2020-12-23, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tuggish
Ja men nånstans ska pengarna in. Tidningar säljer i kvantitet inte kvalitet.

Annars blir det inte mycket till tidning.
Ja, och det är då det blir trångt om utrymme när de ska konkurera om SvD:s läsare iställer för Aftonbladets.

1200 kr per prenumerant för 1 års normalprenumeration på Bulletin just nu. 10000 digitala prenumeranter blir tolv miljoner.

3000 kronor för premiumprenumeration som inkluderar podden.

Vad kan ett projekt som Bulletin kosta att dra runt?
Citera
2020-12-23, 09:02
Medlem
guldkorns avatar
Lyssnade precis på första avsnittet av ”Radio Bulletin” - helt okej. Kommer att fortsätta lyssna. Hade kanske hoppats på något spetsigare men det kanske tar sig över tid...
Citera
2020-12-23, 09:04
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Än så länge har vi inte fått se vad Bulletin kan levera i nyhetsväg.

Får de till en riktigt bra nyhetsredaktion så kan jag möjligen vara intresserad.

Det räcker med att de rapporterar nyheter neutralt för att det skall vara ett välkommet brott mot nu rådande nyhetsrapportering från MSM.
Håller helt med, det är den avgörande punkten. En massa tyckande, krönikörer och överdrifter hit och dit har vi nog av i de flesta medier, inklusive sk. alternativmedia. Men bra nyhetsrapportering antar jag kostar stora pengar, så det är väl tveksamt om de kommer orka med det. Vi såg ju hur det gick för Metro och deras nyhetsförmedling, utan att göra några övriga jämförelser.
Citera
2020-12-23, 09:05
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Vad kallas det när man har en del av texten utbruten och återupprepad mitt i texten?

Till exempel med "Beslut kan delegeras, men inte ansvar." i texten nedan.

https://bulletin.nu/ledare/all/inget-forvanar-om-regeringen-lofven
Citera
2020-12-23, 09:12
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Ja, och det är då det blir trångt om utrymme när de ska konkurera om SvD:s läsare iställer för Aftonbladets.

1200 kr per prenumerant för 1 års normalprenumeration på Bulletin just nu. 10000 digitala prenumeranter blir tolv miljoner.

3000 kronor för premiumprenumeration som inkluderar podden.

Vad kan ett projekt som Bulletin kosta att dra runt?
Varje anställd kostar väl i princip runt en miljon totalt? Sen ska du hyra lokal, viss marknadsföring, ekonomisk administration, resor för reportrar. Drar du in 12 mkr räcker det väl till en 5-6 anställda+övriga kostander? Jag tror dock att det inte blir helt enkelt att dra in 10000 betalande läsare.
Citera
2020-12-23, 09:14
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Vad kallas det när man har en del av texten utbruten och återupprepad mitt i texten?

Till exempel med "Beslut kan delegeras, men inte ansvar." i texten nedan.

https://bulletin.nu/ledare/all/inget-forvanar-om-regeringen-lofven

Utbrutet citat, kallar jag det.

För övrigt är det ju inte så konstigt att "Mariesol" (Fredrik Ekelund) knutits till redaktionen eftersom det tydligen är så att både Gudmundsson och Gür (numera "inbitna ungkarlar") sedan en tid varit aktiva i transvestitkretsar. Detta kan i framtiden leda till en schism eftersom både Arpi och Sanandaji ställer sig mycket tveksamma till den här typen av manifestationer.
Senast redigerad av Ken Dryden 2020-12-23 kl. 09:24.
Citera
2020-12-23, 09:14
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Oväntat att flashback skriker transvestit-jude-vänsterprojekt om denna publikation. Kan ni inte vara LITE glada över att något aningen mer ”höger” ser dagens ljus?

Vad ska vi vara glada över?

Vad är det för skillnad på skit och bajs? Det är samma globalistiska lögnare som på DN, Expressen, Aftonbladet etc.
Senast redigerad av Zloth 2020-12-23 kl. 09:21.
Citera
2020-12-23, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsmannen
Någon som har mer information om det här projektet?
https://www.expressen.se/nyheter/hogerprofiler-rekryterade-till-hemligt-medieprojekt/

Hemliga investerare verkar ha pumpat in rätt så stora pengar i projektet.
Redan nu ser det ut som att några tunga profiler är klara för projektet.
Bulletin!? Bara där dör det ut. Samtliga skribenter kommer från msm-media.
Om ingen läste deras ledar-sidor då, varför skulle man göra det nu?
Måhända att man vill frottera sig i svt,s debattprogram så kan de kanske överleva, med
statligt stöd.
Varför skulle "Bulletin" ljuga mindre för folket än vad som tidigare har skett?
Citera
2020-12-23, 09:16
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Utbrutet citat, kallar jag det.
Jag trodde att det kanske fanns något fint ord för det. Undrade mest för jag tycker det ser väldigt fult och töntigt ut.
Citera
2020-12-23, 09:16
Medlem
shevitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dimak
Skulle vara kul om de startade en TV kanal som i USA , med CNN MBC och alla dessa emot demma står ju FOX news ? Kan det vara något i Sverige FOX Sverige?

Eller är det ett hot mot demokratin?

Fox är liberaler.
Har det visat sig till slut iaf mtp hur de hanterade Trump senast
Citera
2020-12-23, 09:19
Medlem
Spännande om det blir journalistik på riktigt. Jävligt trött på pk skit
Citera
2020-12-23, 09:21
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Vad ska vi vara glada över?

Vad är det för skillnad på skit och bajs?

Kan man ej glädja sig åt det lilla kan man ej glädja sig åt det stora. Ibland känns flashback som en enda stor snyftverkstad. Ha lite framtidstro för fan!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in