Så här några dagar efter öppnandet så har jag ändrat uppfattning om Bulletin. Neuding säger själv att tanken har varit att öppna succesivt, börja småskaligt och eftersom göra nyhetsredaktion större. För egen del har jag följt invandringsfrågor i säkert 20 år vid det här laget, för egen del finns inte så mycket nytt att lära. Läser därför inte Tino Sanandaji, Gür eller resten. Trots detta har jag läst flera st olika intressanta artiklar på Bulletin vilket ändå tyder på en viss bredd.
Sen kan jag inte låta bli att provoceras av SD-högerns loserinställning till allt. Det finns ingen som är bra nog, allt är töntar, mesar och fjollor. Politik handlar inte om fakta för väldigt många människor, utan snarare om skön stämning, tribalism etc. Nu startas det en tidning som försöker vara en motvikt mot övriga MSM. Vad är reaktionen i egna leden? Gnäll, gnäll och åter gnäll.
Jag har köpt prenumeration till mina föräldrar. Vi får se var Bulletin tar vägen men det ska fan strösslas både pengar, delningar och läsningar från de som klagar på MSM. Detta är tänkt att bli bryggan mellan Samnytt, Nyheter Idag och MSM.
Ge detta en chans nu.