2020-12-20, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Hur många människor i er närhet går runt med någon annans blod BÅDE på tvättmaskinen och skorna efter älskarinnan? Lägg på att hon dessutom blivit ihjälslagen nån dag innan och ditt DNA finns på en ring på en hand som hon försökt värja sig med. Samma hand vars tumme har fraktur efter slag.

(Plats för femtioelva citat från förhör i fupen när LW pratar om att SD ska döda LW och hennes barn samt hur han ska döda sin egen familj och alla varianter på det inklusive de som troligtvis hände ytterligare men som ej blivit dokumenterade.)
Dna på ring pga de har träffats ofta under många år. Diskade hon utan ringen famns dna där sedan gammalt?
Citera
2020-12-20, 14:35
Medlem
Citat:
Jo men är man å andra sidan oskyldig så drar man inte en vals först för att verka absolut oskyldig om man sitter mite tajt till utan blir förvånad när blod dyker upp nånstans och då drar man sig till minnes den riktiga och trovärdiga anledningen till vad som hänt. Näsblod eller ja vad som helst.

Fatta att det kommer bli mycket blodiga samlag i andra tilltalades framtida förklaringar om han går fri i detta fall och högsta domstolen dömer nåt prejudikat.
Personligen anser jag det anmärkningsvärt att offret inte lät undersöka sig om problem blödning vid intimt umgänge.Tyder på sjukdom (Visserligen svimmade jag vid 6 en gång men det är en helt annan femma.Ambulansen kom o sen mot akuten👈
Citera
2020-12-20, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Hårt smalt föremål med utstickande kanter som storleksmässigt kan stämma överens med SD:s skada kan ha orsakats av den sågtandade delen av en taktisk multispade.

SD:s iskalla plan var väl att ha på sig skorna och favoritshortsen han bar vid gärningen. Ingen förväntar sig att en mördare har låtit bli att förstöra/gömma det hen bar? SD gör tvärsemot och använder det mesta inför öppen ridå när han förväntar sig bli den först misstänkta? Hans taktik är att vara hjälpsam när han frivilligt visar upp sin samtalschatt i mobilen. Då måste de förstå att han inte har något med sin väninnas försvinnande att göra?

Inför och vid första förhöret berättar SD "jag älskar båda" att LW varit på middag hos PN, försvunnit ur en gruppchatt och haft kontakt med JS. Han nämner PN och JS för att plantera namn?

Han visar upp mobilen och medan förhöret pågår delar JG ett Fb-minne med Team Femfemma på bild. SD kunde inte se om det delades med honom eller flera, enligt YE. Ville han göra henne uppmärksam på flera män och misstänkliggöra JG och Supergo*fy?
När förhöret är avslutat och SD ska släppas ut säger han att han skulle vilja kramas. En taktik som SD trodde skulle fungera eftersom han kände sig som en vinnare, men YE tyckte han var märklig och sa ifrån med att skylla på förkylning istället för att helt bestämt säga Nej.

Vid andra förhöret tycker man att SD reagerar helt oberört inför misstanken om människorov och att han blev satt i arrest. Inte förrän de berättade att mobilen skulle behållas visade han en upprörd känsla. Han behövde mobilen under resan och han frågade om det var Pet*r Wickstr*m som skulle tömma den "för då skulle det vara färdigt innan midnatt" och därmed fick han fram att han är tjenis med deras bästa IT-tekniker. SD:s sätt att smyga in förledande budskap i olika sammanhang är nog en kombination av utstuderat och automatik. Han har ju mångårig vana av att ljuga i stort och smått.

Synd att man inte har tillgång till närbild på såret. Intressant att de kan ett regelbundet mönster där i såret av nån form av ”taggar. Dykknivar har ju nån sån ”brödknivsliknande” egg ibland. Svåra att lämna cylinderformade märken med dock. Runda märken går ju att lämna med änden av handtaget.

Spaden är intressant. Men det man spontant tänker är varför det då inte är mer yxliknande märken på kroppen. Alltså om träffat med eggen vilket skulle vara det naturliga att göra om man vill maxa skadan.

Men sågtandmönstret får man helt klart ta med sig när man spånar vidare här.

Sån spade och ficklampor av alla de slag är intressanta. Och som sagt det skulle vara intressant att se hans inköp av såna här grejer senaste åren.
Citera
2020-12-20, 14:42
Medlem
Citat:
Jo men är man å andra sidan oskyldig så drar man inte en vals först för att verka absolut oskyldig om man sitter mite tajt till utan blir förvånad när blod dyker upp nånstans och då drar man sig till minnes den riktiga och trovärdiga anledningen till vad som hänt. Näsblod eller ja vad som helst.

Fatta att det kommer bli mycket blodiga samlag i andra tilltalades framtida förklaringar om han går fri i detta fall och högsta domstolen dömer nåt prejudikat.
Det har ju gått fint för Mgm hittills. Tycker du inte det?
Citera
2020-12-20, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aqua-Rell
Personligen anser jag det anmärkningsvärt att offret inte lät undersöka sig om problem blödning vid intimt umgänge.Tyder på sjukdom (Visserligen svimmade jag vid 6 en gång men det är en helt annan femma.Ambulansen kom o sen mot akuten👈

Jag tror inte ett dugg på att allt detta blödande vid sex stämmer! Om så vore hade vilken kvinna som helst gått till doktorn för länge sen, även LW som var mån om sin kropp och hälsa.
Blodsnacket från SD är troligen bara dimridåer för att täcka upp vid besvärliga frågor. Bättre att förekomma än att förekommas.
Senast redigerad av zilvereko 2020-12-20 kl. 14:48.
Citera
2020-12-20, 14:49
Medlem
Citat:
Kunde man åldersbestämma blodet i plösen? Årtal då det kom dit?Det framgår i FUP att de haft 6 på eller vid tvättmaskinen ..

Nej de har ju bara möjlighet att se att det reagerar för blod och sen upptäcker NFC DNA då när prover från skon är inne runda två och testas för DNA. Första rundan hittades inget DNA om jag fattat rätt.

Men teknikerna kan ju alltid göra en bedömning av en blodflöck de hittar. Den vanliga slutsatsen är väl att den inte är färsk.

Han blöder ju ofta pga att han går i shorts så ofta(källa HD bl.a).

Ibland när jag läser nån dom och rätten skriver att det måste vara en efterhandskonstuktion så myser man lite. Får hoppas på nåt sånt i det här ärendet också. Tycker det finns några tydliga efterhandskonstruktioner.
Citera
2020-12-20, 14:56
Medlem
Citat:

Just det: OM problem blödning vid intimt umgänge. Om INTE så faller din sjukdomsbild. Ska vi tro på SDs uttalanden om blödningar eller gör han dessa bara i egen sak utan faktainnehåll? Helt övertygad om det sista.
Citera
2020-12-20, 14:57
Medlem
Citat:
Dna på ring pga de har träffats ofta under många år. Diskade hon utan ringen famns dna där sedan gammalt?

Mmm men hon kramade sina barn och smekte andra karlar också. Social rent generellt. Går inte in på kroppsvätskor igen här men du fattar hur jag menar.

SD säger i förhör att LW gärna tog i och smeke personer hon knappt kände för att hon hade ett flirtigt sätt dessutom.

Nåt galet är det med att endast hans DNA fanns på ringen. Om de sågs senast lördagmorgon som han själv är inne på så går alltså hela lördagen, söndagen och måndagen och måndagkväll och bara hans DNA är kvar på ringen efter det. Möjligt men lite skumt är det.
Citera
2020-12-20, 15:02
Medlem
Citat:

Ibland går det vilt till ja.

Jag har läst massor om detta med blödningar och nu var inte LW ung och oerfaren utan hade fött tre barn och hyfsat sexuellt aktiv så hon hade nog rätt bra koll på nedre regionerna. Om inte så hade hennes barnmorska/gynekolog det.

Man ska ha i minnet att de hållt på i minst sex år. Och då alltid blödning vid sex och då enligt SD flera gånger i veckan.
Det kollar man upp. Allt annat är helt orimligt.
Citera
2020-12-20, 15:16
Medlem
Citat:
Nej de har ju bara möjlighet att se att det reagerar för blod och sen upptäcker NFC DNA då när prover från skon är inne runda två och testas för DNA. Första rundan hittades inget DNA om jag fattat rätt.

Men teknikerna kan ju alltid göra en bedömning av en blodflöck de hittar. Den vanliga slutsatsen är väl att den inte är färsk.

Han blöder ju ofta pga att han går i shorts så ofta(källa HD bl.a).

Ibland när jag läser nån dom och rätten skriver att det måste vara en efterhandskonstuktion så myser man lite. Får hoppas på nåt sånt i det här ärendet också. Tycker det finns några tydliga efterhandskonstruktioner.
Därför är det enbart indicier
Citera
2020-12-20, 15:25
Medlem
Återvinningsrummet En utmärkt plats där det också är brukligt att kasta sina bättre begagnade sopor!😂🎹🎶👌 när man tröttnat. Vad är det för fel på att provköra innan man bestämt sig?🐀
Senast redigerad av Aqua-Rell 2020-12-20 kl. 16:00.
Citera
2020-12-20, 15:38
Medlem
Citat:
Återvinningsrummet En utmärkt plats där det också är brukligt att kasta sina bättre begagnade sopor!😂🎹🎶👌 när man tröttnat.

Ja, SD hade flera dagar på sig att undanröja bevis. Dåligt polisarbete ibörjan. Även om Peter Springare är en bra förhörsledare så gick polisarbetet åt skogen de första dagarna i.o.m senfärdigheten. Man blir beklämd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in