Citat:
Ursprungligen postat av
boldogg
Och jag svarade på dina ledande frågor att det beror på om ljuspricken har en höjd, ljusprickarna på natthimlen har ingen höjd. Eftersom prickarna på natthimlen inte har någon höjd kan du inte applicera ditt argument om att linjerna möts i stjärnan på din böjda yta. Ditt exempel antar att en höjd till stjärnan finns, det finns inte, det är ett antagande.
Om du triangulerar så ser du att exempelvis polstjärnan har en höjd, eller vad du kallar det.
Du kan inte få det till något annat.
Och din uträkning kan inte fungera på en platt jord. Vad är det för fel på dina fysikkunskaper?
Mät, för-fan, så märker du att dina tankar inte stämmer. Att du inte mäter är inte ett evidens för någonting, det är bara otroligt korkat.
Du kan aldrig få till att polstjärnan är en projektion, aldrig att polstjärnan finns där den finns på en platt jord, fattar du?
Om du anser att jag har fel, så är det bara för dig att falsifiera mina påståenden. Något du aldrig kommer att göra. Du kommer bara att tjata på om konstiga saker som att jösses, alla är emot dig....
Men inga evidens.