2020-12-22, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Du vet att möjligheten finns att Trump ej gick framåt i de små men ändå vann de små betydelselösa för att han har så stor bas där?
Kan hända 1x på billionen som sagt men ingenting är omöjligt.
2020-12-22, 19:34
Medlem
shaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Hur kan du ha missat all kritik den där uträkningen fick?

https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-12-11/understanding-that-one-in-a-quadrillion-claim-about-the-election
https://youtu.be/ua5aOFi-DKs
https://www.factcheck.org/2020/12/false-claim-about-bidens-win-probability/
https://www.washingtonpost.com/politics/2020/12/09/trumps-effort-steal-election-comes-down-some-utterly-ridiculous-statistical-claims/
https://reason.com/volokh/2020/12/08/statistical-nonsense-at-scotus/

För att jag undviker att läsa allt som har med att False Claim, Fact Checks och oftast med texter som
some utterly ridiculous statistical claims , statistical nonsens.

Jag har lärt mig att folk som skriver så gör det bara för att trycka ner folk som har en annan vinkel på det hela. Det är kort sammanfattat någon/några som inte bryr sig. Man får sortera.

Sen så gillar jag inte Trump direkt (personlighet), jag gillar inte heller Bidén. Men om jag fick välja mellan de båda så är Trump mitt val då det påverkar min ekonomi och levnadsstandard. Men det viktigaste, regelrätt val
Senast redigerad av shakta 2020-12-22 kl. 19:39.
2020-12-22, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
https://twitter.com/bradheath/status/1341011305252212742?s=19
https://twitter.com/steve_vladeck/status/1341007042077704199?s=19

https://engaging-data.com/county-electoral-map-land-vs-population/
https://engaging-data.com/election-population-density/

Och något från 2013:
But the party's problems are not only with certain demographics of voters. Evidence from the last election cycle suggests that Republicans need to broaden their appeal geographically, too — namely, in the cities.

According to entrepreneur and software developer Dave Troy, almost all of the nation's least populated counties voted for Mitt Romney in 2012, while nearly all of the most populated counties voted to reelect President Obama. As he puts it, the Republicans have a problem with population density:

"At about 800 people per square mile, people switch from voting primarily Republican to voting primarily Democratic," Troy writes in his blog. "Put another way, below 800 people per square mile, there is a 66% chance that you voted Republican. Above 800 people per square mile, there is a 66% chance that you voted Democrat. A 66% preference is a clear, dominant majority."
https://www.mprnews.org/story/2013/08/26/daily-circuit-gop-cities
Ingen rösta på Trump typ ändå krossa han rekordet. klingar falskt i mina öron men men.
2020-12-22, 19:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Hur ser folk på newsmax nu när de erkänner att allt de har sagt är lögner?

Allt som krävdes var hot om stämningar från dominion.
Sen började propaganda maskinen ta avstånd från två månaders rapportering.
Snacka om att gaslighta sina tittare.

Elect a clown. Expect a circus
2020-12-22, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelhak
Dom går ju inte framåt på andra poster än presidentposten, det är ju Det som är det stora frågetecknet hur det går ihop sig rent statistiskt. Det är ju republikansk framgång i alla dessa swingstater med en republikansk majoritet i kongressen, men vad gäller presidentposten då har plötslig massor röstat på en demokratisk kandidat.

Ni fattar ju inte, därför blir ni lurade.
just det, hade man fuskat hade man såklart fuskat till sig senaten och representanthuset också! Det här resultatet är uppenbart vad som händer när 80 miljoner samlas för att rösta bort en kandidat.
2020-12-22, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Det är i själva verket lätt att förklara. Folk har tröttnat på Trump men kan ändå mestadels ha republikanska uppfattningar.

Du måste ha sett motfrågan i tråden, nämligen, om nu demokraterna fuskar, varför då inte med en gång se till att de också vinner i senaten och i andra val?

Själv skulle jag naturligtvis ha sett till så att mitt eget parti hade fått total makt.
Biden med sina max 10 personer på sina rallys och Trump med sina 10 000 tals på sina, med Biden i källaren mestadels under valkampanjen och Trump åkandes land och rike runt hela perioden och slog det ena publikrekordet efter det andra.

Men Biden fick mer röster än någon annan presidentkandidat genom tiderna?

Varför lurar du dig själv?

Trump är den populäraste presidenten genom tiderna och Biden är den sista som skulle kunna slå det. Han STAL valet, eller lät sina partivänner göra det åt honom. Om det varit Obama så skulle det kanske vara möjligt, han var också en populär president. Men aldrig Biden.

Den röda tsunami som översköljde landet på valdagen hade dom inte räknat med, dom var tvungna att stoppa räknande mitt i natten (har aldrig hänt förut) för att rigga om systemet och fylla på med falska röstsedlar med BARA Biden på, DET är skälet till att dom inte hann med att rigga övriga poster.

Det fixar dom till sen i kommande val, därför måste valfusket fram i ljuset nu, annars kommer alla val att riggas i framtiden.

Lår dig inte luras av desinformationen som sprids i media, det mest uppenbara logiska brukar oftast vara rätt.
2020-12-22, 19:42
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shakta
För att jag undviker att läsa allt som har med att False Claim, Fact Checks och oftast med texter som
some utterly ridiculous statistical claims , statistical nonsens.

Jag har lärt mig att folk som skriver så gör det bara för att trycka ner folk som har en annan vinkel på det hela. Det är kort sammanfattat någon/några som inte bryr sig. Man får sortera.

Sen så gillar jag inte Trump direkt (personlighet), jag gillar inte heller Bidén. Men om jag fick välja mellan de båda så är Trump mitt val då det påverkar min ekonomi och levnadsstandard. Men det viktigaste, regelrätt val

Nej. Just nu pratar vi om folk som skriver att en uträkning är fel
2020-12-22, 19:43
Medlem
Citat:
Biden med sina max 10 personer på sina rallys och Trump med sina 10 000 tals på sina, med Biden i källaren mestadels under valkampanjen och Trump åkandes land och rike runt hela perioden och slog det ena publikrekordet efter det andra.

Trump är den populäraste presidenten genom tiderna och Biden är den sista som skulle kunna slå det. Han STAL valet, eller lät sina partivänner göra det åt honom. Om det varit Obama så skulle det kanske vara möjligt, han var också en populär president. Men aldrig Biden.

Den röda tsunami som översköljde landet på valdagen hade dom inte räknat med, dom var tvungna att stoppa räknande mitt i natten (har aldrig hänt förut) för att rigga om systemet och fylla på med falska röstsedlar med BARA Biden på, DET är skälet till att dom inte hann med att rigga övriga poster.

Det fixar dom till sen i kommande val, därför måste valfusket fram i ljuset nu, annars kommer alla val att riggas i framtiden.

Lår dig inte luras av desinformationen som sprids i media, det mest uppenbara logiska brukar oftast vara rätt.
Du svarar ju inte på frågan utan kommer med irrelevanta sidopoänger. Att jämföra kampanjmöten när ena kandidaten inte höll i några och den andra har fått svidande kritik för sin hantering av pandemin som kulminerar i att han och stora delar av sin stab lyckas få Corona månaden innan valet är INTE till Trumps fördel. Kom ihåg Herman cain, när och var tror man han fick Corona nu igen?
2020-12-22, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
just det, hade man fuskat hade man såklart fuskat till sig senaten och representanthuset också! Det här resultatet är uppenbart vad som händer när 80 miljoner samlas för att rösta bort en kandidat.
Till fördel för en kandidat som samlade max 10 pers på sina rallys? Var höll dessa 80 miljoner till då? När Trump samlade 10 000 tals på sina rallys, ibland flera stora megarallys samma dag? VAR fanns det där fantastiska stödet då för kandidaten som satt i källaren hela valkampanjen.

Nej ta och vakna upp nu och inse det irrationella i ditt resonemang.
2020-12-22, 19:47
Medlem
Citat:

Det är just det det är frågan om, vem desinformerar?
2020-12-22, 19:47
Medlem
Ytterligare en kongressledamot som kommer att ifrågasätta valet den 6:e januari, nämligen Georgias Marjorie Taylor Greene:

https://twitter.com/mtgreenee/status/1341162485253070849
2020-12-22, 19:50
Medlem
Citat:
Till fördel för en kandidat som samlade max 10 pers på sina rallys? Var höll dessa 80 miljoner till då? När Trump samlade 10 000 tals på sina rallys, ibland flera stora megarallys samma dag? VAR fanns det där fantastiska stödet då för kandidaten som satt i källaren hela valkampanjen.

Nej ta och vakna upp nu och inse det irrationella i ditt resonemang.
Biden höll inga rallys. I sammanvävda opinionsundersökningar visades exakt den här verkligheten men ni vägrade tro på dom för Trump började säga att de var fake när de började ge honom dåliga siffror. Det vänder, nu använder han dom igen för att säga att det går bra i Georgia. Ibland citerar han en enskild undersökning om den råkar vara positiv till honom, men om samma institution ger honom en negativ rating sen är de fake news.

Klaga inte att du inte såg Biden komma om du med flit blundade hela hösten.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in