2020-12-21, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nu tror jag inte själv så mycket på det där med bankkortet.
Men det var ju inte det vi pratade om, det var ju att Lena skulle vara sol- och vårare.
Om hon hade haft tillgång till ett tvillingkort då hade det varit fullt möjligt för henne att hota honom att hon skulle ha mer pengar.Hon hotade honom med att avslöja för frun.Hotat att om han ej klädde av sig för henne och gav henne mer pengar via ett ev konto vid sidan av då skulle hon kunnat avslöja otroheten för frun.Jag tror ej på bankkortssvamlet.
Citera
2020-12-21, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Bara sett infon om detta järn fladdra förbi i tråden. Inte helt inläst på allt än.

Hämtat från "Åkl direktiv 2018-09-19, 2020-01-30" (diarienr 5000-K574218-18) :

- Kompletterande och mer utförligt förhör med Stefan Davidssons arbetsplats gällande försvunnet armeringsjärrn. Hur många har de? Hur ser det ut? Köpt eller tillverkat? När upptäckte de att de var borta? // Åsa Hilding.

Däremot vet jag inte vad som skett med detta ärende senare.
Citera
2020-12-21, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aqua-Rell
Dessa ord sa L till sin väninna som inte reagerade nämnvärt.

Jamendåså. De kanske hade den typ av konversation. Var står det att det handlade om blod? Hade jag varit LWs väninna och att det handlade om blod - då hade jag blivit extremt orolig för LWs skull.
Citera
2020-12-21, 16:52
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
SD var tillsammans med HD och LW stommen i den funktionärsgrupp som ordnade med THOS GT som sponsrades under två år av Örebrokompaniet via medel från Region Örebro tillsammans med fyra kommuner.

Projektet hade en hemsida och en e-postadress "geotoursweinfo@gmail.com" som SD, HD och LW administrerade.

LW fick vikariera för HD som led av sina psykiska besvär, men efter att hon avslöjade otroheten våren -17 piggnade hon till och återtog sina uppgifter. LW fick kliva åt sidan medan HD tog mycket ära av arbete som LW slitit med. Enligt JBE från Region Örebro som aktivt deltog i projektet fick inte LW den offentliga cred hon var förtjänt av. LW kände sig kränkt, men klev åt sidan och visade inte sin besvikelse öppet inför andra, enligt förhör med JBE.

Det står inte alls mycket om projektet THOS GT i FUP, vilket jag tycker är lite konstigt eftersom det upptog så mycket tid i allas liv vid sidan om ordinarie arbeten när de gjorde allt från planeringen -15 till genomförandet av de två THOS GT-premiärerna -16 och -17.

Projekt som sponsras av Örebrokompaniet ska efter projektens avslut redovisas med en sammanfattning inkluderat hur de använt det ekonomiska stödet. Enligt Region Örebro, så har de gett medel till Örebrokompaniet som i sin tur ger medel till de projekt som befrämjar besöksstatistiken. THOS GT visade sig vara ett överskattat projekt vad det gäller besök och resulterade inte i någon ökad statistik för hotellnätter eller handel. Det blev den offentliga anledningen till att RÖ valde att inte sponsra vidare till en fortsättning. Kanske det upplevdes som ett stort misslyckande för främst SD?

Jag försökte forska om projektet och vill ha reda på vilka som ansvarade för att sammanfattning inkl ekonomisk rapport gjordes, men fick inga svar bl a för att min vän som hjälpte mig forska inte ville hjälpa till längre. Jag tänker att det borde vara idékläckaren SD med HD som skulle stå för projektredovisningen och det skulle vara intressant att se hur den ser ut. Hade de ett särskilt bank-konto för projektet för att slippa privata utlägg så mycket som möjligt? I så fall kan det ha funnits ett bank-kort kopplat till projektet.

SD har även en egen firma registrerad sen hösten -15. Eftersom firman är Godkänd för F-skatt och har momsredovisning bör han ha ett separat företagskonto med ett kort kopplat till sin firma, men ingen direkt information om firman och vad han gör i den framkommer i de delar av FUP jag sett.

Jag har (som många sett) tidigare inbillat (?) mig att det fanns något mer LW visste om SD och som inte kommit upp i ljuset ännu i den här mörka relationshistorien. Något som han upplevde som allvarligt hot, men nu lutar jag mer åt att tro att den främsta anledningen mordet handlar om SD:s rädsla att förlora HD och därmed sin sociala status.

Tack!
Det är faktiskt lite konstigt som du påpekar att inte mer av detta tagits upp i FUP, med tanke på hur den konflikt som uppstod där mellan de tre. En del av den inflammerade historien och att det faktiskt involverade konflikten mellan HD och LW också.
Citera
2020-12-21, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aqua-Rell
Mot slutet blev hon även sjukskriven. Hon orkade inte med vardagsbestyren väl?

Blödningar av den sorten som SD(och du?) påstår kräver sjukhusvård och blodtransfusion. Blodsnacket är skitsnack.
Citera
2020-12-21, 17:00
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
Hämtat från "Åkl direktiv 2018-09-19, 2020-01-30" (diarienr 5000-K574218-18) :

- Kompletterande och mer utförligt förhör med Stefan Davidssons arbetsplats gällande försvunnet armeringsjärrn. Hur många har de? Hur ser det ut? Köpt eller tillverkat? När upptäckte de att de var borta? // Åsa Hilding.

Däremot vet jag inte vad som skett med detta ärende senare.

Nej, jag har inte heller sett eller hört något om dessa prylar:

A 148/54
Förhör SDs chef SR 14 sept -18

"SR uppgav att han också gör liknande besiktningar som Stefan Davidsson gör.
Han nämnde i samband med det att han har haft en plastlåda i ungefärliga mått 40x40x80 cm
i den bilen som de anställda disponerar på företaget. Det är den enda bilen de har och det är
en BMW 1-seire. I den lådan fanns ett par blå fodrade stövlar i storlek 43-44 samt ett vinklat
armerings järn. Armerings järnet var ca 80x 15 cm med en 90 graders böj på. Järnet var
grönmålat och som R minns det så var armeringsjärnet avklippt med typ bultsax och hade smala eggliknande men lite trubbiga ändar. Detta användes till att kolla markförhållanden vid grundarbeten på byggnadsplatser för att känn hur markförhållandena var.
R minns att han vid något tillfälle under våren saknade dessa saker i bilen och
frågade då Stefan Davidsson om detta. Davidsson svarade då att han hade lastat ur dessa
saker när han skulle på ett jobb i Rev inge hed för att ha behövde lasta in andra saker i bagaget.
R uppgav att Davidsson var i Rev inge Hed 3-4 april ( efter att ha tittat i kalendern).
R minns inte exakt när det var han frågade Davidsson om detta och tror inte att han
har sett sakerna efter det.
"
Citera
2020-12-21, 17:05
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Blödningar av den sorten som SD(och du?) påstår kräver sjukhusvård och blodtransfusion. Blodsnacket är skitsnack.

Exakt. Det finns ingen annan som har vittnat om att LW blödde vid samlag mer än Steffeponken.
Inte ens barnmorskan nämnde någon blödning under sitt vittnesmål i TR.
Allt annat är kvalificerat skitsnack.
Citera
2020-12-21, 17:06
Medlem
Citat:
Nu kanske jag ser spöken mitt på dagen, men jag tänker att det hela kan ha varit en uträknad plot för att på det viset visa att han blivit av med en cykel (som han räknat ut skulle behöva försvinna lämpligt.)

Ja, kanske mtb:en såldes. Men han verkar väldigt intresserad av cyklar, så vad använde han när han var ute på geocachingen?

Ja knepigt att veta säkert men cykeln han anmälde stulen (Biltema-hojen) för länge sen som han ringer polisen om 13/5 kan ju inte vara samma som den dyra fina Kona-hojen. Man får kika efter kontantkvitton och Swish eller liknande för att hitta pengen han sålde den för då. Mer kartläggning än bevis kanske för ja vilken hoj cyklar han mtb på i skogarna nu? Och man kan vända på det, vilken stadscykel hade han innan Scott svart/orangea för han rullade väl inte runt i stan med den lite mer tungtrampade Trek-mountainbiken som vardagshoj?
Citera
2020-12-21, 17:14
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
LW:s närstående gav samtycke till att gå in i Gmail och andra konton ungefär vid den här tiden. Ett år efter mordet ungefär...
Jag hade gett dem det lite snabbare om jag var i samma situation inbillar jag mig.
Det var nog polisen som var långsam och inte de närståenden som krånglade.
Citat:
Min spontana tanke är att UW la allt förtroende i polisens och utredningens händer och kanske inte riktigt fattade att man inte hade gått igenom allt. Det var väl ändå inte så att han nekade utredningen något? Kanske det går att få fram svaret på detta? Jag tycker att det finns något som skvalpar där inne i mitt minne om det. Från rättegången?

UW kontaktade ju polisen om det som fanns i Lenas bagageutrymme i bilen, någon rygga och kartong? Lite så att man får en känsla av att han själv fick påminna om att detta borde kollas?
Så har jag också uppfattat det.
Citera
2020-12-21, 17:15
Medlem
Citat:
Det där känner jag inte igen.
Var har du läst det?
Det har jag inte läst. Det har jag hört. Det måste varit inspelat telefonsamtal L-väninna. Det går bra att själva höra hur samtalet lyder. Det finns sannolikt i Rättegångspodden kvar.
Citera
2020-12-21, 17:17
Medlem
Citat:
Det där känner jag inte igen.
Var har du läst det?
Ej läst,men hört.
Citera
2020-12-21, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Exakt. Det finns ingen annan som har vittnat om att LW blödde vid samlag mer än Steffeponken.
Inte ens barnmorskan nämnde någon blödning under sitt vittnesmål i TR.
Allt annat är kvalificerat skitsnack.

Någon, typ SD, vill att både rätten och vi övriga ska koncentrera oss på helt fel saker. Det enda blod som förmodligen har förekommit är vanligt mensblod 1g/månad. Men i ett försök att gå det att låta som något som har splattat jämt och ständigt, vill man att vi alla ska tro att alla spår av blod härrör från LWs underliv. Helt jäkla otroligt egentligen.
Likadant med alla cyklar. Vem äger 3-4 cyklar och varför? Man får hoppas att Hovrätten koncentrerar sig på rätt saker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in