2020-12-25, 08:09
Medlem
bjornhagbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAX-HIM
Precis, de flesta här verkar inte inse att alla influensavirus har människors eget immunförsvar effektivt tagit hand om genom historien, annars hade vi inte existerat idag, givetvis under förutsättning att kroppen i övrigt är frisk.

Problemet idag på grund av alla gifter som skurkregeringen har godkänt en efter en (5G, PTFE, Bisfenol-A,.. etcetera) är att många verkar vara mera sjuka idag, de kan till exempel ha metabola störningar. Och när säsongsinfuensaviruset kommer kan dessa personer bli riktigt sjuka och dö i exempelvis en anafylaktisk chock.

Men sedan att det är frågan om just SARS-CoV-2 vid alla dessa massmedia-rapporterade fall håller jag inte för troligt, eftersom PCR-testet är felaktigt, fast om vi antar att en hel del nu trots allt bär på viruset så verkar det ganska ofarligt eftersom massmedia ständigt skriver dog MED Covid-19. Det betyder ju naturligtvis att de tillskriver Covid-19 indirekt som dödsorsaken i syfte att upprätthålla en illusion av en pandemi. Syftet är diktatur (pandemilagen) och de skrämmande vaccinerna som få verkar vilja ta (smart ).

Här hade vi en person med hjärna. Tack för att du tänker själv.

Vitamin C , Tiamin , Salu Cortef hade tagit hand om en stor del av sepsisrelaterade döden i Covid-19.

Men det håller regeringen långt ifrån folket.

Här är från docent Sture Blomberg som berättar om iv mega dos c vitamin tiamin och Salu Cortef.

Citat:
Hittills har vi behandlat 69 patienter och resultaten har varit häpnadsväckande, minst sagt. Jag har ju sysslat med sepsis och septisk chock i 40 år och som alla vet blir det ofta som om hela havet stormar. Här sätter man in behandlingen tidigt och nästa morgon sitter patienten på sängkanten och dricker kaffe och äter smörgås. Ungefär så. Det tog mig bara 3 patienter för att bli övertygad om att detta var något alldeles exceptionellt.

https://lakartidningen.se/opinion/debatt/2020/03/bor-inte-dod-vara-ett-primart-utfallsmatt-i-sepsisstudier/
Senast redigerad av bjornhagberg 2020-12-25 kl. 08:13.
Citera
2020-12-25, 08:16
Medlem
bjornhagbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Ja jag vet att ni har det hett om öronen. Jag hade hoppats att folk skulle fatta att det inte är läge för fjällsemester i år.

C--vitamin , Tiamin , Salu Cortef borde sättas in direkt i ambulansen. Likaså borde ni ha doser med Ivermectin redo.

Det får användas i andra länder men givetvis INTE i Sverige.
Citera
2020-12-25, 08:21
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Tack, jag antar att du gått igenom en än värre ordeal. Din mor, jag kan inte ens föreställa mig din sorg, förlåt mig.
Ja, det var hemskt. Det märkliga var att jag fick knappt några symptom alls trots riskgrupp. Varken smaken och lukten försvann eller att jag fick någon feber direkt. Torrhosta i två dagar i princip. Positivt PCR-prov endast.
Citera
2020-12-25, 08:26
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjornhagberg
Många som säger det. D3 hjälper dock mot symptomen som presenteras.

Det stämmer. Vårt immunförsvarar försvagas när solens strålar inte bildar d-vitamin längre på våra breddgrader. Vilket är från mitten på september till början på april.
Skulle nog hellre ta zink tillskott från ett bra fabrikat.
Väldigt svårt för kroppen att ta upp d-vitamin i pillerform. De studier som gjorts på d-vitamin tillskott visar bara på att d-vitamin cirkulerar i blodet. Inte att kroppen tagit upp det. Dessutom är det rätt mycket tvivelaktiga ingredienser i d-vitamin tillskott. Nästan giftigt i stora mängder.
Så tveksam om det ens hjälper med tillskott.
Våra förfäder klarade sig under dessa vintermånader genom att få lite d-vitamin från animaliska fetter; så som fårhjärna, vildlax, ål, lever, smör och ost.
Citera
2020-12-25, 08:33
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Viruset existerar inte ens.

Vad gör du i en tråd som handlar om viruset då?

Finns andra trådar för konspirationsteoretiker, covidförnekare och antivaxxers
Citera
2020-12-25, 08:42
Medlem
qwerty-66s avatar
Intressant att hemtester ger en skev bild av smittspridningen. Mest en bild av hur smittkurvan ser ut i rika områden.

"Expressen har fått ut uppgifter om fler än 100 000 hemtester i Stockholmsregionen och kan nu avslöja:

I fattigare områden har testningen ännu inte kommit i gång.

Men det är där folk blir allvarligt sjuka – och dör."

https://www.expressen.se/nyheter/qs/bristerna-i-test-strategin-rika-testar-sig-fattiga-dor/
Citera
2020-12-25, 08:51
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Intressant att hemtester ger en skev bild av smittspridningen. Mest en bild av hur smittkurvan ser ut i rika områden.

"Expressen har fått ut uppgifter om fler än 100 000 hemtester i Stockholmsregionen och kan nu avslöja:

https://www.expressen.se/nyheter/qs/bristerna-i-test-strategin-rika-testar-sig-fattiga-dor/
Ja detta är sjukt.
Vi klagar på att vissa länder mörkar smittspridning mm men Sverige kan inte redovisa statistik dagligen och så även detta att statistiken är snedvriden.
I nyhetssidor redovisas att 40% av de testade hade antikroppar. Detta är ju också ett bevis för att snedvrida uppgifterna. Troligen även här folk från mer rika ställen som testar sig i förhoppning om att ha antikroppar och kan släppa på spärrarna.

Jo det finns en hel del mer som den så kallade coronakommissionen troligen kommer ta upp.
Citera
2020-12-25, 09:10
Medlem
Citat:
Det stämmer. Vårt immunförsvarar försvagas när solens strålar inte bildar d-vitamin längre på våra breddgrader. Vilket är från mitten på september till början på april.
Skulle nog hellre ta zink tillskott från ett bra fabrikat.
Väldigt svårt för kroppen att ta upp d-vitamin i pillerform. De studier som gjorts på d-vitamin tillskott visar bara på att d-vitamin cirkulerar i blodet. Inte att kroppen tagit upp det. Dessutom är det rätt mycket tvivelaktiga ingredienser i d-vitamin tillskott. Nästan giftigt i stora mängder.
Så tveksam om det ens hjälper med tillskott.
Våra förfäder klarade sig under dessa vintermånader genom att få lite d-vitamin från animaliska fetter; så som fårhjärna, vildlax, ål, lever, smör och ost.
I fall D-vitaminet nått blodomloppet så är det väl upptaget av kroppen.
Citera
2020-12-25, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Kom med trovärdiga belägg.för dina befängda påståenden. Som det är nu ältar du bara samma sak.

Är det inte rätt vedertaget att vaccinet inte kommer stoppa smittspridningen då det inte hindrar dig från att smitta andra eller hindrar dig från att smitta. Du kommer förhoppningsvis bli mindre sjuk dock och det uppskattar ju sjukvården då du slipper belasta den.
Citera
2020-12-25, 09:17
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Väldigt svårt för kroppen att ta upp d-vitamin i pillerform. De studier som gjorts på d-vitamin tillskott visar bara på att d-vitamin cirkulerar i blodet. Inte att kroppen tagit upp det.

Källa eller STFU. Aldrig hört talas om utanför Flashback och jag har dessutom pluggat biologi. Däremot finns mängder med saker som kan sänka D-vitaminomsättningen. Ex. stillasittande, kolhydrater, diabetes etc.
Citera
2020-12-25, 09:18
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66

Ger väl också indirekt ett svar på varför våra sjukhus är överfulla och varför vi sticker ut bland de nordiska länderna i högt vårdbehov och dödstal. Men ämnet är ju tabu. Även Tegnell fick ju backa när han råkade beröra ämnet.
Citera
2020-12-25, 09:24
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honken55
Är det inte rätt vedertaget att vaccinet inte kommer stoppa smittspridningen då det inte hindrar dig från att smitta andra eller hindrar dig från att smitta. Du kommer förhoppningsvis bli mindre sjuk dock och det uppskattar ju sjukvården då du slipper belasta den.

Nu testar man ju folk som fått vaccineringarna med PCR för att mäta effektiviteten.

Dvs om du inte blir positiv på PCR så smittar du inte.

Så vaccin kommer hjälpa till att stoppa spridningen med reservation att nya resistenta mutationer kan uppstå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in