Citat:
Ursprungligen postat av
Helarenskyddardig
Jag väljer att tro på mina observationer och använder mig av filmer och information på nätet för att sedan kunna utföra experiment IRL. Hur kan man välja att tro på en korrupt regering? Solnedgången har faktiskt förstärkt min teori. Enligt Flat Earth modellen så snurrar solen i mitten av cirkeln på sommaren och på yttersidan på vintern. Förklarar varför solen knappt syns i norr på vintern, och på sommaren blir det aldrig mörkt. Är du längre söderut på sommaren så kan du se att solen aldrig går ner, du ser att den döljer sig bakom horisonten. Du kan inte se den eftersom den är för långt bort. I filmerna jag länkade tas detta upp: "Vanishing point".
Solen går ner över horisonten med samma storlek som den haft hela dagen. Hade den fortsatt bort hade den blivit mindre och mindre. Alltså är detta en observation som enligt logiken ger en rund jord som roterar.
Citat:
Fartyg kan du se igen med en stark zoom på en kamera. Att fortfarande tro att jorden är rund och att rymden existerar bevisar bara att man saknar förmåga att tänka själv och måste tro på smörjan man har blivit matad med.
Även detta är ett generalfel. Zoomar man kommer man att se att fartyget är mer eller mindre dolt av vatten, det forsvinner inte av att zooma. Återigen, en observation som ger en rund jord
Citat:
Det är din åsikt och jag respekterar den. Med fakta menar du hjärntvätt och indoktrinering av staten? Kom med substans i inläggen istället för att försöka med svaga härskartekniker som "tokerier" och "Hur kan du tro på sånt skit".
Med fakta menar jag det vi själva kan se, mäta och
förstå, det är det sistnämnda som fallerar. Staten, Nasa, Illuminati eller valfritt hemskt ord har inget med detta att göra, det är just det fria tänkandet som ger svaren.
//suddat bort trams från Mr Tab mm//