2020-12-23, 19:45
Medlem
baron-brazils avatar
Ser gärna mer av det här! Alltså att polisen skjuter mot idioter som begår våldsbrott. Helt rätt. Ser gärna att mina skattepengar går till detta. En mindre idiot.
Citera
2020-12-23, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Momentnyckel
På bilderna i lokaltidningen kan man se ett cykelställ som delvis är inkastat genom ett fönster. På marken ligger det kvar en röd väska (troligen sjukvård från polisens försök att livrädda.) Någon meter längre bort står två turkosa foppatofflor. Som om någon liksom bara hoppat ur dem.

Jag får vibbar av påverkad pundare som försökt ta sig in i lokalerna. Är det en öppenvårdslokal för missbrukare kan han säkert ha misstänkt att det fanns mediciner.

Tidningen funderar kring eventuell koppling till en 25-åring som häromdagen levde rövare i en mataffär i Eksjö. Brottades med både väktare och polis. Känd sedan tidigare för bland annat våld och hot mot tjänsteman. Polisen kommenterar inte något i nuläget.

Ingen av oss vet ju vad som hänt. Vill bara påpeka att om någon sliter upp en kniv och springer mot dig har du inte lång betänketid innan det är försent. Då finns fog att avlossa skott tills vederbörande avstannar.

Ja gärningsmannen hade endast foppatofflor på sig när han blev skjuten. Tror han bodde på navigatorn.
Citera
2020-12-23, 20:16
Avstängd
Helt rätt gjort. Polisen bör skjuta mer
Citera
2020-12-23, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evaeva
Helt rätt gjort. Polisen bör skjuta mer
Vilka tror du de skjuter på?
Citera
2020-12-23, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
Flertalet yngre poliser har anställts senaste åren i denna trakt bl a en del kvinnliga poliser.

Troligtvis kvinnlig polis. Vissa är inte lämpade för yrket och kvoteras in. Har insyn via mitt jobb i Stockholm. Kan du så undvik bland in svensk polis. Skydda dig själv.
Citera
2020-12-23, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Nu har jag läst hela tråden och inget framkommer om själva händelsen sedan första posten.....

Någon som faktiskt vet något?

Nej, för bövelen, här diskuterar vi högt och lågt.
Helst om allt annat än det aktuella brottet.

Citat:
Ursprungligen postat av Megamamman
Jag är boende i området.

Inbrottet skedde på ett vårdboende. De spärrade även av runt äldreboendet Almården.

Enligt rykten i stan hade 25åringen ett vasst föremål och gick till attack mot polisen vid gripandet. Polisen blev tvungen att skjuta verkanseld för att skydda sig själva.

25 åringen var tidigare känd av polisen.

Det skulle vara intressant med ett namn ...

Äntligen ett inlägg med lite substans.
Lite mer sådant så kommer snart namnet fram.
Citera
2020-12-23, 21:30
Medlem
Suicide by cop?
Citera
2020-12-23, 21:30
Medlem
Har hört Jesper, men vet inte säkert
Citera
2020-12-23, 21:35
Medlem
Är också i eksjö och enligt säkra källor så va det en man med ursprung från Somalien som sköts till döds.
Citera
2020-12-23, 21:35
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
...
Polisen skjuter inte mörka män. Det vågar de inte och får inte.
Däremot går vita män alldeles utmärkt att skjuta ihjäl. Inga krigsrubriker, inga upplopp, ingen demonstration, ingen rasism osv.
...
Trams.

Poliser skjuter då de finner det nödvändigt.

Du gör dig bara löjlig med inlägg som det citerade.
Citera
2020-12-23, 21:36
Medlem
Killen kom från somalien enligt säkra källor. Är själv ifrån eksjö.
Citera
2020-12-23, 21:39
Medlem
Jag har hört Jesper, men är inte säker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här