2020-12-23, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nermal
Vem gör inbrott på ett gruppboennde? Kan det vara någon boende som fått bryt och slagit sönder rutor?
Eller blivit utelåst och fått panik?
Finns väl inte så mycket att stjäla på ett gruppboende, samtidigt som det alltid/oftast finns vaken personal som snabbt kan slå larm.

Enligt vad jag har hört är det ett gruppboende för alkohol- och drogberoende personer. Kanske 25-åringen fått reda på att det fanns knark där? Att det var en styck person som försökte begå inbrottet talar starkt emot invällare, de gör ju allting i grupp. Även våldtäkt för det allra mesta.
Citera
2020-12-23, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkommanden
Låter otroligt, var var det?
Vederbörande fantiserar
Citera
2020-12-23, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pillevicken
Attackerad? Haha trams.
Han har väl höjt näven mot snuten så fegisen drog fram pickadollen o avrättade honom. Snuten kommer garanterat frias, så brukar det bli i detta landet.

Jag som betalar snutens lön kräver att snuten kan hantera en trängs situation. Idag ska man anställa allt annat än duktiga och vältränade män så att snuten skjuter hej vilt får vi vänja oss vid

För det första, Jag som betalar snutens stämmer förmodligen inte eftersom man måste vara en skattebetalare. För det andra, begå inte brott så går det säkert bättre nästa gång.
Citera
2020-12-23, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av medborgargardet
Här har vi poliser som förtjänar extra julledighet . Bra jobbat !
Flertalet yngre poliser har anställts senaste åren i denna trakt bl a en del kvinnliga poliser.
Citera
2020-12-23, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megamamman
Jag är boende i området.

Inbrottet skedde på ett äldreboende som heter Almgården.

Enligt rykten i stan hade 25åringen ett vasst föremål och gick till attack mot polisen vid gripandet. Polisen blev tvungen att skjuta verkanseld för att skydda sig själva.

25 åringen var tidigare känd av polisen.

Det skulle vara intressant med ett namn ...
Trist för de inblandade poliserna. Skönt att det inte blev skadade. Hoppas de får en bra julhelg och är redo för nya friska tag om några dagar.
Citera
2020-12-23, 18:48
Medlem
Poliser som älskar att skjuta hoppas de hade anledning för det bara... men visst börjar väll bli dags för ngn skjutglad polis att sätta ett skott i en förståndshandikappad igen...

Finns iofs bra poliser o så finns det många dåliga hälften jag mött i mitt totalt pratat med 20 st så har 10 varit riktiga översittare som tror att dom är något bara för att de har en polisbricka såg ingen skillnad mellan dom eller en gängkriminell så är ganska förvånad över att det ändå skjuts ganska lite av svenska polisen men trakassera kan dom med sina metoder.
Citera
2020-12-23, 18:48
Medlem
Polisutbildningen är fylld av klena kvinnor dom måste skjuta i sådana här situationer
Citera
2020-12-23, 18:58
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Ammunitionen till polisen har väl också ett bäst före datum-bra den inte går till spillo.
Citera
2020-12-23, 19:23
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Tystnaden från politiker och media gällande ärendet bekräftar att det är en svensk som skjutits.

Polisen skjuter inte mörka män. Det vågar de inte och får inte.
Däremot går vita män alldeles utmärkt att skjuta ihjäl. Inga krigsrubriker, inga upplopp, ingen demonstration, ingen rasism osv.

Tänk på att polisen numera består av värdegrunds människor som VET att vita män är satan själv och att enda anledningen till att invandrare begår brott är pga att de är utsatta för strukturell rasism och därmed i princip har carte blanche och lan göra som de vill. Hota, våldföra sig mot polisen går hur bra som helst, polisen ingriper inte om du är icke svensk.

Jag håller med i mycket. Personligen så tycker jag att det blir det patetiskt att hylla polisen för dödskjutningen vare sig det är en svensk eller invandrare som har skjutits ihjäl.

Polisen jobbar för staten inte för dig, protesterar du mot den förda invandringspolitiken så kommer dom att slå ner hårt mot dig, minns gruppvåldtäkten på Gotland, hur snabbt och hårt polisen gick fram emot nationella som protesterade. Är du upprörd av att du eller anhöriga utsatts för ett grovt brott så är det betydligt större chans att du får smaka på batongen eller att du får en kula i dig än att våldsmannen får det.

Jag känner två äldre poliser, bra människor, dom säger själva att många av dom poliser som har börjat dom sista 10 åren är verkligen inte på svenskarnas sida. Naturligtvis medvetet ifrån staten. Men det är värt att tänka på.
Senast redigerad av Svarta-Skatan 2020-12-23 kl. 19:26.
Citera
2020-12-23, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samuel332
"En man sköts inatt till döds av polis vid ett inbrottsförsök.

vid 3-tiden inatt larmades polisen till en adress i Eksjö med anledning av ett pågående inbrott. En man slog sönder rutor på en fastighet. I samband med gripandet sköt polisen verkanseld. Mannen träffades av skotten och fördes till sjukhus, men dog senare av sina skador.

Händelsen har enligt rutin anmälts till Särskilda åklagarkammaren och ärendet ska nu utredas. Poliserna ska inte ha skadats fysiskt vid händelsen"

Ganska litet samhälle i Småland. Någon som vet vem BO är?

https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/man-ihjaelskjuten-av-polis-vid-inbrott.tyoF9zeIp

Härligt mera sånt ett as mindre, jag hoppas att det inte kostade vården för mycket pengar innan svinet dog
Citera
2020-12-23, 19:34
Medlem
ballobass avatar
Spännande hur amerikansk polis kan behålla ett lugn och byta till en elpistol medans en del poliser leker Lucky Luke

https://www.youtube.com/watch?v=dso9KRu24Gg
Citera
2020-12-23, 19:44
Medlem
På bilderna i lokaltidningen kan man se ett cykelställ som delvis är inkastat genom ett fönster. På marken ligger det kvar en röd väska (troligen sjukvård från polisens försök att livrädda.) Någon meter längre bort står två turkosa foppatofflor. Som om någon liksom bara hoppat ur dem.

Jag får vibbar av påverkad pundare som försökt ta sig in i lokalerna. Är det en öppenvårdslokal för missbrukare kan han säkert ha misstänkt att det fanns mediciner.

Tidningen funderar kring eventuell koppling till en 25-åring som häromdagen levde rövare i en mataffär i Eksjö. Brottades med både väktare och polis. Känd sedan tidigare för bland annat våld och hot mot tjänsteman. Polisen kommenterar inte något i nuläget.

Ingen av oss vet ju vad som hänt. Vill bara påpeka att om någon sliter upp en kniv och springer mot dig har du inte lång betänketid innan det är försent. Då finns fog att avlossa skott tills vederbörande avstannar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in