2020-12-22, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doxycyklin87
Ännu en nyliberal pisstidning som kommer springa ärenden åt den korrupta skitideologin de stöttar. Håller vi tummarna för en snabb undergång åt dessa propagandaspridare och deras horungar till idoler.

Det gör vi, sitter en judinna vid rodret med så slutsatserna kring vad det innebär är ju lätta att dra.
Citera
2020-12-22, 23:54
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regista
Det som behövs är riktiga, djupgrävande reportage från ett högerperspektiv om hur jävla illa ställt det är inom delar av samhället. Tänk avslöjandena om Iraks försvarsminister och de apatiska flyktingbarnen. Gånger hundra. Högkvalitativa grävjobb av den sorten kan göra skillnad. Tusen nya "föräldrar oroliga barn otrygghet utanförskap generation villebråd"-texter är tyvärr bara preach to the choir.
Djupgrävande och läsvärda reportage kommer de ha gott om för det finns massor med duktiga stilister i uppställningen, luckan i redaktionen är som det ser ut nu nyhetsjournalistiken. Jag har svårt att se till exempel Lars Åberg dra ur sig 3-4 nyhetstexter om dagen 5 dagar i veckan.
Citera
2020-12-22, 23:56
Medlem
Demokraturdns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Man kan ju anställa journalister som är öppet homobiska och antifeminister. De kan håna kvinnliga idrottare för att de inte mäter sig mot män. Bua när man ser regnbågsflaggor. Finns mycket att göra.
Låter lätt parodiskt.
Citera
2020-12-22, 23:59
Medlem
Rysk-Bots avatar
Citat:
I princip samtliga av skribentena är kloka och begåvade. Läser flera av dem hyfsat regelbundet via deras nuvarande plattformar. Men den här satsningen känns ändå...jävligt trött.

Behöver vi verkligen fler tyckartexter om läget i landet att nicka instämmande till? Behöver vi läsa fler texter om stöket på biblioteken, eller att det är vidrigt med förnedringsrån och att kriminella utlänningar bör skeppas iväg i högre grad? Nej. Det behöver vi inte. De där grejerna är varken nya eller unika 2020. Därför är Bulletin en gäspning. Arpi, Neuding, Teodorescu och Gür producerar ju exakt samma typ av opinionstexter. Det är som att trycka in fyra Zidane-typer i en världselva och tro att det ska funka. Det gör det aldrig.

Det som behövs är riktiga, djupgrävande reportage från ett högerperspektiv om hur jävla illa ställt det är inom delar av samhället. Tänk avslöjandena om Iraks försvarsminister och de apatiska flyktingbarnen. Gånger hundra. Högkvalitativa grävjobb av den sorten kan göra skillnad. Tusen nya "föräldrar oroliga barn otrygghet utanförskap generation villebråd"-texter är tyvärr bara preach to the choir.
Du kan ha 10.000 tyckare och smarta skribenter som skriver sina intellektuella texter. Men det spelar liksom ingen roll alls om de inte når ut till den breda massan. Den grå massan av strömfiskar. Som bara kan väckas med känslor. Det förstod den store, Adolf Hitler. Vi behöver en stor karismatisk ledare. Som skiter i floskler och bara matar på och klär av lögnarna och töntarna vi ser idag breda ut sig i media och politik. Med känslomässig kraft och karisma. Till dess kan vi ha hur många intellektuella hög-IQ-ankdammar som helst, det kommer liksom inte förändra ett-endaste-skit...
Citera
2020-12-23, 00:00
Medlem
mingtians avatar
Är inte namnet och typsnittet det är skrivet i extremt töntigt och taget direkt från Amerikat?
Citera
2020-12-23, 00:10
Medlem
Cuckslayers avatar
Som andra redan har nämnt: En liberal, globalistisk, anti-nationalistisk skitsida.

De vill lyfta HBTQ-frågor så jag antar att många pedofilvurmare kommer att hänga där.

Herregud vilken dynga till sajt.

https://www.friatider.se/ny-liberal-sajt-lanserades

Senast redigerad av Cuckslayer 2020-12-23 kl. 00:12.
Citera
2020-12-23, 00:18
Medlem
BirosKorlaffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuckslayer
Som andra redan har nämnt: En liberal, globalistisk, anti-nationalistisk skitsida.

De vill lyfta HBTQ-frågor så jag antar att många pedofilvurmare kommer att hänga där.

Herregud vilken dynga till sajt.

https://www.friatider.se/ny-liberal-sajt-lanserades

Wow så otippat. Verkligen. Vad trodde folk egentligen?
Citera
2020-12-23, 00:20
Medlem
Cuckslayers avatar
Citat:

Kommer inte att ske. Det verkar bli en väldigt globalistisk sida.

Jag förstår inte hur de har tänkt här egentligen. De som lockas av deras politiska inriktning är sådana som läser DN.

Varför skulle dessa personer byta till Bulletin?
Citera
2020-12-23, 00:25
Medlem
Jag försöker förstå vad den stora nyheten är? "Högerprofiler" här är typ allt som inte är vänster men alla dessa "högerprofiler" dansar ändå efter globalisternas flöjt och följer med vänsterströmen i slutet av dagen.
Citera
2020-12-23, 00:28
Medlem
Citat:
I princip samtliga av skribentena är kloka och begåvade. Läser flera av dem hyfsat regelbundet via deras nuvarande plattformar. Men den här satsningen känns ändå...jävligt trött.

Behöver vi verkligen fler tyckartexter om läget i landet att nicka instämmande till? Behöver vi läsa fler texter om stöket på biblioteken, eller att det är vidrigt med förnedringsrån och att kriminella utlänningar bör skeppas iväg i högre grad? Nej. Det behöver vi inte. De där grejerna är varken nya eller unika 2020. Därför är Bulletin en gäspning. Arpi, Neuding, Teodorescu och Gür producerar ju exakt samma typ av opinionstexter. Det är som att trycka in fyra Zidane-typer i en världselva och tro att det ska funka. Det gör det aldrig.

Tillägg: Finns en stor risk att Bulletin bara är en upprepning av Kvartal. Fast med ett töntigare namn och typsnitt. Tror tyvärr inte detta kommer flyga.

Du har såklart helt rätt och du lade mina tankar i ord åvanför, väldigt bra. Sverige behöver inte mer av detta drabbel.

Fick jag viffta med en trollstav skulle jag istället lansera Bulletin, med högerskribenter (och 10 miljoner) där du gott kan slänga in samma chefredaktör, med Björn Söder, Katarina Janoc, Janne jossefsson, han på Friatider, Degerling, Nyheter idag. Sandinaj.

Dessa får senare tillsammans gå enat och kommentera alla krönikörer och såga dem vid knäskålarna, såga idol, såga S, gråtande MP. Reportage om myndighetsbeslut, intervjua de 4 svenskarna i Angeradskolan.

Konfrontera Kommunalråd, granska vart alla föreningar får bidrag för, flashback trådar.

Hela samhället ligger öppet och har nästan helt övertagits av alternativmedia som bara har en bråkdel av pengarna till SVT.

Istället för att ta in samma gammla avdankade skribenter så behövs en ny tid, ett nytt media, som kan gå som en slägga igenom glasdörrar på åsiktskorridoren.

Lägg ut en bild på flygskamm Lindeberg på Aftonbladet och trycka bort deras hot mot demokratin riddare och dra ut dem värkliga trollen i ljuset.

Men istället för det skall vi ta samma gammla spaltister som varit "så bra" för opinionen för just högerkonservativa.
Tyvärr men Bert Karlsson drägglande i en soffa skapade då rejäla siffror för ett krisande KD istället för en text av Arpi.
Citera
2020-12-23, 00:38
Medlem
Än så länge har jag inte sett något som kommer få mig att bli prenumerant eller ens besöka sidan regelbundet.
En fundering, vad menar Bulletin med att ledarsidans samhällssyn är liberal, förhållningssättet konservativt? Obegripligt för mig.
Citera
2020-12-23, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cuckslayer
Kommer inte att ske. Det verkar bli en väldigt globalistisk sida.

Jag förstår inte hur de har tänkt här egentligen. De som lockas av deras politiska inriktning är sådana som läser DN.

Varför skulle dessa personer byta till Bulletin?

Bulletin lockar genom att vara ännu mer progressiva än DN. Har DN en transvestit som kulturchef? Nej, just det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in