2020-12-20, 18:07
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Åker du runt längs med Antarktis kust på den runda jorden så kommer du också tillbaka till samma plats. Bara att prova och mäta avståndet. Om du åker runt längs med en isrand som går runt om hela den platta jordskivan så borde avståndet bli extremt mycket längre än vad dom officiella kartorna säger att det är runt Antarktis. När du kommit tillbaka till samma plats så är det ju lätt att se hur långt du faktiskt seglat vilket borde ge en hint om vilken form Antarktis har.

Jo det mesta av listan visar att jorden inte är en platt skiva. Försök bättre själv.
Återkom då när du utfört resan.

Sen så har ju FEarna en öppning med den Bi-Polära jorden. Alltså är Antarktis själva isväggen eller en kontinent, med isväggen bortanför detta. Det råder inte någon konsensus ang, det.

För att öppna upp för ytterligare kvantfysiska möjligheter så benämdes på Flat Earth konferensen i England den sk, Pac-Man fysikaliteten.

Flat-Earther Compares World to Pac-Man
https://interestingengineering.com/flat-earther-compares-world-to-pac-man-in-uks-first-flat-earth-convention
Citera
2020-12-20, 18:31
Medlem
Fangfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
I din fråga så utgår du ifrån att jorden är rund och andra ljus på himmelen också skulle vara runda planeter. Det är tom ett argument som globjordare använder sig av, om andra planeter är runda så måste också jorden vara det. Detta utan att ens fastställa att de s k planeterna är runda planeter.

Frågan du borde ställa istället är varför du anser att Venus är en rund planet?
Du kan väl iaf svara på frågan innan du ställer en motfråga.

Om vi leker med tanken att jag inte utgår ifrån att jorden och andra planeter är runda; vad är Venus?
Citera
2020-12-20, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fangface
Du kan väl iaf svara på frågan innan du ställer en motfråga.

Om vi leker med tanken att jag inte utgår ifrån att jorden och andra planeter är runda; vad är Venus?
Enligt mig, ett ljus på himmelen. Det är allt jag vet.
Citera
2020-12-20, 18:58
Medlem
Fangfaces avatar
Citat:
Har du nån ide om var ljuset kommer ifrån? Drivs det med batteri? Nån som sitter och tänder och släcker, och styr med en universal fjärrkontroll?
Citera
2020-12-20, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fangface
Har du nån ide om var ljuset kommer ifrån? Drivs det med batteri? Nån som sitter och tänder och släcker, och styr med en universal fjärrkontroll?
Så svaret du fick var inte det du du önskade dig. Du ville höra något spektakulärt för att göra det möjligt för dig att skratta och håna mig.

När man lämnar religionen om den runda jorden så släpper man rädsla, det är rädslan för att bli hånad och utskrattad som gör att man underkastar sig lögnen om globjorden. Din underkastelse gör dig naturligtvis olycklig och du försöker medelst hån att visa att någon står under dig. Det är ingen som står under dig.

Detta är motivet bakom bedrägeriet som utgör globjorden.

Jag har varit där du är.
Citera
2020-12-20, 19:42
Medlem
Citat:
Jo det mesta av listan visar att jorden inte är en platt skiva. Försök bättre själv.
Listan består av påståenden. Inte ens ett mediokert försök.
Citera
2020-12-20, 19:49
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Listan består av påståenden. Inte ens ett mediokert försök.
Nej det gör den inte alls. Att södra polstjärnan syns rakt söderut både i Sydamerika och i Australien trotts att söderut är åt helt olika håll på plattjordskartan är ett faktum.
Citat:
Är inte ens ett svar. Självklart vet alla att det är ljus men ljus kan ju inte uppstå från ingenting. Någonting måste sända ut ljuset.
Citera
2020-12-20, 19:51
Medlem
Citat:
Nej det gör den inte alls. Att södra polstjärnan syns rakt söderut både i Sydamerika och i Australien trotts att söderut är åt helt olika håll på plattjordskartan är ett faktum.
Och hur gör detta jorden rund? Vad hände med resten av listan?
Citera
2020-12-20, 19:55
Medlem
Om jorden skulle vara platt så måste den även vara fyrkantig. Det är precis lika jövla absurt!
Finns det verkligen folk som på allvar tror att vi lever på en platt jord, eller är det inte bara ett jävla hittepå bara för att vara tvärtom.
Citera
2020-12-20, 20:01
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Och hur gör detta jorden rund? Vad hände med resten av listan?
Detta visar ju helt klart att plattjordarnas modell med en skiva med nordpolen i mitten inte stämmer. Att Turning Torso försvinner bakom horisonten, att stjärnhimlen roterar runt södra korset är fakta. Svårt för vanliga människor att se midnattsol på Antarktis men det räcker att åka till 59° sydlig bredd för att själv se att sommarnätterna där är lika ljusa som i Stockholm för att kontatera att modellen med en sol som spiratkretsar över en platt skiva inte stämmer och att det är kolsvart i Stockholm samtidigt som solen står i Zenit i Polynesien ör också fakta. Likaså att månen är bakvänd i Australien jämfört med i Sverige.
Förklara istället vad på listan som inte stämmer.
Citera
2020-12-20, 20:04
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Inget i din lista bevisar att jorden är sfärisk. Försök bättre!

Kära Boldogg, vi har ju diskuterat förut och till skillnad mot en del andra här som tjatar mot dig så är jag fullt medveten om att du inte tror på någon platt jord (som alla plattskallar här i denna tråd).

Det komiska är att du försöker påstå att du vet att jorden är platt (eller inte är rund). Problemet är att du själv inte har några egna bevis eller sanna påståenden att jorden är platt (eller inte är rund).

Jo, alla mina punkter tillsammans bevisar att jorden är rund. Och det vet ju du med eftersom du själv vet att jorden är rund.
Kan du inte försöka hitta på bättre motargument om du nu tycker det är roligt att låtsas att du tror jorden är platt. Åtminstone försöka komma med något annat en youtube, kanske egen formulerad text?

Påstår du att mina punkter är felaktiga?
Senast redigerad av Jazzil 2020-12-20 kl. 20:07.
Citera
2020-12-20, 20:07
Medlem
Citat:
Detta visar ju helt klart att plattjordarnas modell med en skiva med nordpolen i mitten inte stämmer. Att Turning Torso försvinner bakom horisonten, att stjärnhimlen roterar runt södra korset är fakta. Svårt för vanliga människor att se midnattsol på Antarktis men det räcker att åka till 59° sydlig bredd för att själv se att sommarnätterna där är lika ljusa som i Stockholm för att kontatera att modellen med en sol som spiratkretsar över en platt skiva inte stämmer och att det är kolsvart i Stockholm samtidigt som solen står i Zenit i Polynesien ör också fakta. Likaså att månen är bakvänd i Australien jämfört med i Sverige.
Förklara istället vad på listan som inte stämmer.
"Turning Torso försvinner bakom horisonten" - hur blir jorden rund av detta?

"att stjärnhimlen roterar runt södra korset är fakta" - hur blir jorden rund av detta?

"sommarnätterna där är lika ljusa som i Stockholm för att kontatera att modellen med en sol som spiratkretsar" - hur blir jorden rund av detta?

"att månen är bakvänd i Australien jämfört med i Sverige." - hur blir jorden rund av detta?

"Förklara istället vad på listan som inte stämmer." Dina påstående, du förklarar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in