2020-12-23, 09:23
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jole7720
Spännande om det blir journalistik på riktigt. Jävligt trött på pk skit

https://www.friatider.se/ny-liberal-sajt-lanserades

Dina förväntningar dog snabbt.
Citera
2020-12-23, 09:23
Medlem
Kosmos.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuckslayer
Som andra redan har nämnt: En liberal, globalistisk, anti-nationalistisk skitsida.

De vill lyfta HBTQ-frågor så jag antar att många pedofilvurmare kommer att hänga där.

Herregud vilken dynga till sajt.

Exakt. Symptombehandle boomers. Gay som fan. "Höger" i nivå med KD och M typ. Höger som för övrigt är ett meningslöst begrepp. Kan någon förklara vad höger ens innebär idag?.. Köpta globalister är min definition.

Vad är dessa boomers analys av problemen invandringen medfört idag? 'Bygg mer fritidsgårdar och tillsätt fler poliser'... Storhjärnat värre...
Senast redigerad av Kosmos. 2020-12-23 kl. 09:57.
Citera
2020-12-23, 09:28
Medlem
biljons avatar
Skummade igenom sidan i jakt efter journalistik, hittade bara en massa åsikter och tyckande.
Citera
2020-12-23, 09:30
Medlem
kangaroozzicknesss avatar
Verkar vara exakt samma dynga som DN eller SvD. Nån rubrik om invandringsrelaterad kriminalitet för att locka till sig alt media läsare.
Tror att de klarar sig med en stabil Skara prenumeranter, men det kommer inte påverka vare sig traditionella tidningar eller alt media
Citera
2020-12-23, 09:30
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Kan man ej glädja sig åt det lilla kan man ej glädja sig åt det stora. Ibland känns flashback som en enda stor snyftverkstad. Ha lite framtidstro för fan!

Men det finns ju inget att glädjas åt eftersom det är en globalistisk, HBTQ-vänlig sajt.

Tro mig, min sort blir väldigt glada för det lilla idag.
Senast redigerad av Zloth 2020-12-23 kl. 09:33.
Citera
2020-12-23, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
För övrigt är det ju inte så konstigt att "Mariesol" (Fredrik Ekelund) knutits till redaktionen eftersom det tydligen är så att både Gudmundsson och Gür (numera "inbitna ungkarlar") sedan en tid varit aktiva i transvestitkretsar. Detta kan i framtiden leda till en schism eftersom både Arpi och Sanandaji ställer sig mycket tveksamma till den här typen av manifestationer.
På vilket sätt ”aktiva”. De verkar onekligen som den ena av dem brinner för detta (?)
Citera
2020-12-23, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Håller helt med, det är den avgörande punkten. En massa tyckande, krönikörer och överdrifter hit och dit har vi nog av i de flesta medier, inklusive sk. alternativmedia. Men bra nyhetsrapportering antar jag kostar stora pengar, så det är väl tveksamt om de kommer orka med det. Vi såg ju hur det gick för Metro och deras nyhetsförmedling, utan att göra några övriga jämförelser.
De kan ju skriva avtal med TT för inrikes allmänt antar jag.

Utrikes ska de ju göra översättningar på andra mediers artiklar - som i princip alla mediahus i Sverige gör, mer eller mindre.

Och lokaljournalistik ... vad ska det vara på ett internetprojekt riktat mot hela landet?

Sedan grävande reportage, hoppas jag.

Det vore ju för jäkla kul om de kunde fokusera med på nyheter på andra språk och från andra länder än England och USA. Alltid lika fascinerande att Tyskland och tyska nyheter ligger så i mediaskugga i ett land som Sverige. Vi får f*n höra allt om kravaller i Seattle i USA men inget om vad som pågår i München eller Hamburg.
Citera
2020-12-23, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth

Dina förväntningar dog snabbt.
Men fortfarande bättre än DN med Greta som chefredaktör 😉
Citera
2020-12-23, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
De kan ju skriva avtal med TT för inrikes allmänt antar jag.

Utrikes ska de ju göra översättningar på andra mediers artiklar - som i princip alla mediahus i Sverige gör, mer eller mindre.

Och lokaljournalistik ... vad ska det vara på ett internetprojekt riktat mot hela landet?

Sedan grävande reportage, hoppas jag.

Det vore ju för jäkla kul om de kunde fokusera med på nyheter på andra språk och från andra länder än England och USA. Alltid lika fascinerande att Tyskland och tyska nyheter ligger så i mediaskugga i ett land som Sverige. Vi får f*n höra allt om kravaller i Seattle i USA men inget om vad som pågår i München eller Hamburg.

De har redan TT. Synd. De måste slopa TT. Om de börjar samarbeta med Sirén och Acta Publica är de körda som artister. Då är de bara ännu en lekstuga under Bonniers/Aschberg "nazijägaragenda" et al. Sirén och Acta Publica övervakar journalistkåren. Alla slagningar kartläggs noga och man lägger pussel. Acta Publica/Sirén är sk honungsfälla driven av narcissister som Aschberg (manisk horder av info om andra) och AFA våldsvänstern.
Citera
2020-12-23, 10:01
Medlem
Groenmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejflashbackhej
Exakt, just så. Men jag tror att målgruppen ändå är företag och kommuner, inte så mycket enstaka privatpersoner, dvs idén är att sälja prenumerationer/avtal på flera års bidningstid som deras idol "New York Times". Helst hos Goldman Sachs, att det ligger snyggt instoppad bredvid "Financial Times", lite som plastväxter hos soc = billig men passande dekoration.

Målet är naturligtvis åtkomst till olika slags kulturbidrag, presstöd etc som myglas bort. Där betalar sig investeringarna tillbaka. Nej, är tveksam.

Men men...ingår det i planen att Bulletin skall bli papperstidning? Trodde bara att den skulle vara digital.
Citera
2020-12-23, 10:04
Medlem
***s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
För övrigt är det ju inte så konstigt att "Mariesol" (Fredrik Ekelund) knutits till redaktionen eftersom det tydligen är så att både Gudmundsson och Gür (numera "inbitna ungkarlar") sedan en tid varit aktiva i transvestitkretsar.
Jag tror att Gürs fru och barn skulle bli förvånade om han skulle vara en gift inbiten ungkarl med barn.
Citera
2020-12-23, 10:05
Medlem
***s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Groenman
Men men...ingår det i planen att Bulletin skall bli papperstidning? Trodde bara att den skulle vara digital.
Nej, den ska vara helt digital.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in