Citat:
Ursprungligen postat av
Avel
Yosemite heter märket iaf och köps på Biltema. Alla börjar med samma bokstäver i ramnumret. WBTD. På SDi tingsrätten låter det som att han minns början på ett unikt ramnummer. Men det börjar alltså alla nummer på såna Biltema-hojar med.
Så slutsatsen är att han baserade att det var hans cykel på en helt felaktig slutsats.
Fortfarande intressant när han sålde(?) sin mtb av märke Kona och modell Hei Hei Trial. Den går upp i rök nån gång mellan 4/3 2018 och tiden för mordet. Men antagligen såld då det var en tid han behövde en del likvida medel kan man tänka.
Sen kan man tänka att om man ska rulla och evtl stöta på buset på stan så kanske man tar en av ”damcyklarna” så man inte blir robbad på sin fina Scott-cykel. Men att han gjort det är nog långsökt.
Nu kanske jag ser spöken mitt på dagen, men jag tänker att det hela kan ha varit en uträknad plot för att på det viset visa att han blivit av med en cykel (som han räknat ut skulle behöva försvinna lämpligt.)
Ja, kanske mtb:en såldes. Men han verkar väldigt intresserad av cyklar, så vad använde han när han var ute på geocachingen?