2020-12-24, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angel81
+1 på den. Ingen vet mer än att en person har slagit sönder rutor på ett boende. Ändå är många här så jävla dömande. Jag hade haft förståelse om det handlat om pedofili etc. Men just nu vet ju ingen här mer än sönderslagna rutor. Och ska man döda alla brottslingar ser jag fram emot den dagen alla flashback-förståsigpåare dödas på grund av fortkörning.

Tror du själv att polisen sköt personen pga att denne krossade rutor? Han har gjort utfall mot polisen och polisen har därmed all rätt att skjuta.

Är man så oberäknelig att man gör utfall mot en polis med draget vapen så förstår iallafall jag varför polisen skjuter.
Citera
2020-12-24, 01:22
Medlem
Jag tycker att det är bra om det landar i tjuvars allmänna rättsmedvetande att de riskerar livet om de ertappas av polis vid hemfridsbrott.
Citera
2020-12-24, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svammelprofeten
Som dessa avskum troligtvis förpestar tillvaron för.
Tragiskt är det verkligen,på den punkten håller jag ju givetvis med.

Men jag menar att hoppet är nästan ute för dessa människor och jag har blivit hårt drabbat av dessa.
Så jag har mina åsikter och står för dessa i min krets utanför flashback också.

Men du vet ju inte ens vem människan var! Tar för givet att det var ngn pundare!
Jag står för det jag skrev, även utanför detta forum o faktiskt även om killen var en ”jävla pundare”!
Citera
2020-12-24, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richenbacker
En ihjälskjutning kräver ingen sjukvårdstid ingen konvalescens ingen rehabilitering ingenting. Så kan det gå

Win -Win

Svensk Polis gör något bra för samhället !
Citera
2020-12-24, 02:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cafum
Herregud. Blir fan rädd av hur många som tycker det är bra att polisen sköt ihjäl mannen. Detta verkar ha varit en inbrottsjuv, inte en pedofil eller mördare. Har ni ingen jävla skam över huvudtaget? Fan kom ner ifrån flashback molnet ner på jorden. Det är en människa som mist sitt liv som vi pratar om, inte en jävla tecknad roadrunner figur. En människa med drömmar, familj, nära och kära, en person av kött och blod. Möjligtvis med djupa psykiska problem, men än människa ändå. Finns det ingen jävla empati kvar i denna värld? Spyr fan på alla er cyniska inavlade åsneknullande misslyckade hästabortioner. Spotta på er själva och kör upp något för helvete. Våga visa lite medmänsklighet för en gångs skull, betee er. Bara för att vi är på Flashback betyder det inte att ni behöver försöka visa er kallblodade IQ befriade personligheter för att möjligtvis bli uppraggade av er älskade Putins internetspioner för att få suga av hans kondomer. Våga medge att en människa förlorat sitt liv. Oavsett vad för slags människa han var förtjänade han inte döden för ett inbrott eller för att ha försökt slå på en polis.
Ok din lilla vänsterpartist.

Du vet inte vad det innebär för en familj att få behöva uppleva någon försöka bryta sig in i ett hus.
Citera
2020-12-24, 02:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalix888
Tror du själv att polisen sköt personen pga att denne krossade rutor? Han har gjort utfall mot polisen och polisen har därmed all rätt att skjuta.

Är man så oberäknelig att man gör utfall mot en polis med draget vapen så förstår iallafall jag varför polisen skjuter.

Alla förstår, men vad folk är trötta på är att det skjuts ihjäl svaga sjuka stackare med jämna mellanrum men kanske en gängfitta var tredje år.
Helt enkelt: polisen verkar skjuta fel personer mest för att dom är rädda och undvika att skjuta rätt personer ännu mer för att dom är rädda.

Skulle det visa sig att det är våldtäktsförnedringsrånare och inte psykfall som skjutits ihjäl nu erkänner jag att jag hade fel, men handen på hjärtat vilket av dom två scenariorna verkar mest troligt med den information vi nu har?
Citera
2020-12-24, 03:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maajkie
Han hade tidigare under dagen misshandlat en väktare helt oprovocerat. Sedan när polisen kommer till platsen när han försöker göra inbrott så ger han sig på polisen. Polisen väljer då att skjuta han i benet men trots detta så fortsätter han gå till attack mot polisen. Som då väljer att avlossa ett till skott som träffa magen som han sedan avlider av. Säker poliskälla.

Så enligt mig, en idiot mindre i samhället!

Ok du verkar sitta på kunskaper som kan få mig att ändra uppfattning direkt, stämmer det att det var ett boende han slog sönder rutorna på eller var det privatpersoners hem?
Citera
2020-12-24, 03:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angel81
+1 på den. Ingen vet mer än att en person har slagit sönder rutor på ett boende. Ändå är många här så jävla dömande. Jag hade haft förståelse om det handlat om pedofili etc. Men just nu vet ju ingen här mer än sönderslagna rutor. Och ska man döda alla brottslingar ser jag fram emot den dagen alla flashback-förståsigpåare dödas på grund av fortkörning.
Det finns lagliga saker som är värre än detta brott, till och med vissa högt ansedda lagliga saker. Troligen skulle man finna att de som skriker om avrättningar för inbrott själva begår flertalet brott varje vecka, likt de flesta människor antagligen gör. Det är bara en fråga om vad som är betydande nog för att ofta upptäckas. Få kommer dock komma ner från sina höga hästar innan de själva dömts för att ha hållit mobilen i handen när de kört bil eller liknande, varefter de blivit paria precis som inbrottstjuven.
Senast redigerad av apropos 2020-12-24 kl. 03:10.
Citera
2020-12-24, 03:26
Moderator
Parongatans avatar
Nästan 200 inlägg. Och bara en massa dravel, internettjafs och könsorgansmätning. Två-tre personer har författat intressanta och läsvärda inlägg i den här tråden. Resten är mest OT-skit.

Vem var det som angrep polisen och sedermera avled?
Citera
2020-12-24, 04:23
Medlem
Gadolskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maajkie
Killen kom från somalien enligt säkra källor. Är själv ifrån eksjö.

Är "Jesper" en lågoddsare nu då?
Citera
2020-12-24, 07:09
Medlem
Citat:
Herregud. Blir fan rädd av hur många som tycker det är bra att polisen sköt ihjäl mannen. Detta verkar ha varit en inbrottsjuv, inte en pedofil eller mördare. Har ni ingen jävla skam över huvudtaget? Fan kom ner ifrån flashback molnet ner på jorden. Det är en människa som mist sitt liv som vi pratar om, inte en jävla tecknad roadrunner figur. En människa med drömmar, familj, nära och kära, en person av kött och blod. Möjligtvis med djupa psykiska problem, men än människa ändå. Finns det ingen jävla empati kvar i denna värld? Spyr fan på alla er cyniska inavlade åsneknullande misslyckade hästabortioner. Spotta på er själva och kör upp något för helvete. Våga visa lite medmänsklighet för en gångs skull, betee er. Bara för att vi är på Flashback betyder det inte att ni behöver försöka visa er kallblodade IQ befriade personligheter för att möjligtvis bli uppraggade av er älskade Putins internetspioner för att få suga av hans kondomer. Våga medge att en människa förlorat sitt liv. Oavsett vad för slags människa han var förtjänade han inte döden för ett inbrott eller för att ha försökt slå på en polis.

Ditt jävla negersugande as. Dessa "människor" bangar inte för att tortera din familj för en tjugolapp, det enda de kan bidra med är att spara samhället pengar när de drar på sig verkanseld. Släpp sargen.
Citera
2020-12-24, 07:26
Medlem
Citat:
Klagar på andras låga människosyn och visar på sin egen låga människosyn i ett enda alldeles för långt stycke. Bra där.

Kan hålla med om att det är läskigt hur snabbt det bildas en pöbel med avrättningsivrare här dock. Vi vet ju trots allt inte särskilt mycket än.

Jag kan själv tycka att det är för mycket fokus på ovetenskapligt grundad rehabilitering av grova våldsbrottslingar i det här landet, men GM kan mycket väl varit något fyllo som inte förtjänade att skjutas och som faktiskt hade kunnat rehabiliteras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in