2020-12-21, 16:30
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Yosemite heter märket iaf och köps på Biltema. Alla börjar med samma bokstäver i ramnumret. WBTD. På SDi tingsrätten låter det som att han minns början på ett unikt ramnummer. Men det börjar alltså alla nummer på såna Biltema-hojar med.

Så slutsatsen är att han baserade att det var hans cykel på en helt felaktig slutsats.

Fortfarande intressant när han sålde(?) sin mtb av märke Kona och modell Hei Hei Trial. Den går upp i rök nån gång mellan 4/3 2018 och tiden för mordet. Men antagligen såld då det var en tid han behövde en del likvida medel kan man tänka.

Sen kan man tänka att om man ska rulla och evtl stöta på buset på stan så kanske man tar en av ”damcyklarna” så man inte blir robbad på sin fina Scott-cykel. Men att han gjort det är nog långsökt.

Nu kanske jag ser spöken mitt på dagen, men jag tänker att det hela kan ha varit en uträknad plot för att på det viset visa att han blivit av med en cykel (som han räknat ut skulle behöva försvinna lämpligt.)

Ja, kanske mtb:en såldes. Men han verkar väldigt intresserad av cyklar, så vad använde han när han var ute på geocachingen?
Citera
2020-12-21, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aqua-Rell
Förvisso. Det skulle ha varit efter att S varit hos L. Vad var det som hon egentligen menade som rann av?

Det som "rinner in" måste ju rimligtvis också rinna ut...
Citera
2020-12-21, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
SD var tillsammans med HD och LW stommen i den funktionärsgrupp som ordnade med THOS GT som sponsrades under två år av Örebrokompaniet via medel från Region Örebro tillsammans med fyra kommuner.

Projektet hade en hemsida och en e-postadress "geotoursweinfo@gmail.com" som SD, HD och LW administrerade.

LW fick vikariera för HD som led av sina psykiska besvär, men efter att hon avslöjade otroheten våren -17 piggnade hon till och återtog sina uppgifter. LW fick kliva åt sidan medan HD tog mycket ära av arbete som LW slitit med. Enligt JBE från Region Örebro som aktivt deltog i projektet fick inte LW den offentliga cred hon var förtjänt av. LW kände sig kränkt, men klev åt sidan och visade inte sin besvikelse öppet inför andra, enligt förhör med JBE.

Det står inte alls mycket om projektet THOS GT i FUP, vilket jag tycker är lite konstigt eftersom det upptog så mycket tid i allas liv vid sidan om ordinarie arbeten när de gjorde allt från planeringen -15 till genomförandet av de två THOS GT-premiärerna -16 och -17.

Projekt som sponsras av Örebrokompaniet ska efter projektens avslut redovisas med en sammanfattning inkluderat hur de använt det ekonomiska stödet. Enligt Region Örebro, så har de gett medel till Örebrokompaniet som i sin tur ger medel till de projekt som befrämjar besöksstatistiken. THOS GT visade sig vara ett överskattat projekt vad det gäller besök och resulterade inte i någon ökad statistik för hotellnätter eller handel. Det blev den offentliga anledningen till att RÖ valde att inte sponsra vidare till en fortsättning. Kanske det upplevdes som ett stort misslyckande för främst SD?

Jag försökte forska om projektet och vill ha reda på vilka som ansvarade för att sammanfattning inkl ekonomisk rapport gjordes, men fick inga svar bl a för att min vän som hjälpte mig forska inte ville hjälpa till längre. Jag tänker att det borde vara idékläckaren SD med HD som skulle stå för projektredovisningen och det skulle vara intressant att se hur den ser ut. Hade de ett särskilt bank-konto för projektet för att slippa privata utlägg så mycket som möjligt? I så fall kan det ha funnits ett bank-kort kopplat till projektet.

SD har även en egen firma registrerad sen hösten -15. Eftersom firman är Godkänd för F-skatt och har momsredovisning bör han ha ett separat företagskonto med ett kort kopplat till sin firma, men ingen direkt information om firman och vad han gör i den framkommer i de delar av FUP jag sett.

Jag har (som många sett) tidigare inbillat (?) mig att det fanns något mer LW visste om SD och som inte kommit upp i ljuset ännu i den här mörka relationshistorien. Något som han upplevde som allvarligt hot, men nu lutar jag mer åt att tro att den främsta anledningen mordet handlar om SD:s rädsla att förlora HD och därmed sin sociala status.
Man brukar ej sakna kon förrän båset är tomt.Han upptäckte H och såg henne med nya ögon.Han ville inte förlora henne och familjen i stort.Det är så lätt att förstå.Tycker ni inte det?
Citera
2020-12-21, 16:35
Medlem
Citat:
L sa till väninnan att hon satt på toaletten och rann av..Det verkade vara standard, pga att väninnan ej reagerade nämnvärt på det.Det var ett telefonsamtal. I Rättegångspodden borde det återfinnas. Likaså det samtalet mellan L samt S där L säger att enda anledningen för henne att träffa honom är pga dennes presenter. Ungefär så.

Kanske hon menar något så enkelt som "att kissa"? Inte fan menar hon att hon blöder ur sig.
Citera
2020-12-21, 16:36
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Om jag minns rätt (finns särskilt PM i LW:s IT-protokoll) så kontaktade UW polisen redan i juni 2018. Nästan exakt ett år senare så fick han logga in i One-mejl under överseende av diverse utredare.

Det räckte alltså med UW:s samtycke.

Det här med inloggningen måste kollas mot lagen. Alltså vad är skillnaden på att å ena sidan logga in på Google och å andra ”bruta” sig in i diverse andra appar som också är kommunikationsmedel för både LW och SD?

Ja, märkligt.
Det måste ha med Google att göra?
De vägrar att hjälpa till.

SD kan i skydd av detta också sitta och vägra lämna sitt lösen, det trots att man har rätt att göra husrannskakan vid misstanke om mord. Det borde vara straffbart att förstöra utredningen på det här sättet. Medvetet radera och medvetet vägra lämna lösen.
Citera
2020-12-21, 16:36
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Det kan lika gärna varit så. Det är kopplat till det här svamlet om ett bankkort.

Nej, det kan det inte.
Det finns inga sådana spår.
Senast redigerad av notknapparen 2020-12-21 kl. 16:41.
Citera
2020-12-21, 16:42
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
L sa till väninnan att hon satt på toaletten och rann av..Det verkade vara standard, pga att väninnan ej reagerade nämnvärt på det.Det var ett telefonsamtal. I Rättegångspodden borde det återfinnas. Likaså det samtalet mellan L samt S där L säger att enda anledningen för henne att träffa honom är pga dennes presenter. Ungefär så.

Det där känner jag inte igen.
Var har du läst det?
Citera
2020-12-21, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nej, det kan det inte.
Det finns inga sådan spår.
Det är väl självklart han ej ger älskarinnan ett bankkort med åtkomst till ett av hans konton. Han gav henne diverse presenter. Anledningen var att det var inte seriöst.
Citera
2020-12-21, 16:43
Medlem
Citat:
Förvisso. Det skulle ha varit efter att S varit hos L. Vad var det som hon egentligen menade som rann av?

Om LW hade blött så mycket som SD påstår måste hon ha varit supertrött och haft ett mycket lågt hb = blodvärde. Allt snack om blod är bara ett villospår för att uppmärksamma polisen, rätten, omgivningen och oss för att engageras i fel saker. Det är min fasta övertygelse.
Citera
2020-12-21, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Kanske hon menar något så enkelt som "att kissa"? Inte fan menar hon att hon blöder ur sig.
Dessa ord sa L till sin väninna som inte reagerade nämnvärt.
Citera
2020-12-21, 16:44
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Det är väl självklart han ej ger älskarinnan ett bankkort med åtkomst till ett av hans konton. Han gav henne diverse presenter. Anledningen var att det var inte seriöst.

Nu tror jag inte själv så mycket på det där med bankkortet.
Men det var ju inte det vi pratade om, det var ju att Lena skulle vara sol- och vårare.
Citera
2020-12-21, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Om LW hade blött så mycket som SD påstår måste hon ha varit supertrött och haft ett mycket lågt hb = blodvärde. Allt snack om blod är bara ett villospår för att uppmärksamma polisen, rätten, omgivningen och oss för att engageras i fel saker. Det är min fasta övertygelse.
Mot slutet blev hon även sjukskriven. Hon orkade inte med vardagsbestyren väl?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in