Flashback bygger pepparkakshus!
2020-11-20, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rammakaren
Inget nytt på Tommyfronten?
Livesändningar från Uppsala nästa vecka, i övrigt kämpar "profeten" en bitvis ojämn kamp för att försvara honom i slutna grupper.
Citera
2020-11-23, 15:55
Medlem
Hade väntat mig något storslaget på TDs blogg nu när det gått ett år sedan han fick nöjet att känna på rumänskan, men inte ett ljud (och ingen tårta heller). Hon kanske inte var så bra att det var värt 1500, för nog måste ett jubileum av en sådan rättfärdig insats vara värt att uppmärksamma?
Citera
2020-11-28, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HomoHitler
Men jösses denna bild....

https://tommydahlman.wordpress.com/2020/11/07/dfm-live/

Han ser ju otroligt härjad ut..... På tåget? Eller bussen? Han har ingen kommentarsfält för frågorna handlar bara om horeri och sprit... givetvis stänger han då.
Nu har man tydligen samlat in 130' till TV-utrustning, undras hur mycket av det som verkligen går dit? Hur mycket ska vi gissa att Tommy Dee lyckas försnilla till sina behov?
Citera
2020-12-07, 12:01
Bannlyst
Undrar om Tommy kommer att flytta till Uppsala. Han skriver på bloggen att han "bara mött kärlek" i Sveriges fjärde största stad. Han känner sig inte "inte hatad, beryktad eller förföljd". Så skönt för Tommy att djungeltrummans budskap inte nått till Uppland. Där finns massor av jesustanter som inte nåtts av nyheterna (förutom de goda då, förstås).

Han har funnit sin plats i DFM.

"Det är viktigt att poängtera att DFM inte bedriver sekteristisk verksamhet där människans privatliv granskas. Här finns plats för alla."

"Vi möter människan där hon är, med alla sina svaga och starka verb."

Pratar han om sig själv månntro?

https://tommydahlman.wordpress.com/2020/12/03/dfm-bedriver-ingen-sekt/
Citera
2020-12-12, 11:27
Medlem
Horbocken fortsätter att slåss mot väderkvarnar, han har inte fattat en stavelse av kritiken.
Nåden gäller, som han påpekar, och det har ingen såvitt jag vet ifrågasatt över huvud taget. Däremot innebär det inte någon självklar rätt att vara en andlig ledare eller lärare, men det anser han och den sk. profeten som envist försvarar honom.
Nu har det varit lite dött här ett tag, och det kommer det säkert vara över helgerna också, främst av den anledningen att de som skriver här har en familj att värna om. Vi prioriterar familjen framför sprit, knark och horor!
Citera
2020-12-16, 15:16
Medlem
Magictrixs avatar
Det har varit några långtråkiga veckor där inget särskilt hänt. Förutom att man fortsätter tigga pengar av sina medlemmar. Tror inte man kan mjölka det klientelet hur länge som helst. Men nu är insynen ännu mer fördragen. DFM Sveriges facebooksida är nere. Antingen har Tommy råkat dra ur en sladd eller så har de blivit avstängda? Hur ska de nu nå nya glada givare?
Citera
2020-12-16, 22:04
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammakaren
Undrar om Tommy kommer att flytta till Uppsala. Han skriver på bloggen att han "bara mött kärlek" i Sveriges fjärde största stad. Han känner sig inte "inte hatad, beryktad eller förföljd". Så skönt för Tommy att djungeltrummans budskap inte nått till Uppland. Där finns massor av jesustanter som inte nåtts av nyheterna (förutom de goda då, förstås).

Han har funnit sin plats i DFM.

"Det är viktigt att poängtera att DFM inte bedriver sekteristisk verksamhet där människans privatliv granskas. Här finns plats för alla."

"Vi möter människan där hon är, med alla sina svaga och starka verb."

Pratar han om sig själv månntro?

https://tommydahlman.wordpress.com/2020/12/03/dfm-bedriver-ingen-sekt/

Vi tar Tommys aningslösa historielektion bakifrån. Som han själv skulle ha gjort kanske?

Jesus gjorde oss fria. Ja så långt är det rätt. ”Syndaren är officiellt förklarad fri!” är kanske något märkligt uttalande när det kommer från Tommy. Etiskt, moraliskt och teologiskt är det en sak mellan syndaren och Gud. Ber man om förlåtelse får man förlåtelse. Av Gud. Av samhället och sina medmänniskor kan du också få förlåtelse, om man ber om det. Upprepade snedsteg har dock den biverkningen att dina vänner och medmänniskor kanske inte orkar med dig i längden. Du kan heller inte räkna med att eventuella offer för dina övertramp kommer att förlåta dig. Det är sånt man får leva med.

Tommy menar att Jesu död avskaffade det mänskliga slaveriet. Han skriver mycket märkligt att de allra flesta kristna fortfarande frivilligt väjer att leva kvar i slaveriets trygghet. Vad är det då vi är slavar under? Jo, menar Tommy, det är skam, skuld, okunnighet och fruktan… ? Det går bara att tolka på ett sätt. Tommy menar att Jesu död har gett oss fria tyglar. Vi behöver inte skämmas för våra synder. Vi är redan förlåtna. Det är ju toppen. Då kan jag alltså fortsätta bryta mot lagar, gå på bordell och ta droger, för jag är redan förlåten. Allt jag behöver göra är att bikta mig helt enkelt. Det kanske kostar mig min fru och mina barn, men jag är förlåten i himlen i alla fall.

Han jämför sedan oss kristna med de afrikanska slavarna i USA. Där var det tydligen Lincoln som var Messias och gav sitt liv för slavarna. Det är i stora drag korrekt (ja, förutom det med Messias då), men att han blev skjuten i var i första hand ett ekonomiskt motiv. Det kostade plantageägarna mycket pengar att bli av med gratis arbetskraft.

I ett citat taget ur Lincolns installationstal säger han att det är hyckleri att be Gud om hjälp när man stjäl sina arbetares dagliga bröd. Det är helt korrekt. Det är ungefär som om du skulle starta upp en helt ny församling och utnyttja dina medlemmar till att utföra gratis arbete, samtidigt som man låter dem betala din mat. Eller om man låter medlemmarna betala stora summor för ett nyårsfirande som inte blir av. För att göra en omelett måste man knäcka några ägg. Fråga Roland Utbults pappa. Jag gissar att Mattias fortfarande är skyldig honom några hundra tusen?

Nyårsafton blev ingen bal på slottet. Det blev en inlånad konferenslokal i Uppsala. Där ska Tommy sända live ihop med milfen. Det bidde ingen Dogge heller, men det blev en ”stjärnkock”. Var han är stjärna får vi inte veta. Sedan är det amatörernas afton med hugade spelmän och jesustanter från föreningens djupaste fickor. Mattias kommer säkert ha en vision om hur mycket pengar han vill ha inför 2021. Där är han en lysande profet. Jag får ihop det till ett femtontal medverkande. Tommys papper räcker knappt till för alla namn. Frågan är väl bara hur de ska lösa det när max åtta personer får träffas under säkra former. I tidigare sändningar har Tommy och fyra fem vänner avslutat med allsång i armkrok. Men det är vänligt av DFM att anlita en stjärnkock för medlemmarnas pengar så de kan få titta på medan de i konferenslokalen äter en ljuvlig trerättersmeny. Om de nu kan titta på eftersom DFMs facebooksida är stängd.
Senast redigerad av Magictrix 2020-12-16 kl. 22:09.
Citera
2020-12-19, 13:26
Medlem
Magictrixs avatar
DFMs facebooksida är tillbaka. Här har de lagt upp en slags gudstjänst, ledd av Tommy och hans Liza. Hon ser faktiskt helt galet bakis ut. Som sådan presenterar hon en predikant vid namn Bength Gustavsson. Bength är väl lite halvkänd inom trosrörelsen. Han gillar Israel och Donald Trump. Man kan undra var ödmjukheten tagit vägen hos våra nya frifräsare? Förr stod man nästan och bad om ursäkt för sin existens (vilket kanske inte heller var så bra?). Nu står Bength (man ska alltid vara skeptisk till en Bengt som stavar Bength, precis som Lisa stavar Liza) och målar upp sig själv som närmast historieprofessor. Lyssnar man lite mer noga hör vi att han egentligen är gymnasielärare och att historia är hans hobby. Men han älskar historia. Liza är djupt imponerad.
I sin föreläsning pratar Bength om Gud och tid. Han menar att Guds plan är förutbestämd då det står i Bibeln att var sak har sin tid. Sedan ger mannen prov på att pedagogik inte var en nådegåva han fick, när han ska förklara att den ena väggen är evigheten före Gud skapade jorden och bakom nästa vägg är evigheten vi ska bo i, när vi återuppstått. Däremellan återstår 4000 år. Jag börjar förstå varför han röstar på Trump. Till och med G W Busch försökte i alla fall förklara var dinosaurierna kom in. Sedan trasslade han in sig i lilla teodicieproblematiken när han förklarar att Gud skapade solen och därmed tiden på den fjärde dagen. Vilket inte blir så glasklart eftersom det då inte fanns någon tid eller några dagar före solen kom till. Men det tänkte inte Bength på. Rodney B Stewart bankar på sin plastsynt och sjunger som ingen har sjungit sedan 1943. Allt naturligtvis filmat med mobiltelefon utan stativ. Det här är i klass med Christmas at the office.
Citera
2020-12-19, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
DFMs facebooksida är tillbaka. Här har de lagt upp en slags gudstjänst, ledd av Tommy och hans Liza. Hon ser faktiskt helt galet bakis ut. Som sådan presenterar hon en predikant vid namn Bength Gustavsson. Bength är väl lite halvkänd inom trosrörelsen. Han gillar Israel och Donald Trump. Man kan undra var ödmjukheten tagit vägen hos våra nya frifräsare? Förr stod man nästan och bad om ursäkt för sin existens (vilket kanske inte heller var så bra?). Nu står Bength (man ska alltid vara skeptisk till en Bengt som stavar Bength, precis som Lisa stavar Liza) och målar upp sig själv som närmast historieprofessor. Lyssnar man lite mer noga hör vi att han egentligen är gymnasielärare och att historia är hans hobby. Men han älskar historia. Liza är djupt imponerad.
I sin föreläsning pratar Bength om Gud och tid. Han menar att Guds plan är förutbestämd då det står i Bibeln att var sak har sin tid. Sedan ger mannen prov på att pedagogik inte var en nådegåva han fick, när han ska förklara att den ena väggen är evigheten före Gud skapade jorden och bakom nästa vägg är evigheten vi ska bo i, när vi återuppstått. Däremellan återstår 4000 år. Jag börjar förstå varför han röstar på Trump. Till och med G W Busch försökte i alla fall förklara var dinosaurierna kom in. Sedan trasslade han in sig i lilla teodicieproblematiken när han förklarar att Gud skapade solen och därmed tiden på den fjärde dagen. Vilket inte blir så glasklart eftersom det då inte fanns någon tid eller några dagar före solen kom till. Men det tänkte inte Bength på. Rodney B Stewart bankar på sin plastsynt och sjunger som ingen har sjungit sedan 1943. Allt naturligtvis filmat med mobiltelefon utan stativ. Det här är i klass med Christmas at the office.
Jag tog mig hjälpligt igenom de första "lajvarna", sedan orkade jag inte mer. Det är så amatörmässigt att man måste tillhöra de redan frälsta för att orka se fler. Visst har ljudet blivit bättre, första avsnittet var tydligen avsett för döva (fast utan teckentolk), men i övrigt är det så kasst att de borde skämmas.
Men Bagdad Bob påstår ju att de har fått in till ny utrustning, men det kanske får vänta tills Divine Favour AB kommit på fötter igen efter likvidationshotet.
Citera
2020-12-19, 17:41
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Murvelkott
Jag tog mig hjälpligt igenom de första "lajvarna", sedan orkade jag inte mer. Det är så amatörmässigt att man måste tillhöra de redan frälsta för att orka se fler. Visst har ljudet blivit bättre, första avsnittet var tydligen avsett för döva (fast utan teckentolk), men i övrigt är det så kasst att de borde skämmas.
Men Bagdad Bob påstår ju att de har fått in till ny utrustning, men det kanske får vänta tills Divine Favour AB kommit på fötter igen efter likvidationshotet.

Enligt Tommy har de fromma skänkt 150.000 kronor som direkt skulle omsättas i ny teknik. Vad vi kan se har de köpt en mikrofon. Resten gick till att tanka Mattias fyra bilar.
Citera
2020-12-23, 14:04
Bannlyst
God Jul, Tommy!

Vad ska du hitta på i helgen?

Du får gärna komma över och dricka lite portvin. Du kan ju berätta om ditt liv.
Citera
2020-12-24, 14:02
Medlem
Magictrixs avatar
God Jul på er! Råkade se att Tommy bloggat lite dagen före dagen. Det dunkelt tänkta är det dunkelt skrivna, eller vad ska man kalla det där för? Han påstår han fastat i 20 dagar. Undrar vad han dricker eftersom han snarare gått upp i vikt sen dess. Men det intressanta är ändå hans "bekännelser", som inte är någon bekännelse. Att han hamnade snett berodde tydligen på Kanal 10. Det är en hyllning till Lekardal som heter duga. Jag vet inte, men det är inte utan att jag börjar tycka synd om Tommy. Tydligen huggen i ryggen av Kanal 10 (som inte gillade rattfyllor och horhus). Han drevs rakt i armarna på charlatanen Lekardal som bett bort hans synder och gett honom en ny plattform där han jobbar gratis för att betala Mattias julskinka.

Antingen ljuger Tommy som en häst travar eller så är han bara lite dum i huvudet? Hälften av det han skriver går inte att förstå eller så säger han emot sig själv. Antydningar och hot. Nu ska han börja predika om Satan. Det känns fräscht och modernt. Satan tigger pengar frän fattiga för att sko sig själv. Inte Gud. Redovisa era goda insatser eller brinn i helvetet DFM. Och God Jul!

Vad hände med de 150,000 kronor ni skulle köpa "teknik" för?
Vad hände med deckaren? Har de som betalat fått sina exemplar? Hur stor var upplagan?
Vad hände med pengarna från de som betalat flera tusen för en bal på slottet? Har de fått tillbaka dem?
Hur mycket pengar har ni satsat på projektet för "utsatta" kvinnor?
Hur mycket pengar har ni skickat till era missionsprojekt?
Var och vad är era missionsprojekt?
Hur mycket tjänade Mattias i år?
Hur mycket tjänade Tommy i år?
Varför säljer inte den store gode profeten en eller ett par av sina relativt nya och dyra bilar istället för att tigga pengar från de som inte har?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in