2020-12-24, 22:32
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Blir väl lyckat om man får SD:are att läsa tidningen.
(inte ni SD:are här på Flashback (ni läser redan))
Citera
2020-12-24, 22:35
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Om folk kunde sluta använda, och hänga upp sig på, ord som konservativ, libreral, höger, vänster, upp, ner, osv, så skulle man kanske komma någonstans. Men som vanligt i Sverige kör man fast direkt i det metapolitiska träsket.

Ja, håller med. Tror det har blivit importerat över internet från USA där offentliga diskussioner är totalt förstörda.
Citera
2020-12-24, 23:15
Medlem
Thelonegunmans avatar
Bulletin har ju lyckats dammsuga hela Sverige på dess mest skarpa pennor och intellekt. Självklart blir det intressant och lyckat. Dårvänstern har ju lyckats hypa upp Bulletin så nu är det ett självspelande piano. Dock är det med konservativ prägel och inte nationalistisk så alla nationalister har nog inte mycket att hämta här. Vänstern fruktar däremot Bulletin för att de kommer att åstadkomma mer skada för identitetsvänstern än vad någon alternativmedia någonsin skulle kunna göra.
Citera
2020-12-24, 23:42
Medlem
Det här är ju en moderat sosse satsning,

När Man har bilderbergare med så vet man att är skit man får, inget som kommer sticka ut där mer än förespråkare av det bilderberg vill uppnå
Citera
2020-12-25, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Nu startas det en tidning som försöker vara en motvikt mot övriga MSM. Vad är reaktionen i egna leden? Gnäll, gnäll och åter gnäll.

Vad är motvikten som är värt att hylla?

TT-nyheterna? Utrikesanalyserna av Project Syndicate? Kulturredaktionen som lovar driva HBTQ-frågor? Leijonborg som ledde Folkpartiet i 10 år utan att bidra med någonting? Gudmundson från KD? Teodorescu från M? Vänsterfeministen Lekander? Gür från Axess och Kvartal? Arpi som hade fria händer i SvD? Heberlein som på riktigt är spritt språngande galen men välpublicerad i gammelmedia?

Tror du att Bulletin är en motvikt så har du köpt vänsterns marknadsföring rakt av.
Citera
2020-12-25, 00:18
Medlem
pinger99s avatar
Det kostar inget att ha en sida uppe.
Ger det ett halvår på sin höjd innan de flesta ”namnkunniga” gått vidare. (Vart nu det skulle vara)

Ser ingen entusiasm för Kristersson-högern som Jimmie suktar efter att få ”regera” med.
Citera
2020-12-25, 00:32
Medlem
Nadishodans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Bulletin har ju lyckats dammsuga hela Sverige på dess mest skarpa pennor och intellekt. Självklart blir det intressant och lyckat. Dårvänstern har ju lyckats hypa upp Bulletin så nu är det ett självspelande piano. Dock är det med konservativ prägel och inte nationalistisk så alla nationalister har nog inte mycket att hämta här. Vänstern fruktar däremot Bulletin för att de kommer att åstadkomma mer skada för identitetsvänstern än vad någon alternativmedia någonsin skulle kunna göra.

Är Nina Lekander en vass hjärna och vass penna. Undgått mig i så fall.
Citera
2020-12-25, 01:44
Medlem
Talespins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Av mig bland andra. En hundring här, en tusing där - växer snabbt. Många av de inblandade har ju 30-40.0000 följare på sociala medier (Tino Sanandaji nära hundratusen).

Citat:
Ursprungligen postat av AlwaysAllIn
En klart värdig skrift!
Den fick efter några artiklar en hundring Swishat till sig.
Det kommer att återupprepas om de håller nuvarande nivå på innehållet.
Bra grejor det här!

Varför sponsrar ni en sida som hyllar globalism, tar avstånd från nationalism och vurmar för HBTQ-frågor? Vet ni ens vilka ni har skänkt pengar till?
Citera
2020-12-25, 02:19
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
Varför sponsrar ni en sida som hyllar globalism, tar avstånd från nationalism och vurmar för HBTQ-frågor? Vet ni ens vilka ni har skänkt pengar till?
Det är en gåta. Project Syndicate för utrikesnyheter och nu framkommer det att Bulletin kommer att ha mer anknytningar till Ukraina än webbdesigners där:
/.../Vi håller kostnader nere genom att göra så mycket vi kan själva, vi vill inte ha några 50 miljoner från särintressen. Genom låg kostnad för administration och marknadsföring lägger tidningen mer på kärninnehåll. Det var t.ex. ingen reklambyrå som gjorde Bulletins svar på Vänsterpartiets affisch, jag satt uppe natten och gjorde det själv med hjälp av en läsare, och idag sitter jag nere i Ukraina och sätter upp kundsupporten.
https://www.facebook.com/tino.sanandaji/posts/10158017605818231

Att man erbjuder prenumeration till läsare tror jag bara är ett marknadsföringstrick. Att ge sken av att vara oberoende underdogs och en alternativ plattform. Finansiärer lär de inte ha brist på om det skulle behövas.
Citera
2020-12-25, 07:03
Medlem
zkumbollens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Det är en gåta. Project Syndicate för utrikesnyheter och nu framkommer det att Bulletin kommer att ha mer anknytningar till Ukraina än webbdesigners där:
/.../Vi håller kostnader nere genom att göra så mycket vi kan själva, vi vill inte ha några 50 miljoner från särintressen. Genom låg kostnad för administration och marknadsföring lägger tidningen mer på kärninnehåll. Det var t.ex. ingen reklambyrå som gjorde Bulletins svar på Vänsterpartiets affisch, jag satt uppe natten och gjorde det själv med hjälp av en läsare, och idag sitter jag nere i Ukraina och sätter upp kundsupporten.
https://www.facebook.com/tino.sanandaji/posts/10158017605818231

Att man erbjuder prenumeration till läsare tror jag bara är ett marknadsföringstrick. Att ge sken av att vara oberoende underdogs och en alternativ plattform. Finansiärer lär de inte ha brist på om det skulle behövas.

Bulletin är klart intressant tycker jag - ibland kan det ju vara en nyttig övning att fundera på alternativet...så vad är alternativet?- finns inget helt enkelt

så jag kommer bli stödprenumerant, får vi väl se sen var bulletin tar vägen - men intressant är det ju
Citera
2020-12-25, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsmannen
Någon som har mer information om det här projektet?
https://www.expressen.se/nyheter/hogerprofiler-rekryterade-till-hemligt-medieprojekt/

Hemliga investerare verkar ha pumpat in rätt så stora pengar i projektet.
Redan nu ser det ut som att några tunga profiler är klara för projektet.
Jag har läst om detta, och det är en superflopp.
Jo, jag vet. Staten finansierar väl med skattebetalarnas surt förvärvade pengar.
Citera
2020-12-25, 07:24
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin

De letar väl, likt Sd, desperat efter vänner och i brist på riktigt väl överensstämmande sådan duger även liberala åsikter. Man behöver inte stödja ett projekt som inget bevisat. Snål som jag är satsas inte en krona på att läsa andras åsikter. Kan ta del av dem gratis om det erbjuds.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in