2020-12-20, 20:05
  #985
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stoppable
Postnord....

Jag beställde saker till ett värde av 67.000 kr häromdagen.
Fick spårningsnummer osv.

Var inte på kontoret på 4 dagar. När jag efterfrågar paketet så säger Postnord "Det har redan blivit utlämnat på adressen till en XX XX."
"Men det är ju ingen jag vet vem det är? Paketet är ju skickat till mitt företag och mig som kvittensperson?"
"Kvittar, vi lämnar till någon som finns på adressen."

Wtf????

Jag har reklamerat det hos leverantören osv.

Dom har alltså slutat ta leg, kvittens osv?
Nej, det har dom inte.
Ibland skickar man paket/pall som inte behöver kvitteras och då framgår det bla av adresslappen.

Om ett paket/pall är adresserat till ett företag så tas kvittens från någon på företaget, behöver inte vara den som anges som kontaktperson eller liknande men kvittens tas.
Just nu under coronatider får inte mottagaren göra underskrift på handdatorn utan det gör chauffören.
Citera
2020-12-21, 19:02
  #986
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stoppable
Postnord....

Jag beställde saker till ett värde av 67.000 kr häromdagen.
Fick spårningsnummer osv.

Var inte på kontoret på 4 dagar. När jag efterfrågar paketet så säger Postnord "Det har redan blivit utlämnat på adressen till en XX XX."
"Men det är ju ingen jag vet vem det är? Paketet är ju skickat till mitt företag och mig som kvittensperson?"
"Kvittar, vi lämnar till någon som finns på adressen."

Wtf????

Jag har reklamerat det hos leverantören osv.

Dom har alltså slutat ta leg, kvittens osv?

Normalt förfarande. Man anser att personen är behörig då denne befonner sig med tillstånd på andressen. Inte chaufförens problem att du inte är där.
Citera
2020-12-21, 20:55
  #987
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Hittade denna tråd när jag googlade. Stämmer detta fortfarande? Hos postnord står det nu att man kan ändra vart man vill flytta sitt paket (för en liten avgift?) Men gäller det ALLA paket? Eller bara vissa? Står att det ska gå att ändra i appen, jag har appen men har aldrig sett det.

Hatar mitt ombud, hade lätt varit värt att betala extra ibland för att få det till nåt annat.
Citera
2020-12-23, 00:01
  #988
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Normalt förfarande. Man anser att personen är behörig då denne befonner sig med tillstånd på andressen. Inte chaufförens problem att du inte är där.

Gulligt.
Polisen och jurister håller inte med dig.

Dom bryter sina egna villkor.
Dom hänvisar till Force Majoeur vilket dom inte har rätt till.

Nej, inte normalt förfarande då jag tagit emot paket i 3 olika företag på 9 olika adresser under 8 års tid. Så nej, du har fel.
Citera
2020-12-23, 00:03
  #989
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
Nej, det har dom inte.
Ibland skickar man paket/pall som inte behöver kvitteras och då framgår det bla av adresslappen.

Om ett paket/pall är adresserat till ett företag så tas kvittens från någon på företaget, behöver inte vara den som anges som kontaktperson eller liknande men kvittens tas.
Just nu under coronatider får inte mottagaren göra underskrift på handdatorn utan det gör chauffören.

Dom tar inte leg.
Dom frågar efter namn.
Dvs om jag vill så kan jag kolla upp ett företag, beställa i deras namn, stå och höka vid deras adress och när Postnord kommer så kan jag uppge ägarens namn och gå därifrån med paketet.

(Dom gör det säkert på vissa orter, men inte där jag har mina företag.)
Citera
2020-12-23, 09:55
  #990
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stoppable
Dom tar inte leg.
Dom frågar efter namn.
Dvs om jag vill så kan jag kolla upp ett företag, beställa i deras namn, stå och höka vid deras adress och när Postnord kommer så kan jag uppge ägarens namn och gå därifrån med paketet.

(Dom gör det säkert på vissa orter, men inte där jag har mina företag.)
Beror dels på vilken tjänst som används och dels på situationen vid paketöverlämnandet.
Att påstå att PB generellt inte tar kvittens stämmer alltså inte.
Citera
2020-12-23, 10:23
  #991
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
Beror dels på vilken tjänst som används och dels på situationen vid paketöverlämnandet.
Att påstå att PB generellt inte tar kvittens stämmer alltså inte.

Enligt deras egna kundtjänst och någon stropp så gör dom inte det.
Men vad vet jag, jag har ju bara pratat med dom 3 gånger i detta ärendet.
Citera
2020-12-23, 20:16
  #992
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stoppable
Enligt deras egna kundtjänst och någon stropp så gör dom inte det.
Men vad vet jag, jag har ju bara pratat med dom 3 gånger i detta ärendet.
Ja, just det.
I DETTA ärende.
Jag skrev att ibland MÅSTE chauffören ta ID.
Någon form av kvittens tas alltid vid paket/pallgods.
Citera
2021-01-05, 15:51
  #993
Medlem
Postnords VD Annemarie Gardshol
Har en månadslön på 583 333 svenska kronor
Fler finns i listan: https://www.publikt.se/amne/chefsloner
Citera
2021-01-08, 11:04
  #994
Medlem
haha väntar paket fick i appen att välja om ja ville ha hemkört eller till ombud, står även att brevavi är påväg. dom påstår nu att jag har telefonaviserats och att leverans sker på överenskommet sätt. ja inte har dom ringt mig iaf och bokat nån leverans
Citera
2021-01-08, 11:39
  #995
Medlem
Postnord är ett av Sveriges dyraste och skämmigaste anusföretag. Alla vet det. Julklappar går upp i rök, liksom logistiken, och man vänjer sig efter ett tag.

För tio dagar sedan beställde jag en cykel. Den skulle hämtas i butik och jag la på pengar för montering.

Va bra tänkte jag, bara att ta bussen och hoja hem ...

Kl 0730 idag kommer att SMS: "Vi lämnar paket hemma hos dig innan kl 16" Inga kontaktuppgifter, inte ens ett ungefärligt klockslag. WTF

Jaha. Kl 11 kommer ett nytt SMS: "Paket kunde inte lämnas. Hämta det nästa vardag".

Jag ställde in allt idag för att motta paket, som jag sedan ska hämta själv, fast jag betalt för montering och avhämtning i butik alltså.

Jag ringer kundtjänst: 90 samtal före dig ...

Och alla julklappar och andra grunkor som försvunnit, har jag såklart inte hört något om.

Lägg ner skiten.
Citera
2021-01-08, 17:41
  #996
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
För tio dagar sedan beställde jag en cykel. Den skulle hämtas i butik och jag la på pengar för montering.

Va bra tänkte jag, bara att ta bussen och hoja hem ...

Kl 0730 idag kommer att SMS: "Vi lämnar paket hemma hos dig innan kl 16" Inga kontaktuppgifter, inte ens ett ungefärligt klockslag. WTF

Jaha. Kl 11 kommer ett nytt SMS: "Paket kunde inte lämnas. Hämta det nästa vardag".

Jag ställde in allt idag för att motta paket, som jag sedan ska hämta själv, fast jag betalt för montering och avhämtning i butik alltså.

Jag tror att det är företaget som skickade det med utkörning. Tro mig, anställda kör inte ut paket som inte har skickats med tjänster utkörning. Varför den däremot inte levererats när du fått meddelande om att den skulle levereras vet jag inte.

En cykel är dock troligt att du inte kan hämta på din lokala ICA (eller vilka som är ditt postombud) eftersom den är för stor. Men på ett företagscenter ska du kunna hämta ut den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in