2020-12-21, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det känns betryggande att vi har dig på vår sida!
Jajjemänn .
Citera
2020-12-21, 00:51
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Jag vet inte vad det var för coctail Trump fick, men det är värt att undersöka! Har för mig jag läste om det någonstans men minns inte vad det var.

Han berättade även själv att han var väldigt dålig när han kom till sjukhuset men att han fick medicin och han kände sig bättre ganska snabbt
Citera
2020-12-21, 00:52
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Jajjemänn .

Jag la till: så länge det inte är morfinsprutan du står med, för då går det fort söderut!
Citera
2020-12-21, 00:53
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Han berättade även själv att han var väldigt dålig när han kom till sjukhuset men att han fick medicin och han kände sig bättre ganska snabbt

Jag ska kolla runt. Kan inte lova att jag hittar något vettigt att förmedla,
Citera
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
OK, tack. Innebär i princip att vaccin i kombination med immunitet kommer lösa det här. Även om alla inte är immunia i 13 år, vissa bara i 9 år, etc, så är fortfarande än väldigt lång tid, och framför allt, alla förlorar inte immuniteten samtidigt, vilket i princip omöjliggör framtida större spridning. Enda är väl om det kommer en mutation som kan runda vaccinen, men det borde gå att hantera med någon modifiering av vaccinerna.

När det finns en grundimmunitet hos befolkningen kommer viruset att möta motstånd och försöka ändra sig. Det finns då en risk att viruset ska mutera så pass mycket att vaccinet inte kan försvara sig mot det.

Mutationer som sker efter vaccineringen kommer att vara riktade mot vaccinet. säger Ali Mirazimi.
Citera
Medlem
Citat:
Jag la till: så länge det inte är morfinsprutan du står med, för då går det fort söderut!
Nej, jag kan skilja adrenalin från morfin.
Citera
2020-12-21, 00:56
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Nej, jag kan skilja adrenalin från morfin.

Det känns tryggt!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Men SARS försvann ju - utan att för den sakens skull bli väldigt farlig (dödlig). Vad fick det att självdö?

Sars var betydligt dödligare än Corona - 7% dödlighet, över 50% för äldre. Det smittade endast vid väldigt tydliga symtom och sämre än covid-19 så därför lyckades man stoppa det genom att isolera patienter

https://www.cidrap.umn.edu/news-perspective/2003/05/estimates-sars-death-rates-revised-upward
Citera
Medlem
Citat:
Ja jag tror mycket på de nya mRNA-vaccinerna.

Är det bara pfizers vaccin som har dessa egenskaper? Hur är det med astras? Mordernas?
Citera
2020-12-21, 00:57
Medlem
Citat:
Du såg inte platån som Sverige befinner sig på? Två sista prickarna är bredvid varandra. Platån började i förrgår..

Jo, nu ser jag, satan av Tegnell har koll!! Platån är ju supertydlig!
Citera
2020-12-21, 00:57
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Du såg inte platån som Sverige befinner sig på? Två sista prickarna är bredvid varandra. Platån började i förrgår..

Två linjära ploppar betyder inte platå.
Citera
2020-12-21, 01:00
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma

Det verkar som han fick monoklonala antikroppar.

https://www.theguardian.com/world/2020/nov/23/regeneron-us-distribution-trump-coronavirus-antibody-cocktail-treatment

https://www.regeneron.com/casirivimab-imdevimab

Det var ju inte en godkänd behandling vid tidpunkten. Jag kan varken säga bä eller bu om det. Men det verkar onekligen ha fungerat, för gubbfan tillfrisknade ju snabbt. Alternativet krutgubbe kommer ju också upp i tanken.

Edit:
Melania är ju en kvinna och hon har väl valt sina man utifrån genetiska förutsättningar, antar jag, för pengar kan ju inte vara det primära i livets lotteri? Så man får anta att hon valt utifrån genetiska förutsättningar? Eller?
Senast redigerad av revodneb 2020-12-21 kl. 01:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in