Citat:
Nej, jag har inget agg till honom. Aldrig jobbat med honom i en organisation. Jag känner däremot flera stycken som arbetat med Tor och även faktiskt de som känner honom på den tiden han var i sena tonåren. Jag tror mig alltså har en rätt bra bild av honom och lägger ingen känslomässig värdering i det. Du ägnar dig åt att bygga halmgubbar och tillskriva mig åsikter jag inte har.
Vet inte vem du tror att jag är men jag har aldrig varit med i den "förening" som du syftar på. Men det var Tor som "grönade" henne inför andra nationalister. Precis som han gjorde med Expos Daniel Poohl. Eller för den delen andra olämpliga och suspekta individer.
Har jag inte påstått och har heller inte frågat Tor om råd i någonting (haha, skulle bara fattas, hans omdöme är ju omvittnat sjukt dåligt).
Uppenbart lyssnar folk på Tor, det är en det som är en del av problemet och det måste upphöra.
Och de släppte in henne pga att Tor gick i god för henne.
Hon lyckades charma Tor i alla fall. Eller menar du att han "grönade" henne trots att han ogillade henne och såg med misstänksamhet på henne? I så fall är det ju ännu mer bestickande och dåligt för Tor.
Igen, jag har inte med någon förening att göra men känner till händelsen. Och ja, om en sådan prominent person som Tor "grönar" och "går i god" för en person så väger det tungt. Eller åtminstone vägde. Och det är det som är problemet, alltför få känner till Tors historia och hur olämplig och omdömeslös han är som person.
Istället för att försvara din mentor och ledare Tor med näbbar och klor så kanske du bör fundera över Tors CV, att alla "misstag" och "dåliga val" är ett mönster i psykiskt abnorm person som ställer till problem. Du har rätt att göra ditt val och följa din ledare men andra har rätt att ta del av en mer rättvisande bild av Tor.
Vet inte vem du tror att jag är men jag har aldrig varit med i den "förening" som du syftar på. Men det var Tor som "grönade" henne inför andra nationalister. Precis som han gjorde med Expos Daniel Poohl. Eller för den delen andra olämpliga och suspekta individer.
Har jag inte påstått och har heller inte frågat Tor om råd i någonting (haha, skulle bara fattas, hans omdöme är ju omvittnat sjukt dåligt).
Uppenbart lyssnar folk på Tor, det är en det som är en del av problemet och det måste upphöra.
Och de släppte in henne pga att Tor gick i god för henne.
Hon lyckades charma Tor i alla fall. Eller menar du att han "grönade" henne trots att han ogillade henne och såg med misstänksamhet på henne? I så fall är det ju ännu mer bestickande och dåligt för Tor.
Igen, jag har inte med någon förening att göra men känner till händelsen. Och ja, om en sådan prominent person som Tor "grönar" och "går i god" för en person så väger det tungt. Eller åtminstone vägde. Och det är det som är problemet, alltför få känner till Tors historia och hur olämplig och omdömeslös han är som person.
Istället för att försvara din mentor och ledare Tor med näbbar och klor så kanske du bör fundera över Tors CV, att alla "misstag" och "dåliga val" är ett mönster i psykiskt abnorm person som ställer till problem. Du har rätt att göra ditt val och följa din ledare men andra har rätt att ta del av en mer rättvisande bild av Tor.
Ok, så du har aldrig jobbat med Tor, du har aldrig träffat honom heller 🤔 men du bygger alla dina åsikter på vad dina vänner som träffat honom när han var tonåring anser om honom 😏.
Intressant att man kan ha ett sånt intresse för en person som man egentligen inte har någon som helst relation till. Och med sena tonåren, tänker du då upp till ca 20-års åldern?
De flesta hinner ändra sig väldigt mycket på en tidsperiod på över 30 år....
Men jag utgår ifrån att du har väldigt pålitliga vänner som kan ge en neutral bild av Tor så du kan göra en egen rättvis bedömning av honom, ja visserligen inte genom att träffa honom kanske för det påstår du ju att du inte gjort men ja du förstår hur jag menar.
Är det bara Tor du bildar dig en uppfattning om hur personen är utifrån andras omdömen eller är det något du sysslar med på regelbunden basis?
I såna fall kanske det är svårt att göra bra bedömningar överlag när du träffar folk och då förstår jag bättre varför du vill ha någon annans åsikt också, vilket är bra. Man ska känna till sina egna styrkor och svagheter för att kunna utvecklas som person 😊.
Jag kan förstå att du väljer att ta avstånd från föreningen (även om du onekligen verkar ha väldigt god insyn i hur det gick till när Jenny infiltrerade dom, men det kanske är ytterligare information du fått av dina vänner, precis som din information du samlar på dig om Tor) i och med att den här ledaren för föreningen lyckades bryta mot flera oskrivna regler och dessutom bjöd in en infiltratör på det 😁.
Att träffa vänners flickvänner bakom ryggen på dom är i alla fall mina kretsar som något man inte gör, det är ett oacceptabelt beteende och både kvinnan men framförallt mannen som gör något sådant bör uteslutas ur den gemensamma kretsen.
Hade den här ledaren varit lite mer öppen med sina intentioner hade kanske hela reportaget kunnat förhindras, en kvinna som går från den ena mannen till den andra i samma vänskapskrets har ju oftast någon form av agenda när hon gör det även om det just i det här fallet var mycket värre än vad det brukar vara.
Något som är anmärkningsvärt är också ditt frekventa användning av ordet grönade, mig veterligen är det bara en person till (förutom du då så klart 😇
som använder sig av just det ordet men å andra sidan kanske det börjat trenda utan att jag märkt det 😏.Men oavsett vad så är det väl ändå upp till varje gruppering själv att säkra sina medlemmars väl och ve, speciellt om det nu är en så omdebatterad person som Tor som "grönade" kvinnan?
Ska vi skylla alla infiltrationer på Tor oavsett om han bara träffat personen vid ett enstaka tillfälle?
Är det inte bättre på att satsa på personligt ansvar? Du tar ansvar för att inte släppa in infiltratörer bland de du umgås med, så gör vi andra det också.
Och skulle någon slinka igenom, var en man och stå för det, spring inte och gnäll om att det är någons annan fel att man brustit i säkerheten och därmed gjort bort sig. Jag har även noterat att du delar med dig av dina misstänkta diagnoser rörande Tor ganska friskt, nu vet jag inte vad du jobbar med men sjukvården har ju verkligen missat något om du inte är läkare eller psykiatriker. Tänk vad tidseffektivt och framförallt covid-anpassat så här i pandemi-tider om du jobbade och kunde ställa diagnoser på folk via andra hands och tredje hands information. Du skulle gå i bräschen för något revolutionerande och många skulle vara djupt imponerade av dina talanger och framförallt din kunskap som gör att du klarar det. Jag vet att många läkare idag drar sig för att ställa diagnoser utan att träffa personen i alla fall ett par gånger.
Och dessutom, min bild av "min mentor och ledare" tror jag många anser vara mer rättvis då jag faktiskt umgås med honom på någorlunda regelbunden basis och därmed har en ganska dagsaktuell bild av hur han är. Det i kombination med att jag av naturliga skäl har skaffat mig mitt intryck och omdöme av Tor själv utan att filtrera det genom någon annan är för de flesta mer trovärdigt än en anonym medlem på Flashback som hävdar att hans källor är ungdomsvänner till Tor eller möjligen några som jobbat med honom för ett x antal år sen 🤔?
Men om du inte litar på mig, så är det ju trots allt ganska många som på ett eller annat sätt gått ut och visat sitt stöd för Tor, helt öppet trots att dom känner till hans bakgrund.
Bland annat gjorde ju Lennart Matikainen en film där han tog upp att han coachat Tor och att han sett hur mycket Tor utvecklats bara under den tiden dom känt varandra.