2020-12-21, 01:27
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebno1
Ja jag letar också efter den tråden. Var väl nån finansmänniska på Reddit som hade startat tråden.

Börjar bli skrämmande likt tidslinjen han radade upp hur allt skulle utvecklas med Covid.
Leta i konspirationstrådarna, det här är medicinforumet.
Citera
2020-12-21, 01:27
Medlem
selusts avatar
Ingen aning om hur vaccinföretag jobbar men hur kan det komma sig att det bara är ett företag som har ett vaccin godkänt så länge?
Kan de inte hjälpa de andra företagen och berätta hur de ska bära sig åt?

Eller handlar allt om pengar?
Citera
2020-12-21, 01:28
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det verkar som han fick monoklonala antikroppar.

https://www.theguardian.com/world/2020/nov/23/regeneron-us-distribution-trump-coronavirus-antibody-cocktail-treatment

https://www.regeneron.com/casirivimab-imdevimab

Det var ju inte en godkänd behandling vid tidpunkten. Jag kan varken säga bä eller bu om det. Men det verkar onekligen ha fungerat, för gubbfan tillfrisknade ju snabbt. Alternativet krutgubbe kommer ju också upp i tanken.

Edit:
Melania är ju en kvinna och hon har väl valt sina man utifrån genetiska förutsättningar, antar jag, för pengar kan ju inte vara det primära i livets lotteri? Så man får anta att hon valt utifrån genetiska förutsättningar? Eller?

Självklart har hon valt efter genetiska förutsättning.
Jag har läst lite om Trumps cocktail och Ivermectin verkar inte finnas något samband.
Däremot finns det i Sverige som licenspreparat

Ivermectin (licenspreparat, t ex T. Stromectol 3 mg) ges, 12 mg till vuxen, till barn 0,2 mg/kg, i 1-2 dagar. Alternativ behandling är albendazol (T. Zentel, licensmedel) 400 mg x 1 i 3 dagar till vuxna och barn över 2 år. Vid svår infektion kan behandlingen upprepas efter 2 veckor.

https://www.internetmedicin.se/behandlingsoversikter/infektion/maskinfektioner-diagnostik-och-behandling/
Citera
2020-12-21, 01:28
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av selust
Ingen aning om hur vaccinföretag jobbar men hur kan det komma sig att det bara är ett företag som har ett vaccin godkänt så länge?

Det vore ju jävligt konstigt om alla blev godkända samtidigt eller tror du alla är precis lika bra på att bevisa hur bra de är?
Citera
2020-12-21, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
OK, så det är större risk att det kommer en ny mutation som rundar Astras vaccin, än som rundar Pfizers eller Modernas?
Ja kommer det en mutation som är så genomgripande att immunförsvaret inte reagerar på det, kan man lätt ändra på mRNA-sekvensen i vaccinet för att det ska ge immunsvar för den nya mutationen.

Men då måste man alltså vaccinera sig igen med det nya vaccinet.
Citera
2020-12-21, 01:35
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Nope

ok, kanske bra?
Citera
2020-12-21, 01:35
Medlem
selusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Det vore ju jävligt konstigt om alla blev godkända samtidigt eller tror du alla är precis lika bra på att bevisa hur bra de är?

Nej därav min fråga. Pfizer borde ju hjälpa resten nu, säga ”gör såhär”.

Tänk innan du svarar någon nästa gång.
Citera
2020-12-21, 01:37
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Ja kommer det en mutation som är så genomgripande att immunförsvaret inte reagerar på det, kan man lätt ändra på mRNA-sekvensen i vaccinet för att det ska ge immunsvar för den nya mutationen.

Kan man inte drabbas av cytokinestorm om man blandar 2 vaccin?
Citera
2020-12-21, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched

OK. Skulle det gå snabbt att massproducera ett sådant nytt vaccin, eller skulle vi i så fall ha ett nytt 2020 med ett år av nedstängningar och vaccinväntan? Sorry för mitt bombardemang av frågor.

Att immunförsvaret inte reagerar alls ser jag som en lekman ändå som osannolikt. Det misstänks ju att de som haft förkylningsvirusen av coronatyp drabbas lindrigare av covid-19, så där borde det väl finnas någon form av igenkänningsfaktor även om det inte ger fullt skydd.
Citera
2020-12-21, 01:40
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av selust

Det är inte konstigt att utvecklingen och fas1, 2 och3-testerna tar lite olika lång tid.
Moderna har väl fått ett nödgodkännande i USA och Astra Zeneka är nära godkännande tror jag.

Kina har vaccin tror jag och Ryssland har sitt Sputnik V.

Jag tror det är bra att vacciner utvecklas av olika företag under konkurrens och konkurrens i det här fallet är nog mera anseende än direkt klirr i kassan. Nya metoder för hur vaccin skapas har också utvecklats.

Tävk om alla hade samarbetat om ett vaccin som efter lång tid visade sig vara riktigt dåligt!
Citera
2020-12-21, 01:41
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
OK, så det är större risk att det kommer en ny mutation som rundar Astras vaccin, än som rundar Pfizers eller Modernas?

Pfizers och Modernas går lättare att ändra, utan att börja från början igen.

Jag hade tänkt hålla ut till Janssens vaccin kommer någon gång i vår, för att det känns säkrast (gammal, väl beprövad metod). Men i den här farten, är det vaccinet antagligen obrukbart den dag det får godkänt...
Citera
2020-12-21, 01:41
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaHarLiggerDetTill
Ledsen att säga det, men han/hon skämtar ju såklart. Men det finns en humor inte bara i skämtet , utan även svaren från dom som inte förstår att det är ett rätt jävla tydligt skämt.

Haha, bra svar. Jag får bjuda på den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in