunden i ryggen... Men den används av poliser idag till att slå folk över benen med så dom ska sluta kämpa.. Det är inte så kul att attackera poliser när man kan få fingrar avslagna..

Tror du negern med den stulna batongen siktade mot bena...? Eller är det större chans att han försökte drämma den över skallen på dom som att dom bar på rustningar?

Du kan komma hit så kan vi fixa en batong som jag kan klonka dig med över nyllet om du vill!

- Nä!

Nähä? Varför inte det? Batonger var ju helt ofarliga..
Citera
2020-12-25, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Vad snackar du om? Batong är lika farligt som en medeltida stridsklubba.. Mace...

Vet varför man byggde en mace under medeltiden?
Jo.. Det var för att helt plötsligt så kom det en massa fiender med rustningar o började hugga ner alla på slag fälten.. Igenom en rustning kunde du inte hugga med dina svärd så det var listiga jävlar man mötte på..
Helt plötsligt var allas knivar och svärd helt värdelösa. Slagfältet förändrades.

Så man satte en fet klump utav metall på långsidan av en lång jävla pinne så man kunde klonka dom över skallen med den o ibland krossa skallen helt på dom.. Men för det mesta så användes maces för att slå folk med rustningar så att dom blev medvetslösa. Sen när dom var medvetslösa så kunde man gå in o börja sticka in ett gäng långa knivar igenom hålen i rustningarna..

Batongerna idag har den bakgrunden i ryggen... Men den används av poliser idag till att slå folk över benen med så dom ska sluta kämpa.. Det är inte så kul att attackera poliser när man kan få fingrar avslagna..

Tror du negern med den stulna batongen siktade mot bena...? Eller är det större chans att han försökte drämma den över skallen på dom som att dom bar på rustningar?

Du kan komma hit så kan vi fixa en batong som jag kan klonka dig med över nyllet om du vill!

- Nä!

Nähä? Varför inte det? Batonger var ju helt ofarliga..

Du får gärna ha batong i ett bråk. Jag är gammal boxare och sysslat mycket med brottning, och entusiastisk samlare av batonger.

Visst kan du skada någon med den, men det är ytterst svårt att döda någon med ett slag (att jämföra den med en stridsklubba är bara löjligt (som att jämföra en fickkniv med ett svärd).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in