2020-12-24, 12:43
Medlem
moralhoras avatar
Ja, jag förstår inte riktigt hajpen och varför så många i ankdammen är oroliga; som sagt så är det här mellanmjölk och som jag ser det så kommer det vara stora problem med att komma riktigt igång med nyhetsrapporteringen när man ser hur mycket satsats på ledarskribenter.

Med det sagt så kan man beundra Paula Neudings driv - hon är inte ens 40 grundade och hon har redan hunnit genom Neo, var tongivande i Kvartal och nu Bulletin. Problemet är väl att hon tappar lätt intresset och går vidare. Jag tror precis som andra att inom fem år så kommer Bulletin läggas ned; antagligen så har Neuding gått vidare innan dess.
Citera
2020-12-24, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raven2.0
Känner igen retoriken & arbetarklassföraktet från ”skribenterna” på Bulletin. Välkommen hit!
Ja. Det blir tydligt att Bulletin inte kommer bli ett lyckat projekt. Dom som drev på diskussionen om invandringen var arbetare. Men dessa föraktar alla på Bulletin som istället vill ställa sej in hos hos överheten.
Citera
2020-12-24, 12:46
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ankademiker
Paulina Neuding har tjatat om antisemitismen, men vill inte se någon utkastad (återvandring), klagar på störiga invandrare på bibliotek, men föreslår... ja jag vet inte, inte lyckats hitta det (kanske lite fler ordningsvakter så lymlarna får chansen att integrera, nu svikna...).

Paulina klagar på invasionens konsekvenser, och hyllas då av liberalkonservativa fans, de som vill ha invandringsstopp och återvandring. Men utmanas hon om att antal invandrare bör minskas ska gräns mot extremister/populister hållas... Blir inte klok på Paulina. Klagar väl på det sätt som får göras i Israel, men anser att för Sverige är inte invasionen men utebliven integration - den som kommer med några ordningsvakter - problemet.

Nja, det är inte lätt att prata klarspråk angående invandringen och dess problem i Sverige. Även de borgerliga är mycket känsliga för ofin kritik och förslag. Grejen med återvandring är att det redan idag är otroligt svårt att verkställa utvisningsbeslut. I första hand krävs upprustning av flera olika flaskhalsar, juridik, domstolar, förvaring, etc. I första hand bör vi göra oss av med de som ej får vistas i landet.

Man får ta en fråga i taget, vilket Neuding såklart är medveten om.
Citera
2020-12-24, 13:05
Medlem
cokehyenas avatar
Så här några dagar efter öppnandet så har jag ändrat uppfattning om Bulletin. Neuding säger själv att tanken har varit att öppna succesivt, börja småskaligt och eftersom göra nyhetsredaktion större. För egen del har jag följt invandringsfrågor i säkert 20 år vid det här laget, för egen del finns inte så mycket nytt att lära. Läser därför inte Tino Sanandaji, Gür eller resten. Trots detta har jag läst flera st olika intressanta artiklar på Bulletin vilket ändå tyder på en viss bredd.

Sen kan jag inte låta bli att provoceras av SD-högerns loserinställning till allt. Det finns ingen som är bra nog, allt är töntar, mesar och fjollor. Politik handlar inte om fakta för väldigt många människor, utan snarare om skön stämning, tribalism etc. Nu startas det en tidning som försöker vara en motvikt mot övriga MSM. Vad är reaktionen i egna leden? Gnäll, gnäll och åter gnäll.

Jag har köpt prenumeration till mina föräldrar. Vi får se var Bulletin tar vägen men det ska fan strösslas både pengar, delningar och läsningar från de som klagar på MSM. Detta är tänkt att bli bryggan mellan Samnytt, Nyheter Idag och MSM.

Ge detta en chans nu.
Citera
2020-12-24, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Ja. Det blir tydligt att Bulletin inte kommer bli ett lyckat projekt. Dom som drev på diskussionen om invandringen var arbetare. Men dessa föraktar alla på Bulletin som istället vill ställa sej in hos hos överheten.
Bulletin kan nog bli ett lyckat projekt utifrån den målgrupp de anser sig ha för det finns uppenbart ett intresse när de samlar in 2 miljoner på ett dygn eller vad det nu var men jag hade nog hoppats på något vassare än vad de har presterat än så länge.
Citera
2020-12-24, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knivur-273
Är Bengt Westerberg verkligen en "högerprofil" ? Han är snarare vänsterliberal enligt min bedömning.

Var ligger "hemligheten" när listan av medarbetare har offentliggjorts i förväg?

"Hemligheten" är måhända att de högst troligen inte kommer publicera uppenbart kommunistiska åsikter.

Citat:
Ursprungligen postat av Snubbens
Är verkligen BW med i detta ? Ser inte hans namn på sajten.
BW är tydlig vänster, hör givetvis inte hemma i denna goda skara.

Blandat ihop Westerberg med Lars Leijonborg?

https://bulletin.nu/kronikorer/all/migration-sa-blir-en-uppgorelse-mojlig
Citera
2020-12-24, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj

Så en idiot som skriver "sej" och inte ens kan vanlig Svenska tror sig förstå samtiden ?

Nej du är bara vänsterextrem och står för allt skit som finns med Sverige, inklusive din låga nivå på språket.

Alla andra förstår att det Sverige behöver är mindre av vänsterextrem propaganda som du sitter och sprider.

Och mer av andra åsikter.
Citera
2020-12-24, 13:58
Medlem
Knivur-273s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob

Jag blandade ihop dem. Mitt misstag.

But same Shit, only different Name.
Citera
2020-12-24, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob

Lars Leijonborg är ju folkpartisten som blev skitförbannad när svenskarna röstade fel om EMU.
Tveksamt om man ens kan kalla honom demokrat.
Citera
2020-12-24, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RandomWanderer
Så en idiot som skriver "sej" och inte ens kan vanlig Svenska tror sig förstå samtiden ?

Nej du är bara vänsterextrem och står för allt skit som finns med Sverige, inklusive din låga nivå på språket.

Alla andra förstår att det Sverige behöver är mindre av vänsterextrem propaganda som du sitter och sprider.

Och mer av andra åsikter.
& därmed är Bulletin överflödig menar du? Eftersom skribenterna kommer från MSM & tassar på tå kring samma frågor. Visst, utlänningarna (skribenterna) kanske har något större spelrum. Beröringsskräcken & finretoriken kommer inte göra någon som helst skillnad för sveriges del i alla fall... Jag vet, det är absolut inte meningen heller.
Citera
2020-12-24, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knivur-273
Jag blandade ihop dem. Mitt misstag.

But same Shit, only different Name.

Nä, rätt stora skillnader. Man kan säga att borgerlighetens nuvarande splittring mellan socialliberaler och höger går mellan Westerberg och Leijonborg.
Citera
2020-12-24, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Hittills har jag läst. Redan efter några dagar ett antal läsvärda artiklar. Motsvarande tar ett år för DN att skramla ihop. Aftonbladet behöver ett decennium.

Och jag stödjer gärna. Alla initiativ att spä ut det sjuka pk-mediaträsket med alternativ ska uppmuntras.
Håller fullständigt med, det mesta i Bulletin är läsvärt. Jämför gärna med den här artikeln från gårdagens DN:
https://www.dn.se/kultur/barack-obama-listar-arets-basta-latar/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in