Många detaljer för SD att hålla reda på
SD visar många gånger att han har extremt detaljminne samtidigt som han visar en konstig selektiv demens i förhör och i tingsrätten. Förargligt nog måste han vidhålla att hans minne är dåligt i vissa sammanhang och eftersom minnet är så växlande frågar åklagaren om han fått någon diagnos för sin minnesproblematik. Pinsamt för en person som vill framstå som duktig.
SD:s lögner och minnesproblematik kommer knappast att fungera i HR som ska lyssna igenom alla delar från rättegången innan han och vittnen ska höras live. Hans yrke, fritidsintresse och tekniska kunskaper talar för en multifunktionell person med ypperligt detaljminne.
SD menar att hans tidslinje för gmail-kontot saabstef*n ska bevisa att han varit hemma. Klantigt nog har försvaret lämnat in en bilddump som visar att bildredigeringsprogrammet Paint är öppet på datorn. Skribenten Avel noterade den intressanta detaljen på bilden för tidslinjen som finns med i huvudprotokollet (Aktbilaga 145 pdf sida 339 i den version jag laddat ned).
Flera epost-konton
SD har en känd e-post på sitt arbete och utöver den har han flera G-mailkonton. Jag funderar på vilket konto han var inloggad på under tiden han sysslade med Företaget Mord. Kan det ha varit kontot Herrteamdavidss*n som återställdes dagen efter Lena hittades?
Några av SD:s Gmail-konton som nämnts i tråden är:
herrteamdavidss*n
ks.davidss*n
saabstef*nspam - adressen som "okänd" sökte på 7/10 -18 och som endast kan ha varit känd av SD och LW
geotoursweinfo - gemensam adress för projektet THOS-GT ( The Heart Of Sweden Geo Tour ) som SD, HD och LW hade inlogg till
Hade han även ett gemensamt konto med Lena? I hennes dator fanns kontot htdlwd@gmail.c*m
Verifieringarna 12 maj och 20 maj
Natten mellan 11-12 maj fick SD en Google verifieringskod på mail och sms. Kan det bero på att han loggade in på en ny och okänd enhet?
På fredagen hade han sökt "Hitta min android..." vilket han i förhör förklarade att han brukade göra så för att ta reda på vilka enheter som var inloggade.
Om SD satte sitt simkort i en annan enhet båda kvällarna, så känner systemet igen den enheten på måndagskvällen och det krävdes ingen verifiering igen (för den ordnade han natten till lördagen).
Frågan är då om hans Back Up Synk till enheterna även tappade internetkontakten natten till lördag, alltså precis som de drygt tre timmarna mellan måndag och tisdag. Någon som sett? Har man glömt ta med det i FUP eller helt enkelt missat att kolla Back Up Synk från kl 01 den 12 maj?
Har någon i tråden sett om SD fått några frågor om varför han fick en verifieringskod den 20 maj för att återställa Gmailkontot Herrteamdavidss*n?
Precis. Men man kan tycka vad man vill om Springare & co:s klanterier. Men en sak är säker: Springare är en mycket bra förhörsledare. Han hade kunnat klämma ur SD hans motsägelser. Ställt honom mot väggen ordentligt. Tagit av honom den självsäkra masken. Springare visste. Sen kom allt strul som saboterade en hel del och gav SD 4 dagars försprång.
Jag är inte alls förtjust i den sk omedelbarhetsprincip-en i rätten. Samt att den misstänkte i lugn och ro i månader kan läsa in sig på fup:en. I tex Danmark är det inte alls så.
Danskarna brukar ligga lite före oss på flera plan. Om vi ska kunna lagföra brottslingar så måste vi göra som danskarna. SD hade aldrig kunnat svänga och pendla som han gjort i det här fallet.
Och det menar du skulle ha vad att göra med LWs påstådda blodsprutande vid sex?
Rinna av (låter vulgärt men jaja, kanske jargong nära vänner emellan) kan syfta på att LW satt på toa efter samlag när hon hade eller inte hade mens och uttrycket ”rinna av” syftade på sperma eller/ och mensblod.
Eller menar du mer ”rinna av” som ett djur man hängt upp efter slakt?
(Retorisk fråga. Är du kvinna själv eller har en kvinna så vet du att inte ens tiden efter en förlossning så stänker blod i den omfattning SD påstår).
Ponera att LW hade sjukdomen lichen sclerosus som ger skör hud kring genitalierna så hade sprickor och viss ytlig blödning kunna uppstå vid samlag. Men inte ens då hade blodet stänkt och skvätt på det sätt SD försöker göra gällande.
Hade LW haft lichen sclerosus, vestibulit eller annan sjukdom eller syndrom som ger skör hud och / eller sköra slemhinnor och sprickor i området i och kring vagina så hade hon med största sannolikhet inte velat/ kunnat ha penetrerande sex utan att gå på så starka receptbelagda smärtstillande att hon skulle vara lika off mentalt som HD när hon var som sjukast.
Dessa mediciner borde också ha uppmätts i blodet vid obduktionen och naturligtvis framkommit i LWs journaler och i samtal med både SD och vänner, baserat på hur öppet hon uttryckt sig i konversationer vi fått ta del av via fup (”rinna av” som du själv nämnde exempelvis).
Alternativt tagit lokalbedövning innan samlag och lidit alla helvetets kval när den börjat släppa. Vilket också borde framkommit. Dessutom hur skulle LW kunnat ta lokalbedövning själv varje gång hon skulle ha sex?
Tycker inget i FUP indikerar att så varit fallet.🙄
Kvinnor med dessa sjukdomar (lichen sclerosus och vestibulit etc) brukar vara så känsliga att de har svårt att ens bära byxor och cykla och penetrerande sex är helt uteslutet för de flesta.
Fast det här vet du redan.
Fick för mig att det var en vanlig "kisstund" på toa LW pratade om. Det är ju också något som "rinner av".
Många detaljer för SD att hålla reda på
SD visar många gånger att han har extremt detaljminne samtidigt som han visar en konstig selektiv demens i förhör och i tingsrätten. Förargligt nog måste han vidhålla att hans minne är dåligt i vissa sammanhang och eftersom minnet är så växlande frågar åklagaren om han fått någon diagnos för sin minnesproblematik. Pinsamt för en person som vill framstå som duktig.
SD:s lögner och minnesproblematik kommer knappast att fungera i HR som ska lyssna igenom alla delar från rättegången innan han och vittnen ska höras live. Hans yrke, fritidsintresse och tekniska kunskaper talar för en multifunktionell person med ypperligt detaljminne.
SD menar att hans tidslinje för gmail-kontot saabstef*n ska bevisa att han varit hemma. Klantigt nog har försvaret lämnat in en bilddump som visar att bildredigeringsprogrammet Paint är öppet på datorn. Skribenten Avel noterade den intressanta detaljen på bilden för tidslinjen som finns med i huvudprotokollet (Aktbilaga 145 pdf sida 339 i den version jag laddat ned).
Flera epost-konton
SD har en känd e-post på sitt arbete och utöver den har han flera G-mailkonton. Jag funderar på vilket konto han var inloggad på under tiden han sysslade med Företaget Mord. Kan det ha varit kontot Herrteamdavidss*n som återställdes dagen efter Lena hittades?
Några av SD:s Gmail-konton som nämnts i tråden är:
herrteamdavidss*n
ks.davidss*n
saabstef*nspam - adressen som "okänd" sökte på 7/10 -18 och som endast kan ha varit känd av SD och LW
geotoursweinfo - gemensam adress för projektet THOS-GT ( The Heart Of Sweden Geo Tour ) som SD, HD och LW hade inlogg till
Hade han även ett gemensamt konto med Lena? I hennes dator fanns kontot htdlwd@gmail.c*m
Verifieringarna 12 maj och 20 maj
Natten mellan 11-12 maj fick SD en Google verifieringskod på mail och sms. Kan det bero på att han loggade in på en ny och okänd enhet?
På fredagen hade han sökt "Hitta min android..." vilket han i förhör förklarade att han brukade göra så för att ta reda på vilka enheter som var inloggade.
Om SD satte sitt simkort i en annan enhet båda kvällarna, så känner systemet igen den enheten på måndagskvällen och det krävdes ingen verifiering igen (för den ordnade han natten till lördagen).
Frågan är då om hans Back Up Synk till enheterna även tappade internetkontakten natten till lördag, alltså precis som de drygt tre timmarna mellan måndag och tisdag. Någon som sett? Har man glömt ta med det i FUP eller helt enkelt missat att kolla Back Up Synk från kl 01 den 12 maj?
Har någon i tråden sett om SD fått några frågor om varför han fick en verifieringskod den 20 maj för att återställa Gmailkontot Herrteamdavidss*n?
Kan inte svara på Dina frågor men...
Reagerade bara på adressen till g-mailkto som LW hade... "htdlwd". SD:s geonick och LW med tillägg ett "d". Var det ett gemensamt tilltänkt kto för dessa efter att paren kanske gift sig eller iaf flyttat ihop? SD hade ju två "fruar"...
Kanske berättade de där för varandra vad de ev satt in på ett gemensamt bankkonto... som skulle vara till deras gemensamma resa till Killemanjaro (ursäkta stavningen)!
Reagerade bara på adressen till g-mailkto som LW hade... "htdlwd". SD:s geonick och LW med tillägg ett "d". Var det ett gemensamt tilltänkt kto för dessa efter att paren kanske gift sig eller iaf flyttat ihop? SD hade ju två "fruar"...
Kanske berättade de där för varandra vad de ev satt in på ett gemensamt bankkonto... som skulle vara till deras gemensamma resa till Killemanjaro (ursäkta stavningen)!
Varifrån kommer spekulationerna om gemensamt konto eller att SD skulle ha gett henne ett bankkort?
Jag hörde ett samtal där hon faktiskt sa det. Annars hörde jag fel.
Har du hört det?
Jag för in del minns att det var från Messenger.
Jag har diskuterat detta förut med dig, och det verkar som att vi "tolkar" det hela helt olika. Det var en skribent i tråden som klippte och klistrade ur FUP, så att det fattades väsentliga delar i samtalet. Och detta har jag redan tidigare visat dig.
A 168, s.3940
Läs nerifrån och upp:
"Stefan Davidsson
öppet
18 feb 2018 08:11
Lena Wesström
men du gjorde som du gjorde
18 feb 2018 01:01
Stefan Davidsson
Rt
3940
Facebook Messenger Lena - Stefan 2018 , 2019-12-20 15: 15 diarienr: 5000-K57 4218-18
Lena Wesström
det är så otroligt långt mellan det du gjorde och det du hade kunnat göra, trots att du är sjuk
Lena Wesström
och ändå visar du INGEN värme när du kommer
Stefan Davidsson
Nattis
Lena Wesström
du vet vad jag begär
Stefan Davidsson
Vi KAN få det bra
Lena Wesström
kom tillbaka. Annars kan vi inte komma framåt
Stefan Davidsson
Välj samtal. Annars kan vi inte komma framåt
18 feb 2018 01:00
Lena Wesström
väldigt mycket mer än du verkar göra
Lena Wesström
jag tänker på oss
3941
Facebook Messenger Lena - Stefan 2018 , 2019-12-20 15: 15 diarienr: 5000-K57 4218-18
Lena Wesström
när du inte lunchar med henne
Lena Wesström
öppet när du är på jobbet
Lena Wesström en och annan present
Stefan Davidsson
Välj samtal. Annars kan vi inte komma framåt
Lena Wesström
nästan helt utan värme och närhet, omsorg, glädje och kärlek
Lena Wesström
en pytteliten tummetott
18 feb 2018 01:00"
Vad som är väsentligt är tvärtom; det som saknas. Som plåstras genom genom presenterna. Men det är inte det hon vill ha, utan hon saknar värme, närhet, omsorg, glädje och kärlek.
Jag läser bara sporadiskt.
Det finns intressantare trådar att följa än den här.
Varför skulle han ha ett gemensamt konto med henne?
Efter att HD flyttat och begärt skilsmässa så var han helt knäckt och ville bara ha tillbaka HD, enligt LW.
LW kunde väl inte spara till en resa? Hon hade ju inte ens pengar till tågbiljetten hem från Stockholm utan fick låna av sin bror.
SD sa sig älska LW och deras umgänge pågick under ett flertal år.
Kanske ett gemensamt sparkonto fick LW på fall än mer och hon trodde på vad han lovade under ett antal år.
Efter vad som framkommit av LW:s konton verkar hon inte vara fattig direkt, kanske låg det någon orsak till att hon ville låna till biljetten... slippa logga in på banken och flytta över pengar tex?