2020-12-20, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Judisk-Sheriff
Nej, jag har inget agg till honom. Aldrig jobbat med honom i en organisation. Jag känner däremot flera stycken som arbetat med Tor och även faktiskt de som känner honom på den tiden han var i sena tonåren. Jag tror mig alltså har en rätt bra bild av honom och lägger ingen känslomässig värdering i det. Du ägnar dig åt att bygga halmgubbar och tillskriva mig åsikter jag inte har.
Vet inte vem du tror att jag är men jag har aldrig varit med i den "förening" som du syftar på. Men det var Tor som "grönade" henne inför andra nationalister. Precis som han gjorde med Expos Daniel Poohl. Eller för den delen andra olämpliga och suspekta individer.
Har jag inte påstått och har heller inte frågat Tor om råd i någonting (haha, skulle bara fattas, hans omdöme är ju omvittnat sjukt dåligt).
Uppenbart lyssnar folk på Tor, det är en det som är en del av problemet och det måste upphöra.
Och de släppte in henne pga att Tor gick i god för henne.
Hon lyckades charma Tor i alla fall. Eller menar du att han "grönade" henne trots att han ogillade henne och såg med misstänksamhet på henne? I så fall är det ju ännu mer bestickande och dåligt för Tor.
Igen, jag har inte med någon förening att göra men känner till händelsen. Och ja, om en sådan prominent person som Tor "grönar" och "går i god" för en person så väger det tungt. Eller åtminstone vägde. Och det är det som är problemet, alltför få känner till Tors historia och hur olämplig och omdömeslös han är som person.
Istället för att försvara din mentor och ledare Tor med näbbar och klor så kanske du bör fundera över Tors CV, att alla "misstag" och "dåliga val" är ett mönster i psykiskt abnorm person som ställer till problem. Du har rätt att göra ditt val och följa din ledare men andra har rätt att ta del av en mer rättvisande bild av Tor.

Ok, så du har aldrig jobbat med Tor, du har aldrig träffat honom heller 🤔 men du bygger alla dina åsikter på vad dina vänner som träffat honom när han var tonåring anser om honom 😏.
Intressant att man kan ha ett sånt intresse för en person som man egentligen inte har någon som helst relation till. Och med sena tonåren, tänker du då upp till ca 20-års åldern?
De flesta hinner ändra sig väldigt mycket på en tidsperiod på över 30 år....
Men jag utgår ifrån att du har väldigt pålitliga vänner som kan ge en neutral bild av Tor så du kan göra en egen rättvis bedömning av honom, ja visserligen inte genom att träffa honom kanske för det påstår du ju att du inte gjort men ja du förstår hur jag menar.
Är det bara Tor du bildar dig en uppfattning om hur personen är utifrån andras omdömen eller är det något du sysslar med på regelbunden basis?
I såna fall kanske det är svårt att göra bra bedömningar överlag när du träffar folk och då förstår jag bättre varför du vill ha någon annans åsikt också, vilket är bra. Man ska känna till sina egna styrkor och svagheter för att kunna utvecklas som person 😊.

Jag kan förstå att du väljer att ta avstånd från föreningen (även om du onekligen verkar ha väldigt god insyn i hur det gick till när Jenny infiltrerade dom, men det kanske är ytterligare information du fått av dina vänner, precis som din information du samlar på dig om Tor) i och med att den här ledaren för föreningen lyckades bryta mot flera oskrivna regler och dessutom bjöd in en infiltratör på det 😁.
Att träffa vänners flickvänner bakom ryggen på dom är i alla fall mina kretsar som något man inte gör, det är ett oacceptabelt beteende och både kvinnan men framförallt mannen som gör något sådant bör uteslutas ur den gemensamma kretsen.
Hade den här ledaren varit lite mer öppen med sina intentioner hade kanske hela reportaget kunnat förhindras, en kvinna som går från den ena mannen till den andra i samma vänskapskrets har ju oftast någon form av agenda när hon gör det även om det just i det här fallet var mycket värre än vad det brukar vara.

Något som är anmärkningsvärt är också ditt frekventa användning av ordet grönade, mig veterligen är det bara en person till (förutom du då så klart &#128519 som använder sig av just det ordet men å andra sidan kanske det börjat trenda utan att jag märkt det 😏.
Men oavsett vad så är det väl ändå upp till varje gruppering själv att säkra sina medlemmars väl och ve, speciellt om det nu är en så omdebatterad person som Tor som "grönade" kvinnan?
Ska vi skylla alla infiltrationer på Tor oavsett om han bara träffat personen vid ett enstaka tillfälle?
Är det inte bättre på att satsa på personligt ansvar? Du tar ansvar för att inte släppa in infiltratörer bland de du umgås med, så gör vi andra det också.
Och skulle någon slinka igenom, var en man och stå för det, spring inte och gnäll om att det är någons annan fel att man brustit i säkerheten och därmed gjort bort sig. Jag har även noterat att du delar med dig av dina misstänkta diagnoser rörande Tor ganska friskt, nu vet jag inte vad du jobbar med men sjukvården har ju verkligen missat något om du inte är läkare eller psykiatriker. Tänk vad tidseffektivt och framförallt covid-anpassat så här i pandemi-tider om du jobbade och kunde ställa diagnoser på folk via andra hands och tredje hands information. Du skulle gå i bräschen för något revolutionerande och många skulle vara djupt imponerade av dina talanger och framförallt din kunskap som gör att du klarar det. Jag vet att många läkare idag drar sig för att ställa diagnoser utan att träffa personen i alla fall ett par gånger.

Och dessutom, min bild av "min mentor och ledare" tror jag många anser vara mer rättvis då jag faktiskt umgås med honom på någorlunda regelbunden basis och därmed har en ganska dagsaktuell bild av hur han är. Det i kombination med att jag av naturliga skäl har skaffat mig mitt intryck och omdöme av Tor själv utan att filtrera det genom någon annan är för de flesta mer trovärdigt än en anonym medlem på Flashback som hävdar att hans källor är ungdomsvänner till Tor eller möjligen några som jobbat med honom för ett x antal år sen 🤔?
Men om du inte litar på mig, så är det ju trots allt ganska många som på ett eller annat sätt gått ut och visat sitt stöd för Tor, helt öppet trots att dom känner till hans bakgrund.
Bland annat gjorde ju Lennart Matikainen en film där han tog upp att han coachat Tor och att han sett hur mycket Tor utvecklats bara under den tiden dom känt varandra.
Citera
2020-12-20, 18:41
Medlem
Herregud vilka wall of text du skriver. Styckeindela!

Igen så håller du på och lägger ord i min mun. Har du inga bättre argument?
Citat:
Ursprungligen postat av Solros1488
Ok, så du har aldrig jobbat med Tor, du har aldrig träffat honom heller 🤔 men du bygger alla dina åsikter på vad dina vänner som träffat honom när han var tonåring anser om honom 😏..
Fel. Har träffat honom. Känner flertalet människor som arbetat nära honom under olika stadier i hans liv.
Citat:
Intressant att man kan ha ett sånt intresse för en person som man egentligen inte har någon som helst relation till. Och med sena tonåren, tänker du då upp till ca 20-års åldern?
Jag har gett mig in i debatten om en omskriven, ökänd och offentlig person i den sverigevänliga rörelsen. En person som utövar mycket inflytande och har maktambitioner och högst sannolikt skor sig ekonomiskt.
Citat:
De flesta hinner ändra sig väldigt mycket på en tidsperiod på över 30 år....
Javisst. Men just det faktum att vissa drag hos Tor har hängt med från sena tonåren till nu gör att jag inte ser hopp om att de ska försvinna. Han är sannolikt fortfarande våldsam och hotfull mot svagare individer som inte dansar efter hans pipa och han är sannolikt fortfarande manipulativ. Det visar dessutom hans bevisade lögner när han ska försvara sig själv, tex påstår han ju att Nya Dagbladet tvingats ändra sin artikel. Jag visade ju tidigare med en jämförelse att detta var lögn.
Citat:
Men jag utgår ifrån att du har väldigt pålitliga vänner som kan ge en neutral bild av Tor så du kan göra en egen rättvis bedömning av honom, ja visserligen inte genom att träffa honom kanske för det påstår du ju att du inte gjort men ja du förstår hur jag menar.
Nej jag förstår inte hur du menar eftersom du sitter och hittar på och skapar halmgubbar. Jag har träffat Tor men det är inte utifrån det jag bedömer honom utan för all skit han ställt till med under de senaste 20 åren.
Citat:
Är det bara Tor du bildar dig en uppfattning om hur personen är utifrån andras omdömen eller är det något du sysslar med på regelbunden basis?
Har du slutat slå din fru?
Citat:
I såna fall kanske det är svårt att göra bra bedömningar överlag när du träffar folk och då förstår jag bättre varför du vill ha någon annans åsikt också, vilket är bra. Man ska känna till sina egna styrkor och svagheter för att kunna utvecklas som person 😊.
Hur mycket pengar har du lagt på Tors självutvecklingskurser? Eller leder du dem?
Citat:
Jag kan förstå att du väljer att ta avstånd från föreningen (även om du onekligen verkar ha väldigt god insyn i hur det gick till när Jenny infiltrerade dom, men det kanske är ytterligare information du fått av dina vänner, precis som din information du samlar på dig om Tor) i och med att den här ledaren för föreningen lyckades bryta mot flera oskrivna regler och dessutom bjöd in en infiltratör på det 😁.
Jag tar inte avstånd från någonting. Bara att jag inte har med dem att göra, aldrig deltagit i något de hållit på med men jag har givetvis vänner där liksom att jag har vänner som varit runt Tor när han var mycket ung och senare när han var i SD och senare ND.
Citat:
Att träffa vänners flickvänner bakom ryggen på dom är i alla fall mina kretsar som något man inte gör, det är ett oacceptabelt beteende och både kvinnan men framförallt mannen som gör något sådant bör uteslutas ur den gemensamma kretsen.
menar du att det var därför Tor spöade X och Y?
Citat:
Hade den här ledaren varit lite mer öppen med sina intentioner hade kanske hela reportaget kunnat förhindras, en kvinna som går från den ena mannen till den andra i samma vänskapskrets har ju oftast någon form av agenda när hon gör det även om det just i det här fallet var mycket värre än vad det brukar vara.
Ingen aning vad du talar om. Bryr mig inte heller eftersom det inte förändrar något. Topic är Tor Paulsson så försök hålla dig till det.
Citat:
Något som är anmärkningsvärt är också ditt frekventa användning av ordet grönade, mig veterligen är det bara en person till (förutom du då så klart &#128519 som använder sig av just det ordet men å andra sidan kanske det börjat trenda utan att jag märkt det 😏.
IJag förstår att du/Tor är jättenyfiken på vem jag är. Jag är inte ett dugg rädd för Tor så egentligen spelar det ingen roll om han får reda på vem jag är men det skulle förta relevant uppmärksamhet nu. Jag plockade upp ordet "grönade" eftersom det var ett bra kort ord för att skriva att någon "godkänts i Tors säkerhetskontroll/att Tor gått i god för personen".
Citat:
Men oavsett vad så är det väl ändå upp till varje gruppering själv att säkra sina medlemmars väl och ve, speciellt om det nu är en så omdebatterad person som Tor som "grönade" kvinnan?
Du använder tydligen ordet "grönade" du med... Visst är det så som du skriver, och då är det väl bra om alla får veta att Tors "grönande"/gå i god för personer inte betyder ett skit. Det gjorde det inte när han gick i god för Daniel Poohl och ej heller för Jenny Strindlund. Det är dock låååångt ifrån första gången Tor Paulsson "grönat" och gått i god för människor som visat sig vara opålitliga och destruktiva. Bra i alla fall att du erkänner att Tors ord inte ska tillmätas betydelse.
Citat:
Ska vi skylla alla infiltrationer på Tor oavsett om han bara träffat personen vid ett enstaka tillfälle?
Är det inte bättre på att satsa på personligt ansvar? Du tar ansvar för att inte släppa in infiltratörer bland de du umgås med, så gör vi andra det också.
Vi ska skylla de infiltrationer som sker tack vare att Tor påstår att han går i god för dem och att de säkerhetskontrolleras noga av honom. Förser Tor personen med kamera och medlemsuppgifter så ska vi skylla lite extra på honom. Ganska rimligt eller hur?
Citat:
Och skulle någon slinka igenom, var en man och stå för det, spring inte och gnäll om att det är någons annan fel att man brustit i säkerheten och därmed gjort bort sig.
Du sätter fingret på en viktig punkt nu: Tors oförmåga och feghet att inte stå för sina dumheter. Har han någonsin tagit ansvar?
Citat:
Jag har även noterat att du delar med dig av dina misstänkta diagnoser rörande Tor ganska friskt, nu vet jag inte vad du jobbar med men sjukvården har ju verkligen missat något om du inte är läkare eller psykiatriker.
Nu är ju psykiatriker faktiskt läkare så du kanske bör vara lite försiktig med jämförelser som du inte har koll på.
Citat:
Och dessutom, min bild av "min mentor och ledare" tror jag många anser vara mer rättvis då jag faktiskt umgås med honom på någorlunda regelbunden basis och därmed har en ganska dagsaktuell bild av hur han är.
Att du för Tors talan är det ingen som tvivlar på, om du nu trodde det.
Citat:
Men om du inte litar på mig, så är det ju trots allt ganska många som på ett eller annat sätt gått ut och visat sitt stöd för Tor, helt öppet trots att dom känner till hans bakgrund.
Är det? Jag tycker att det är extremt få. Å andra sidan är det få som gått ut med sin kritik öppet men i senaste avsnittet av Motströms är det några som gör det.
Senast redigerad av Judisk-Sheriff 2020-12-20 kl. 18:51.
Citera
2020-12-20, 20:26
Medlem
Avsnitt om Tor Spartacus Paulsson med Markus Andersson från Nya Dagbladet som gäst:

https://www.spreaker.com/user/motstroms/avsnitt-40?tab=messages

Det är intressanta reaktioner från personer inom "Nätverket", de verkar inte gilla att få sin hemliga klubben-boomer-counterjihad-heja Sverige-församling avslöjad. Det är nästan som om någon skulle ha skämtat om den invandringskritiska klicken, där idioter som Carlqvist, Matikainen m fl som stora namn har samlats upp i en ljusskygg struktur med en för gamla rävar välbekant våldsverkare som ledare.
Citera
2020-12-20, 21:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nyreggadjude
Avsnitt om Tor Spartacus Paulsson med Markus Andersson från Nya Dagbladet som gäst:

Det är intressanta reaktioner från personer inom "Nätverket", de verkar inte gilla att få sin hemliga klubben-boomer-counterjihad-heja Sverige-församling avslöjad. Det är nästan som om någon skulle ha skämtat om den invandringskritiska klicken, där idioter som Carlqvist, Matikainen m fl som stora namn har samlats upp i en ljusskygg struktur med en för gamla rävar välbekant våldsverkare som ledare.
Ett mycket intressant avsnitt.

Förvånande att Paulsson har lyckats flyga under radarn så länge i nationella kretsar.
Citera
2020-12-20, 21:23
Medlem
Citat:

Fortfarande har ni inget konkret att komma med mer än att ni ogillar Tor Paulsson efter att ha träffat honom för 10 år sedan. Det ni anklagar Tor Paulsson för är att han inte är offentlig och att han har misshandlat någon för 15 år sedan.
Citera
2020-12-20, 21:29
Medlem
FarbrorFranks avatar
Citat:
Ok, så du har aldrig jobbat med Tor, du har aldrig träffat honom heller 🤔 men du bygger alla dina åsikter på vad dina vänner som träffat honom när han var tonåring anser om honom 😏.
Det som Tor lämnat efter sig sedan ND-tiden är väl betyg nog. Och detta med att man måste jobbat med eller känner personen i fråga för att kunna kritisera en människa, det kravet finns sällan när det gäller Annie Lööf eller Stefan Löfven bland oss som kommenterar från sverigevänligt håll.
Konstigt.
Citat:
Ursprungligen postat av Djungelbruno
Ett mycket intressant avsnitt.

Förvånande att Paulsson har lyckats flyga under radarn så länge i nationella kretsar.
Det kommer in nya människor hela tiden som inser att Sverige är på väg åt helvette.
De personerna är villiga att överse med "en misshandel för en massa år sedan", de ser bara charmören, den vältalige Tor som "varit en del av den sverigevänliga rörelsen sedan 90-talet" och den Tor som "är utsatt för elaka förtalskampanjer".
Citera
2020-12-20, 21:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorFrank
Det som Tor lämnat efter sig sedan ND-tiden är väl betyg nog. Och detta med att man måste jobbat med eller känner personen i fråga för att kunna kritisera en människa, det kravet finns sällan när det gäller Annie Lööf eller Stefan Löfven bland oss som kommenterar från sverigevänligt håll.
Konstigt.

Det kommer in nya människor hela tiden som inser att Sverige är på väg åt helvette.
De personerna är villiga att överse med "en misshandel för en massa år sedan", de ser bara charmören, den vältalige Tor som "varit en del av den sverigevänliga rörelsen sedan 90-talet" och den Tor som "är utsatt för elaka förtalskampanjer".
Ja, ett problem i allra högsta grad är genomflödet av människor i "rörelsen". Det gör att väldigt många kommer undan med väldigt mycket. Folk som kommer in idag tror att Paulsson är en vältalig veteran (även om han nu har gått undet annat namn), att Söderman är en riktig fighter som inte bara suttit på sidlinjen och pratat strid, att Eriksson är en ung, driftig entrepenör som inte har gjort sig känd som en svindlare, att Öberg är en något gubbig, hyvens kille som inte alls lurat av unga aktivister stora summor pengar.... Osv osv.

Det är ett stort problem. De som har kommit ur rörelsen försöker gå vidare med sina liv och distansiera sig från den så mycket de bara kan och därför går inte den muntliga traditionen vidare.
Citera
2020-12-20, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Fortfarande har ni inget konkret att komma med mer än att ni ogillar Tor Paulsson efter att ha träffat honom för 10 år sedan. Det ni anklagar Tor Paulsson för är att han inte är offentlig och att han har misshandlat någon för 15 år sedan.

Att hitta på så där tyder på en viss desperation. Jag antar att det handlar om förnekelse från din sida.
Det går alldeles utmärkt att läsa vad kritiken handlar om här och på Nya Dagbladet.
Citera
2020-12-20, 22:12
Medlem
Citat:
Att hitta på så där tyder på en viss desperation. Jag antar att det handlar om förnekelse från din sida.
Det går alldeles utmärkt att läsa vad kritiken handlar om här och på Nya Dagbladet.

Det finns en mycket enkel fråga som du kan svara på: Om du antar att Tor Paulsson har initierat detta Nätverk, på vilket sätt vore det bättre Tor Paulsson istället skulle syssla med att träna, renovera sitt hus eller slå dank och detta nätverk inte hade funnits?
Citera
2020-12-20, 22:13
Medlem
FarbrorFranks avatar
Citat:
Det finns en mycket enkel fråga som du kan svara på: Om du antar att Tor Paulsson har initierat detta Nätverk, på vilket sätt vore det bättre Tor Paulsson istället skulle syssla med att träna, renovera sitt hus eller slå dank och detta nätverk inte hade funnits?
Eftersom Tors modus operandi under alla dessa år varit att gynna sig själv under förespegling att han vill rädda Sverige.
Därför.
Citera
2020-12-20, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorFrank
Eftersom Tors modus operandi under alla dessa år varit att gynna sig själv under förespegling att han vill rädda Sverige.
Därför.
Det är ditt eget påhittade påstående som inte har något att göra med Nya Dagbladets artikel. Om han ville gynna sig själv så finns det nog tusen lättare sätt att gynna sig själv.
Citera
2020-12-20, 22:40
Medlem
Citat:

Jag antar inte att det nödvändigtvis är Tor som varit initiativtagare. Kritiken kvarstår hursomhelst.

Man borde alltså vara positiv till Nätverket eftersom det vore negativt om det inte fanns, och Tor hade fått ägna sig åt träning, renovering och att peta sig i näsan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in