2020-12-19, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solros1488
Men om Tor blir inbjuden av education4future och Eva för att hålla föredrag ( vilket många andra också gjort) och han håller föredrag om globalisterna och deras tillvägagångssätt samtidigt som katerina Janouch också dyker upp t.ex på bokmässan är väl det bara ytterligare ett bevis på att Education4future vill släppa fram alla åsikter? Det har varit väldigt blandat med folk både på bokmässan men även bland de som hållit föredrag för dom?

Nej, det är det inte. Om Tor skulle säga sanningen hade han inte fått vara med där. "Globalister" är ett begrepp som används reflexmässigt av alla möjliga utan att de förstår vad det är de pratar om (Jeff Ahl och Swebbtv som bra exempel).

Citat:
I princip all alternativ media fanns med på bokmässan, men du hävdar alltså att alla utom svenska dagbladet och Nordfront är kontrollerad opposition?

Svenska Dagbladet ägs av Schibsted.

Alla aktörer är inte nödvändigtvis kontrolllerade, men ja, Motståndsrörelsen är den enda organisationen och rösten som säger sanningen och som har en plan för att ta itu med den här fientliga strukturen
Du ställer frågan som om det vore en helt orimlig tanke, vilket kanske visar på den här feel good-stämningen som verkar finnas bland de mer ideologiskt obrydda invandringskritikerna: man ska tycka att det är kul att alla vill ställa upp och det är inte så viktigt vilka budskap som förs fram, vilka som ligger bakom de olika initiativen, bara någon säger någonting, och stor besvikelse uppstår när kritik framförs mot de vilseledande rösterna.

Citat:
Och när du säger "försvara fienden" är det Tor du menar eller tänker du mer svepande, typ alla som var med på bokmässan?

Det var judinnan Janouch som försvarades och det var henne jag menade.

Citat:
Jag personligen tycker att det är viktigt med att kunna ha en öppen debatt oavsett vad folk har för åsikter, främst för att jag tror det är så man utvecklas som människa. Om jag kan lyssna på någon vars åsikter jag inte tycker om och förstå personen argument så behöver jag hitta argument som talar för min sak och då utvecklas vi båda.

Det finns ingen debatt med en fiende. Om du vill utvecklas som människa så kör på, men det är i så fall ingenting som har med den här kampen för överlevnad och frihet att göra.

De här frågorna och kommentarerna i trådarna talar egentligen för sig själva, de visar att de mediakanaler som invandringskritiker vänder sig till har som syfte att inte väcka folk, utan om att bevara dem i ett tillstånd av aningslöshet där fokus ska flyttas bort från judarna för att istället riktas mot "7-klövern" (eller motsvarande i andra länder), "hotet från islam", invandrarkriminalitet eller annat.
Citera
2020-12-19, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Judisk-Sheriff
Relativt ung? Tor var 34 år gammal. (Han är född 1969 och Poohl inflitrerade 2003). Ny i politiken? Du känner uppenbart inte Tors historia. Tor har varit aktiv nationell sedan sena tonåren.
Jag har inte alls påstått att Tor är säpoagent. Om det vet jag inget. Det skulle dock inte förvåna mig om han har goda relationer där.
Du ljuger rakt av här eller är felinformerad. Det är förvisso sant att ett antal nationella slutade tänka med hjärnan när en attraktiv singeltjej ville in i kretsarna men det var Tor som gav henne grönt ljus genom att säga att hon genomgått en rigorös säkerhetskontroll. Tor var alltså inte den som avslöjade henne, faktum är att hon inte blev avslöjad utan hon berättade det själv, källa. Hon fick tillträde på grund av Tor Paulssons påstående att hans folk hade säkerhetskontrollerat henne. Sedan kom sådana misstankar pga hennes uppträdande men folk lät henne hålla pga 1) attraktiv kvinna 2) Tor Paulssons intygande.
Håller med dig om detta, jag tror inte Tor är kontrollerad opposition. Jag tror att han drivs av sin narcissism att styra människor och att hans psykopati är ett verktyg i det. Möjligen, eller kanske troligen, så ligger det starka ekonomiska motiv i det här för Tor. Inte omöjligt att han drivs ideologiskt också men det är mer tveksamt.
Den bygger inte på dokument, domar och öppna vittnesmål. Men alla som har lite koll vet att det är sant. Meningen med artikeln är väl att varna folk för Tor Paulsson. Doxad har han redan blivit av ETC/Expo. Ska Nya Dagbladet strunta i att rapportera bara för att ETC och Expo gjort det?
Tor hjälper inte till. Han är drivande och styr. Och det finns ett stort djupt problem med detta givet Tor Paulssons personlighetsproblematik. Det är också problematiskt att han med dold entrism försöker få kontroll över andra organisationer.
Narcissister/psykopater tenderar att vilja styra andra människor och får en kick av det. Personligen så tror jag att det finns starka ekonomiska motiv. Hur många medlemmar som har guld- eller platinummedlemskap? Som köper ekonomisk rådgivning av Tor? Köper utvecklingssamtal? verksamheten har stora likheter med Scientologerna.
Jag tror inte Tor har en chans att tjäna så mycket ekonomiskt och personlig tillfredsställelse på ett jobb än vad han gör i rörelsen. Hans fd har väl inte nämnts vid namn en enda gång så hur hon är "uthängd" är svårt att förstå. Vad hans barn har med det här att göra är svårt att förstå, tror knappast de behöver försvara sig för att deras pappa figurerar i en sådan liten tidning som Nya Dagbladet.
Han har redan en ledarposition och hans drivkrafter är nog troligen mer ekonomiska och personlig tillfredsställelse.
Han har nog gynnats på vägen. Jag tror inte att det varit hans mål från början. Hans mål är att få folk under honom och troligen gynnas ekonomiskt.
Det finns ingen nationell rörelse.
Det kan ju vara så enkelt att Nya Dagbladet vill varna människor för Tor Paulsson? Jag tycker att det är rimligt att folk får reda på vem Tor Paulsson är innan de ger sina pengar och engagemang till något som han har fingrarna i. Tycker inte du det?
Med tanke på vad de olika medlemskapen kostar och scientologvibbarna över det hela så låter det som ganska lite jobb för en rätt avsevärd avkastning...

Faktum är att även jag kan bekräfta det som Tjorven skriver, jag såg inte Jenny i de kretsarna som jag rör mig i (där bland annat Tor ingår) däremot har jag hört på omvägar om nationella män som uppskattat den här kvinnan och hennes fysiska attribut och därför valde att tänka med fel huvud.
Däremot har jag hört liknande argument som judisk-sheriff försöker sig på här i tråden, dvs skylla på att det var Tor som släppte in henne i rörelsen.
Men å andra sidan är det ju bara att läsa det hon skrev så är det ju ganska solklart vilka som umgicks med henne och vilka som bör se över sina säkerhetskollar 😏.
Men du slänger dig med diagnoser som narcissism och psykopati, har du något belägg för det du skriver eller är det mest bara en åsikt du baserat på en tråd på Flashback?
Och det här med att han har en ledarposition, är det också något du kommit fram till genom den här tråden?
För den fakta som finns tyder ju snarare på motsatsen.
I artikeln framgår det (enligt Markus åsikt) att Tor ska ha varit den egentliga hjärnan bakom hela bokmässan, han ska ha styrt och ställt och bestämt.
Men enligt Eva som är ordförande i education4future så var hans roll att alla skulle hålla schemat eftersom allt spelades in och det var otroligt mycket som skulle klaffa.
Det är för övrigt en roll som passar han och hans kunskaper väldigt bra och som underlättade för många. Givetvis såg det då ut som han bestämde, men sanningen är som ni märker väldigt mycket mindre konspiratorisk än vad dikten säger.

Vad gäller ekonomin så har väl education4future en transparent ekonomi för medlemmar vilket gör det väldigt enkelt att se vart pengarna går.
Att nya dagbladet kommer på efter 10 år att dom vill varna människor för Tor när dom enligt sina egna uppgifter kommit på hans plan redan runt 2010 känns onekligen ganska tunt. Speciellt som dom själva går ut med på sin YouTube kanal att:
"Nya Dagbladet vill motverka sensationsjournalistik och undvika skvaller, personlig fixering och blottandet av privatlivet och istället lyfta fram information som är konstruktiv, uppbyggande och relevant för människors tillvaro".
Dom verkar ha svängt kraftigt i frågan och om det sen beror på personligt agg mot Tor från Markus med vänners håll, om dom har sålt sig för att dom trodde dom skulle få fler läsare och därmed presstöd eller om dom vill gå in och förstöra förtroendet för andra alternativa medier genom att smutskasta Tor och sen binda ihop honom med övriga alternativa medier (som Markus skrev i det han släppte igår) eller om det är något annat låter jag vara osagt...
Men det vi kan konstatera är att nya dagbladet anser sig numera vara den enda sanna oppositionen tillsammans med Nordfront och att alla andra är köpta globalistlakejer med Tor i spetsen 😂.
Senast redigerad av Solros1488 2020-12-19 kl. 18:56.
Citera
2020-12-19, 19:12
Medlem
Citat:
Faktum är att även jag kan bekräfta det som Tjorven skriver, jag såg inte Jenny i de kretsarna som jag rör mig i (där bland annat Tor ingår) däremot har jag hört på omvägar om nationella män som uppskattat den här kvinnan och hennes fysiska attribut och därför valde att tänka med fel huvud.
Däremot har jag hört liknande argument som judisk-sheriff försöker sig på här i tråden, dvs skylla på att det var Tor som släppte in henne i rörelsen.
Men å andra sidan är det ju bara att läsa det hon skrev så är det ju ganska solklart vilka som umgicks med henne och vilka som bör se över sina säkerhetskollar 😏.
Men du slänger dig med diagnoser som narcissism och psykopati, har du något belägg för det du skriver eller är det mest bara en åsikt du baserat på en tråd på Flashback?
Och det här med att han har en ledarposition, är det också något du kommit fram till genom den här tråden?
För den fakta som finns tyder ju snarare på motsatsen.
I artikeln framgår det (enligt Markus åsikt) att Tor ska ha varit den egentliga hjärnan bakom hela bokmässan, han ska ha styrt och ställt och bestämt.
Men enligt Eva som är ordförande i education4future så var hans roll att alla skulle hålla schemat eftersom allt spelades in och det var otroligt mycket som skulle klaffa.
Det är för övrigt en roll som passar han och hans kunskaper väldigt bra och som underlättade för många. Givetvis såg det då ut som han bestämde, men sanningen är som ni märker väldigt mycket mindre konspiratorisk än vad dikten säger.

Vad gäller ekonomin så har väl education4future en transparent ekonomi för medlemmar vilket gör det väldigt enkelt att se vart pengarna går.
Att nya dagbladet kommer på efter 10 år att dom vill varna människor för Tor när dom enligt sina egna uppgifter kommit på hans plan redan runt 2010 känns onekligen ganska tunt. Speciellt som dom själva går ut med på sin YouTube kanal att:
"Nya Dagbladet vill motverka sensationsjournalistik och undvika skvaller, personlig fixering och blottandet av privatlivet och istället lyfta fram information som är konstruktiv, uppbyggande och relevant för människors tillvaro".
Dom verkar ha svängt kraftigt i frågan och om det sen beror på personligt agg mot Tor från Markus med vänners håll, om dom har sålt sig för att dom trodde dom skulle få fler läsare och därmed presstöd eller om dom vill gå in och förstöra förtroendet för andra alternativa medier genom att smutskasta Tor och sen binda ihop honom med övriga alternativa medier (som Markus skrev i det han släppte igår) eller om det är något annat låter jag vara osagt...
Men det vi kan konstatera är att nya dagbladet anser sig numera vara den enda sanna oppositionen tillsammans med Nordfront och att alla andra är köpta globalistlakejer med Tor i spetsen 😂.

Jag tror Markus Andersson ärliga intentioner men utifrån att ha träffat Tor Paulsson vid ett fåtal tillfällen för länge sedan har Markus Andersson skapat sig en fantasivärld i sitt huvud där Tor Paulsson är Sauron.
Citera
2020-12-19, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyreggadjude
Nej, det är det inte. Om Tor skulle säga sanningen hade han inte fått vara med där. "Globalister" är ett begrepp som används reflexmässigt av alla möjliga utan att de förstår vad det är de pratar om (Jeff Ahl och Swebbtv som bra exempel).

Svenska Dagbladet ägs av Schibsted.

Alla aktörer är inte nödvändigtvis kontrolllerade, men ja, Motståndsrörelsen är den enda organisationen och rösten som säger sanningen och som har en plan för att ta itu med den här fientliga strukturen
Du ställer frågan som om det vore en helt orimlig tanke, vilket kanske visar på den här feel good-stämningen som verkar finnas bland de mer ideologiskt obrydda invandringskritikerna: man ska tycka att det är kul att alla vill ställa upp och det är inte så viktigt vilka budskap som förs fram, vilka som ligger bakom de olika initiativen, bara någon säger någonting, och stor besvikelse uppstår när kritik framförs mot de vilseledande rösterna.

Det var judinnan Janouch som försvarades och det var henne jag menade.

Det finns ingen debatt med en fiende. Om du vill utvecklas som människa så kör på, men det är i så fall ingenting som har med den här kampen för överlevnad och frihet att göra.

De här frågorna och kommentarerna i trådarna talar egentligen för sig själva, de visar att de mediakanaler som invandringskritiker vänder sig till har som syfte att inte väcka folk, utan om att bevara dem i ett tillstånd av aningslöshet där fokus ska flyttas bort från judarna för att istället riktas mot "7-klövern" (eller motsvarande i andra länder), "hotet från islam", invandrarkriminalitet eller annat.

Jag sitter och skriver på mobilen och den lyckades autocorrecta från nya dagbladet till Svenska dagbladet men givetvis var det nya dagbladet jag menade.
Om man säger globalist, jude eller något annat är för mig ganska ointressant men retoriken är trots allt ganska viktigt beroende på vad man vill uppnå så att många väljer att använda sig av ordet globalist ser jag inte som något konstigt.
Jag har inget emot motståndsrörelsen, tvärtom tycker jag att dom har en vettig inställning till det mesta och dom har gjort mycket bra under sina år, däremot ställer jag mig tveksam till att dom skulle vara dom enda som har en plan för att ta itu med den här fientliga strukturen. Däremot tror jag att man jobbar annorlunda än vad gemene man gör och för min del ser jag det som en styrka. Motståndsrörelsen attraherar en typ av folk, Afs en annan, några kanske vill engagera sig och skriva för nya tider osv, min åsikt är att det är bra att det finns olika plattformar för olika typer av människor där dom kan engagera sig på det sättet som passar dom men jag är också för att vi pratar med varandra och att vi kan samarbeta när det behövs.

I en del saker är jag helt enig med dig i vad du skriver men i andra inte men det här ämnet är (trots att det är väldigt intressant och jag gärna skulle fortsätta samtalet någon annanstans) inget som rör Tor eller nya dagbladet så därför svara jag inte på mer av ditt inlägg just här 🙂.
Men jag hoppas du får en trevlig kväll och jag har verkligen uppskattat vår diskussion.
Citera
2020-12-19, 19:29
Medlem
Nu har jag förstahandsinformation från flera parter kring det som hände med Jenny Strindlöv och hur hon lyckades infiltrera alternativhögern.

På Scandza forum i maj 2017 så träffade personen X Jenny Strindlöv där de kom i kontakt med varandra.* I juni 2017 träffades Y från organisationen "Föreningen", X, Jenny Strindlöv med flera varandra informellt på en pub.

September 2017 träffades Y från "Föreningen", X och Strindlöv igen varpå Y bjuder hem X och Strindlöv till "Föreningen" och Högkvarteret. Strax efter detta började Y och andra i "Föreningen" att umgås med Jenny bakom ryggen på X.

Julen 2017 frågar X Tor om Jenny får följa med som hans sällskap på en julmiddag. Tor var tveksam men sa att hon fick komma i slutet av middagen om X gick i god för henne. Hon kom i slutet av julmiddagen och det var då första och sista gången som Tor träffade henne. Han fick då dåliga vibbar.

I Juni 2018 så får Tor reda på att Jenny är på Högerns makt och informerade då arrangörerna om sina dåliga vibbar när hon var på plats.

Var någonstans i detta har Tor ansvar för att hon togs med, när han överhuvudtaget inte ens träffat henne under den period hon presenterades för ett stort antal personer och togs med till Högkvarteret?

Jag utelämnar MEDVETET alla namn då jag tänker på Sveriges bästa, i synnerhet då jag allra helst hade kunnat outa Y för att stärka den information jag delger här. Men jag väljer att inte göra det - då jag inte vill spela våra fiender i händerna, trots pågående konflikt.
Citera
2020-12-19, 21:44
Bannlyst
Citat:
Men då menar du att Vavra först avvisade Tor i nd men samtidigt skriver nya dagbladet att Nya tider står under Tors inflytande? En tidning som Vavra både startat och äger? Varför skulle han tacka nej till samarbete i nd och sen ja när det gäller hans tidning?
Och du menar alltså på fullaste allvar att Tor som (om det du skriver stämmer) blev avvisad från att jobba med nd, då på något sätt ändå lyckats få Marc att lägga ner nd?
Du tror inte det ligger närmare till hands att det var ett beslut tagit av dom som faktiskt var med i nd på slutet och inte någon hemlig skuggfigur med mörka planer?
Och när han fått dom lägga ner nd så går han på svp och får dom att lägga ner också 🤔?
Det känns ganska osannolikt och vad skulle han få ut av att springa runt och lägga ner nationella partier hela tiden?

Jag vet att många av dom som satt med i svp:s ledning var väldigt bra folk och jag tvivlar på att dom skulle lägga ner partiet bara för att Tor ville det.
Det är väldigt tråkigt att svp la ner men precis som i nd:s fall tror jag man ska utgå ifrån att det var ett beslut som togs av de personer som var med i respektive parti och som satt i ledningen.
Att skylla på någon annan är som att slå till någon och sen säga att djävulen fick mig att göra det.

Citat från vavra:
Han har lagt gammalt groll bakom sig
Citera
2020-12-19, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 88Tjorven88
Nu har jag förstahandsinformation från flera parter kring det som hände med Jenny Strindlöv och hur hon lyckades infiltrera alternativhögern.

På Scandza forum i maj 2017 så träffade personen X Jenny Strindlöv där de kom i kontakt med varandra.* I juni 2017 träffades Y från organisationen "Föreningen", X, Jenny Strindlöv med flera varandra informellt på en pub.

September 2017 träffades Y från "Föreningen", X och Strindlöv igen varpå Y bjuder hem X och Strindlöv till "Föreningen" och Högkvarteret. Strax efter detta började Y och andra i "Föreningen" att umgås med Jenny bakom ryggen på X.

Julen 2017 frågar X Tor om Jenny får följa med som hans sällskap på en julmiddag. Tor var tveksam men sa att hon fick komma i slutet av middagen om X gick i god för henne. Hon kom i slutet av julmiddagen och det var då första och sista gången som Tor träffade henne. Han fick då dåliga vibbar.

I Juni 2018 så får Tor reda på att Jenny är på Högerns makt och informerade då arrangörerna om sina dåliga vibbar när hon var på plats.

Var någonstans i detta har Tor ansvar för att hon togs med, när han överhuvudtaget inte ens träffat henne under den period hon presenterades för ett stort antal personer och togs med till Högkvarteret?

Jag utelämnar MEDVETET alla namn då jag tänker på Sveriges bästa, i synnerhet då jag allra helst hade kunnat outa Y för att stärka den information jag delger här. Men jag väljer att inte göra det - då jag inte vill spela våra fiender i händerna, trots pågående konflikt.
Hoppas alla som läser ovanstående inser att det är en total desinformation och förvrängning av det inträffade i syfte att tvätta Tor ren. Läs mina tidigare inlägg och hur jag motbevisar flera påståenden med länkar (även om allt inte låter sig bevisas) för att se min trovärdighet kontra Tors marionetter i tråden.
Citera
2020-12-20, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guillounism
Den betydligt allvarligare anklagelsen som ligger uppe på bordet är att denne individs nätverkande och inflytande sägs ligga, åtminstone delvis, bakom förminskandet och/eller den obefintliga bevakningen av judefrågan i diverse svensk alternativmedia. Stämmer det är det utomordentligt viktigt att detta lyfts fram i ljuset.

Vad är detta för fyllesvammel?
Citera
2020-12-20, 02:27
Medlem
Väldigt många i den här tråden skriver (öppet eller i kryptiska ordalag) att de enda som egentligen gör nån nytta för den nationella kampen och att "rädda Sverige" är nazister. Hur kan man ens ödsla tid på att utmåla Janouch som en problematisk person bara för att hennes farfar var jude - typ. Är hon sionist bara för att hon likt de flesta avskyr muslimer?

Blir så löjligt med alla dessa nassekommentarer. Flashbacknassar som anser att endast de har rätt och den enda lösningen på Sveriges problem.
Citera
2020-12-20, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Judisk-Sheriff
Hoppas alla som läser ovanstående inser att det är en total desinformation och förvrängning av det inträffade i syfte att tvätta Tor ren. Läs mina tidigare inlägg och hur jag motbevisar flera påståenden med länkar (även om allt inte låter sig bevisas) för att se min trovärdighet kontra Tors marionetter i tråden.

Om man läser tråden så ser man ganska snabbt att du har någon form av agg mot Tor som person, vad det grundar sig har jag ingen aning men det är bilden man får i alla fall.
Men samtidigt påstår du att det är Tors fel att ni släppte in Jenny i er förening, för att han hade godkänt henne?
Så trots att du inte tycker om Tor och du är övertygad om att han styr allt och alla från nya tider med Vavra och Sanna till Lennart Matikainen, för att inte tala om hans hemliga nätverk och alla hans lojala anhängare så frågar du ändå Tor om råd vilka du ska ta in i er förening?
För om Tor har godkänt någon så är det helt ok att den personen rör sig i nationella kretsar 🤔?
Nu anklagar du mig för att vara Tors lydiga marionett men jag kan garantera dig att jag inte frågar honom om vem eller vilka jag får umgås med...
Och om någon tvekar på vem det var som släppte in Jenny i sin innersta krets, så är det ju som jag sagt förut, bara att läsa vad och vilka Jenny skriver om.
Då blir det ju väldigt svart på vitt vem hon lyckades charma sig in hos.
Jag misstänker att hon hellre hade skrivit om Tor och hans totalitära makt inom extremhögern 😂, hur han kommit tillbaka och sen tagit över istället för att fokusera på en liten obskyr förening som lajvar i skogen?
Så trots att Tor inte är medlem i er förening och att han inte har med er att göra så är det ändå hans fel att ni blir infiltrerade?
Istället för att sitta och skylla ifrån dig på någon som faktiskt inte ens har med saken att göra kanske du och dina vänner borde se över era rutiner och börja skydda era medlemmar från att hängas ut i reportage genom att skapa egna säkerhetsrutiner istället för att fråga pappa Tor om vilka ni får leka med?
Citera
2020-12-20, 13:21
Medlem
Citat:
Om man läser tråden så ser man ganska snabbt att du har någon form av agg mot Tor som person, vad det grundar sig har jag ingen aning men det är bilden man får i alla fall.
Nej, jag har inget agg till honom. Aldrig jobbat med honom i en organisation. Jag känner däremot flera stycken som arbetat med Tor och även faktiskt de som känner honom på den tiden han var i sena tonåren. Jag tror mig alltså har en rätt bra bild av honom och lägger ingen känslomässig värdering i det. Du ägnar dig åt att bygga halmgubbar och tillskriva mig åsikter jag inte har.
Citat:
Men samtidigt påstår du att det är Tors fel att ni släppte in Jenny i er förening, för att han hade godkänt henne?
Vet inte vem du tror att jag är men jag har aldrig varit med i den "förening" som du syftar på. Men det var Tor som "grönade" henne inför andra nationalister. Precis som han gjorde med Expos Daniel Poohl. Eller för den delen andra olämpliga och suspekta individer.
Citat:
Så trots att du inte tycker om Tor och du är övertygad om att han styr allt och alla från nya tider med Vavra och Sanna till Lennart Matikainen, för att inte tala om hans hemliga nätverk och alla hans lojala anhängare så frågar du ändå Tor om råd vilka du ska ta in i er förening?
Har jag inte påstått och har heller inte frågat Tor om råd i någonting (haha, skulle bara fattas, hans omdöme är ju omvittnat sjukt dåligt).
Citat:
För om Tor har godkänt någon så är det helt ok att den personen rör sig i nationella kretsar 🤔?
Uppenbart lyssnar folk på Tor, det är en det som är en del av problemet och det måste upphöra.
Citat:
Och om någon tvekar på vem det var som släppte in Jenny i sin innersta krets, så är det ju som jag sagt förut, bara att läsa vad och vilka Jenny skriver om.
Och de släppte in henne pga att Tor gick i god för henne.
Citat:
Då blir det ju väldigt svart på vitt vem hon lyckades charma sig in hos.
Hon lyckades charma Tor i alla fall. Eller menar du att han "grönade" henne trots att han ogillade henne och såg med misstänksamhet på henne? I så fall är det ju ännu mer bestickande och dåligt för Tor.
Citat:
Så trots att Tor inte är medlem i er förening och att han inte har med er att göra så är det ändå hans fel att ni blir infiltrerade?
Igen, jag har inte med någon förening att göra men känner till händelsen. Och ja, om en sådan prominent person som Tor "grönar" och "går i god" för en person så väger det tungt. Eller åtminstone vägde. Och det är det som är problemet, alltför få känner till Tors historia och hur olämplig och omdömeslös han är som person.
Citat:
Istället för att sitta och skylla ifrån dig på någon som faktiskt inte ens har med saken att göra kanske du och dina vänner borde se över era rutiner och börja skydda era medlemmar från att hängas ut i reportage genom att skapa egna säkerhetsrutiner istället för att fråga pappa Tor om vilka ni får leka med?
Istället för att försvara din mentor och ledare Tor med näbbar och klor så kanske du bör fundera över Tors CV, att alla "misstag" och "dåliga val" är ett mönster i psykiskt abnorm person som ställer till problem. Du har rätt att göra ditt val och följa din ledare men andra har rätt att ta del av en mer rättvisande bild av Tor.
Citera
2020-12-20, 16:21
Medlem
SanktPeters avatar
Motströms avsnitt 40 - Det om Tor och "Nätverket", gäst Markus Andersson
https://www.spreaker.com/user/motstroms/avsnitt-40
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem