Citat:
Ursprungligen postat av
Judisk-Sheriff
Relativt ung? Tor var 34 år gammal. (Han är född 1969 och Poohl inflitrerade 2003). Ny i politiken? Du känner uppenbart inte Tors historia. Tor har varit aktiv nationell sedan sena tonåren.
Jag har inte alls påstått att Tor är säpoagent. Om det vet jag inget. Det skulle dock inte förvåna mig om han har goda relationer där.
Du
ljuger rakt av här eller är felinformerad. Det är förvisso sant att ett antal nationella slutade tänka med hjärnan när en attraktiv singeltjej ville in i kretsarna men det var Tor som gav henne grönt ljus genom att säga att hon genomgått en rigorös säkerhetskontroll. Tor var alltså inte den som avslöjade henne, faktum är att hon inte blev avslöjad utan hon berättade det själv,
källa. Hon fick tillträde på grund av Tor Paulssons påstående att hans folk hade säkerhetskontrollerat henne. Sedan kom sådana misstankar pga hennes uppträdande men folk lät henne hålla pga 1) attraktiv kvinna 2) Tor Paulssons intygande.
Håller med dig om detta, jag tror inte Tor är kontrollerad opposition. Jag tror att han drivs av sin narcissism att styra människor och att hans psykopati är ett verktyg i det. Möjligen, eller kanske troligen, så ligger det starka ekonomiska motiv i det här för Tor. Inte omöjligt att han drivs ideologiskt också men det är mer tveksamt.
Den bygger inte på dokument, domar och öppna vittnesmål. Men alla som har lite koll vet att det är sant. Meningen med artikeln är väl att varna folk för Tor Paulsson. Doxad har han redan blivit av ETC/Expo. Ska Nya Dagbladet strunta i att rapportera bara för att ETC och Expo gjort det?
Tor hjälper inte till. Han är drivande och styr. Och det finns ett stort djupt problem med detta givet Tor Paulssons personlighetsproblematik. Det är också problematiskt att han med dold entrism försöker få kontroll över andra organisationer.
Narcissister/psykopater tenderar att vilja styra andra människor och får en kick av det. Personligen så tror jag att det finns starka ekonomiska motiv. Hur många medlemmar som har guld- eller platinummedlemskap? Som köper ekonomisk rådgivning av Tor? Köper utvecklingssamtal? verksamheten har stora likheter med Scientologerna.
Jag tror inte Tor har en chans att tjäna så mycket ekonomiskt och personlig tillfredsställelse på ett jobb än vad han gör i rörelsen. Hans fd har väl inte nämnts vid namn en enda gång så hur hon är "uthängd" är svårt att förstå. Vad hans barn har med det här att göra är svårt att förstå, tror knappast de behöver försvara sig för att deras pappa figurerar i en sådan liten tidning som Nya Dagbladet.
Han har redan en ledarposition och hans drivkrafter är nog troligen mer ekonomiska och personlig tillfredsställelse.
Han har nog gynnats på vägen. Jag tror inte att det varit hans mål från början. Hans mål är att få folk under honom och troligen gynnas ekonomiskt.
Det finns ingen nationell rörelse.
Det kan ju vara så enkelt att Nya Dagbladet vill varna människor för Tor Paulsson? Jag tycker att det är rimligt att folk får reda på vem Tor Paulsson är innan de ger sina pengar och engagemang till något som han har fingrarna i. Tycker inte du det?
Med tanke på vad de olika medlemskapen kostar och scientologvibbarna över det hela så låter det som ganska lite jobb för en rätt avsevärd avkastning...
Faktum är att även jag kan bekräfta det som Tjorven skriver, jag såg inte Jenny i de kretsarna som jag rör mig i (där bland annat Tor ingår) däremot har jag hört på omvägar om nationella män som uppskattat den här kvinnan och hennes fysiska attribut och därför valde att tänka med fel huvud.
Däremot har jag hört liknande argument som judisk-sheriff försöker sig på här i tråden, dvs skylla på att det var Tor som släppte in henne i rörelsen.
Men å andra sidan är det ju bara att läsa det hon skrev så är det ju ganska solklart vilka som umgicks med henne och vilka som bör se över sina säkerhetskollar 😏.
Men du slänger dig med diagnoser som narcissism och psykopati, har du något belägg för det du skriver eller är det mest bara en åsikt du baserat på en tråd på Flashback?
Och det här med att han har en ledarposition, är det också något du kommit fram till genom den här tråden?
För den fakta som finns tyder ju snarare på motsatsen.
I artikeln framgår det (enligt Markus åsikt) att Tor ska ha varit den egentliga hjärnan bakom hela bokmässan, han ska ha styrt och ställt och bestämt.
Men enligt Eva som är ordförande i education4future så var hans roll att alla skulle hålla schemat eftersom allt spelades in och det var otroligt mycket som skulle klaffa.
Det är för övrigt en roll som passar han och hans kunskaper väldigt bra och som underlättade för många. Givetvis såg det då ut som han bestämde, men sanningen är som ni märker väldigt mycket mindre konspiratorisk än vad dikten säger.
Vad gäller ekonomin så har väl education4future en transparent ekonomi för medlemmar vilket gör det väldigt enkelt att se vart pengarna går.
Att nya dagbladet kommer på efter 10 år att dom vill varna människor för Tor när dom enligt sina egna uppgifter kommit på hans plan redan runt 2010 känns onekligen ganska tunt. Speciellt som dom själva går ut med på sin YouTube kanal att:
"Nya Dagbladet vill motverka sensationsjournalistik och undvika skvaller, personlig fixering och blottandet av privatlivet och istället lyfta fram information som är konstruktiv, uppbyggande och relevant för människors tillvaro".
Dom verkar ha svängt kraftigt i frågan och om det sen beror på personligt agg mot Tor från Markus med vänners håll, om dom har sålt sig för att dom trodde dom skulle få fler läsare och därmed presstöd eller om dom vill gå in och förstöra förtroendet för andra alternativa medier genom att smutskasta Tor och sen binda ihop honom med övriga alternativa medier (som Markus skrev i det han släppte igår) eller om det är något annat låter jag vara osagt...
Men det vi kan konstatera är att nya dagbladet anser sig numera vara den enda sanna oppositionen tillsammans med Nordfront och att alla andra är köpta globalistlakejer med Tor i spetsen 😂.