2020-12-21, 22:54
Medlem
LKKINGENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Det är ju många inlägg som rapporteras för HMF som ligger kvar. Jag skulle vilja ha statistik på hur många som faktiskt får varningar för HMF. Jag får väldigt många inlägg mot mig som bryter mot HMF -lagen på daglig basis.
Du kanske skulle fundera på varför..
God Jul
Citera
2020-12-21, 22:57
Medlem
Citat:
Det är ju många inlägg som rapporteras för HMF som ligger kvar. Jag skulle vilja ha statistik på hur många som faktiskt får varningar för HMF. Jag får väldigt många inlägg mot mig som bryter mot HMF -lagen på daglig basis.

Moderatorer skiter väl i att du vill ha statistik. Du grinar som en töntig liten flicka och tror att du ska få dina behov tillfredsställda. Sluta bli kränkt av att bli kallad för div. saker och anmäla som en liten golbög.
Citera
2020-12-22, 16:09
Moderator
Gordon Blixts avatar
Citat:
Det är ju många inlägg som rapporteras för HMF som ligger kvar.
Det är långt ifrån allt som anmäls som utgör ett faktiskt regelbrott. En snabb titt på några av de inlägg du själv rapporterat för 1.03 ger t.ex. vid handen att du inte riktigt förstår dig på vad som kan utgöra hets mot folkgrupp.
Citera
2020-12-22, 17:10
Medlem
LKKINGENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gordon Blixt
Det är långt ifrån allt som anmäls som utgör ett faktiskt regelbrott. En snabb titt på några av de inlägg du själv rapporterat för 1.03 ger t.ex. vid handen att du inte riktigt förstår dig på vad som kan utgöra hets mot folkgrupp.
Nu är du ute på hal is, antar du är vit.
Är man icke vit har man alltid tolkningsföreträde, det är den enda regeln i detta ärende som man behöver lägga på minnet.
Citera
2020-12-22, 18:41
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trendman
...och där kom invandrasnacket igång igen.
Kan vi inte få slippa läsa sådan skit i denna tråd?

För att svara på frågan så tror jag absolut inte moderatorerna ser skillnad på vem det är som anmäler. Om någon trycker på musknappen och väljer att rapportera "hets mot folkgrupp" på vilket vis förmedlar det valet att den som gör det är mörkhyad, Jude, svensk eller något annat "osvenskt" jag inte tog med?
Hur tänkte du slippa 'invandrarsnacket' i en tråd om HMF?
Det är ju en lag för att skydda just vissa invandrargrupper, och tråden är startad av en notorisk anmälare om just detta, tillika neger, som verkar tycka att så fort hen själv, eller landsmän, anklagas för något, så är det HMF.
Citera
2020-12-23, 08:55
Administrator
admins avatar
Citat:
För att svara på frågan så tror jag absolut inte moderatorerna ser skillnad på vem det är som anmäler. Om någon trycker på musknappen och väljer att rapportera "hets mot folkgrupp" på vilket vis förmedlar det valet att den som gör det är mörkhyad, Jude, svensk eller något annat "osvenskt" jag inte tog med?

Du har helt rätt. Vem som rapporterar ett inlägg är ointressant. Om det innehåller hets mot folkgrupp så ska det raderas. Vem som rapporterat inlägget, och vilka åsikter den användaren har, saknar betydelse.

admin
Citera
2020-12-23, 10:31
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Vi snackar inte HMF här, vi snackar om regeln HMF närmare bestäm när man kan rapportera HMF. Det är något helt annat än sprida rasistiska uttalanden i denna tråd.
JA? Och tråden, skapad av en notorisk anmälare av HMF, handlar om regeln HMF. TS verkar tycka att om någon skriver något som är negativt mot invandrare eller mot TS själv så faller det under denna regel, men så är inte fallet. Och eftersom TS själv hävdar sig vara somalier så förstår jag inte varför det skulle vara 'rasistiskt' att påpeka det. Att kränkta invandrare ropar efter HMF är ett faktum, inte rasism, eftersom HMF inte gäller folkgruppen svenskar. Därmed gör inte regeln om HMF här det heller.
Vad är vi inte överens om? Var det för att jag skrev 'neger' i mitt förra inlägg? Visste att det skulle reta dig
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in