2020-12-24, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Var det polisens batong som tjuven slog med?

Förmodligen. Tror inte en inbrottstjuv har med sig en batong när han ska göra inbrott i en fastighet.

Det jag undrar över är om det var kvinnliga poliser.

Platserna vid polisutbildningarna runt om i landet står till stor del tomma eftersom många sökande inte når upp till kraven som ställs trots att kraven har sänkts rejält de senaste åren. Nu funderar polismyndigheten att sänka kraven ytterligare. Vi lär få se fler liknande dödsskjutningar ju fler poliser som tas in utan att nå upp till de krav man måste ställa på en polis. Det har konsekvenser när man bygger ett kravlöst samhälle.
Citera
2020-12-24, 21:49
Medlem
Vet vi än vad som verkligen hänt? Eller är det samma skit som när Floyd dog i USA? Skjuter polisen får vi anta att det är i nödvärn. Annars får motsatsen bevisas här. Polisen ska man lyda, speciellt när man begår ett brott.
Citera
2020-12-24, 22:52
Medlem
Det är en somalier. Han hade innan på dagen varit på Willys, Eksjö, och åkt dit för snatteri. Vakter ingrep och redan där var han tydligen stökig mot vakten. Försökte sno batongen, skrek jag ska döda alla er.
Citera
2020-12-24, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mickey-D
Förmodligen. Tror inte en inbrottstjuv har med sig en batong när han ska göra inbrott i en fastighet.

Det jag undrar över är om det var kvinnliga poliser.

Platserna vid polisutbildningarna runt om i landet står till stor del tomma eftersom många sökande inte når upp till kraven som ställs trots att kraven har sänkts rejält de senaste åren. Nu funderar polismyndigheten att sänka kraven ytterligare. Vi lär få se fler liknande dödsskjutningar ju fler poliser som tas in utan att nå upp till de krav man måste ställa på en polis. Det har konsekvenser när man bygger ett kravlöst samhälle.

Var har det stått att det var en batong? Har bara läst ”tillhygge”.
Citera
2020-12-24, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fras65
Det är en somalier. Han hade innan på dagen varit på Willys, Eksjö, och åkt dit för snatteri. Vakter ingrep och redan där var han tydligen stökig mot vakten. Försökte sno batongen, skrek jag ska döda alla er.

Hur vet du att det var samma person?
Citera
2020-12-24, 23:01
Medlem
Ja du vet och vet. Min svåger med familj såg händelsen på Willy`s och svågerns son har känningar inom polisen i Eksjö.
Citera
2020-12-24, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fras65
Ja du vet och vet. Min svåger med familj såg händelsen på Willy`s och svågerns son har känningar inom polisen i Eksjö.

Såg också killen på Willys och har tänkt tanken att det är han även på natten, men från att tro till att veta, är steget långt.
Citera
2020-12-24, 23:42
Medlem
Pillevickens avatar
Det är inte samma person på levde rövare på Willys.
Han på Willys va mörkhyad, inte den som Aina mördade.
Citera
2020-12-25, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pillevicken
Det är inte samma person på levde rövare på Willys.
Han på Willys va mörkhyad, inte den som Aina mördade.

Tragiskt oavsett, hade det varit en fysiskt stark polis borde batongen räckt. Är många gånger väldigt tveksamt när polisen skjuter. Han Jörgen som fick kicken från Örebro polisen på grund av bland annat drogmissbruk, sköt ju 2 under mycket tveksamma förhållanden.

Har du en anhörig med psykiska problem verkar polisen ofta vara det sista man ska ringa (om man inte vill den ska bli skjuten).

Finns många duktiga poliser men vissa har väldigt snabbt att skjuta.
Senast redigerad av GeorgeForeman1980 2020-12-25 kl. 00:08.
Citera
2020-12-25, 01:10
Medlem
sverjevenns avatar
Om man förstör/stjäl/bränner andras egendom så utsätter man ju sig för en viss risk som man bör kalkylera med innan man börjar härja. Det kunde ju lika gärna vara en helgalen jävel som inte drar sig för att slå in skallen på drägg som förstör ens tillhörigheter boendes innanför fönstren.
Så kan det gå, inget att ligga sömnlös för.
Citera
2020-12-25, 02:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hujan
....källa på det!?

Hans vän Molgans -systers-kusins-kompis, Laban.
Citera
2020-12-25, 04:15
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Braun
Polisen var i en trängd situation och matades med batongslag mot huvudet av inbrottstjuven. Därav nödeld av polisen.

Var GM som attackerade polisen påverkad av droger som cannabis tex?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in