Citat:
Ursprungligen postat av
Tompa81
Tystnaden från politiker och media gällande ärendet bekräftar att det är en svensk som skjutits.
Polisen skjuter inte mörka män. Det vågar de inte och får inte.
Däremot går vita män alldeles utmärkt att skjuta ihjäl. Inga krigsrubriker, inga upplopp, ingen demonstration, ingen rasism osv.
Tänk på att polisen numera består av värdegrunds människor som VET att vita män är satan själv och att enda anledningen till att invandrare begår brott är pga att de är utsatta för strukturell rasism och därmed i princip har carte blanche och lan göra som de vill. Hota, våldföra sig mot polisen går hur bra som helst, polisen ingriper inte om du är icke svensk.
Jag håller med i mycket. Personligen så tycker jag att det blir det patetiskt att hylla polisen för dödskjutningen vare sig det är en svensk eller invandrare som har skjutits ihjäl.
Polisen jobbar för staten inte för dig, protesterar du mot den förda invandringspolitiken så kommer dom att slå ner hårt mot dig, minns gruppvåldtäkten på Gotland, hur snabbt och hårt polisen gick fram emot nationella som protesterade. Är du upprörd av att du eller anhöriga utsatts för ett grovt brott så är det betydligt större chans att du får smaka på batongen eller att du får en kula i dig än att våldsmannen får det.
Jag känner två äldre poliser, bra människor, dom säger själva att många av dom poliser som har börjat dom sista 10 åren är verkligen inte på svenskarnas sida. Naturligtvis medvetet ifrån staten. Men det är värt att tänka på.