Citat:
Ursprungligen postat av
88Tjorven88
Tor var relativt ung och ny i politiken vid tiden för att Daniel Poohl togs med, jag håller med om att han fick för mycket inflytande för snabbt - men det handlar snarare om att Tor alltid har trott på människor, trott gott om människor och behövde delegera uppgifter till alla de som kunde inom olika områden. Idag har han skapat sig betydligt bättre omdöme och erfarenhet, och ser hellre kvalitet än kvantitet.
Relativt ung? Tor var 34 år gammal. (Han är född 1969 och Poohl inflitrerade 2003). Ny i politiken? Du känner uppenbart inte Tors historia. Tor har varit aktiv nationell sedan sena tonåren.
Citat:
Ursprungligen postat av
88Tjorven88
Det Judisk-Sheriff skriver här om Tor som Säpoagent är bara ren idioti och trams, som inte syftar till något annat än ett försök till att karaktärsmörda Tor. Receptet på att vilja få en person att framstå i dålig dager bland nationalister har alltid varit "anklaga någon för att vara Säpoagent och judelakej". Skärp dig.
Jag har inte alls påstått att Tor är säpoagent. Om det vet jag inget. Det skulle dock inte förvåna mig om han har goda relationer där.
Citat:
Ursprungligen postat av
88Tjorven88
Vad gäller Jenny Strindlöv; Faktum är att det var ett stort antal män i olika nationella grupperingar som lät blodet pulsera till kuken hellre än hjärnan, och tog snabbt med henne på alla möjliga olika tillställningar och sammanhang. Tor träffade henne vid ett tillfälle vid en större middag och blev efter ett kort samtal med henne övertygad om att något inte stämde. Han gjorde senare med hjälp av andra i sin närhet vidare efterforskningar, och informerade sedan om detta till arrangörerna för ett event som hölls av alternativhögern, som i sin tur kastade ut henne på plats med huvudet före.
Hade det inte varit för att Tor såg igenom henne så hade hon med stor sannolikhet kunnat tillskansa sig mer information och kunnat åsamka en betydligt större skada.
Du
ljuger rakt av här eller är felinformerad. Det är förvisso sant att ett antal nationella slutade tänka med hjärnan när en attraktiv singeltjej ville in i kretsarna men det var Tor som gav henne grönt ljus genom att säga att hon genomgått en rigorös säkerhetskontroll. Tor var alltså inte den som avslöjade henne, faktum är att hon inte blev avslöjad utan hon berättade det själv,
källa. Hon fick tillträde på grund av Tor Paulssons påstående att hans folk hade säkerhetskontrollerat henne. Sedan kom sådana misstankar pga hennes uppträdande men folk lät henne hålla pga 1) attraktiv kvinna 2) Tor Paulssons intygande.
Citat:
Ursprungligen postat av
88Tjorven88
Slutligen, man kan anklaga Tor för mycket men att han skulle utöva kontrollerad opposition i syfte att tysta ifrågasättande av judisk makt är fullständigt löjeväckande. Tor är en av de mest pålästa nationalist jag mött, och han är mycket väl insatt i globalisternas strategi vilket även syns att se på Youtube. Och vi vet väl allihop vilka som är de mest inflytelserika globalisterna?
Håller med dig om detta, jag tror inte Tor är kontrollerad opposition. Jag tror att han drivs av sin narcissism att styra människor och att hans psykopati är ett verktyg i det. Möjligen, eller kanske troligen, så ligger det starka ekonomiska motiv i det här för Tor. Inte omöjligt att han drivs ideologiskt också men det är mer tveksamt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Solros1488
Men vad är meningen med hela artikeln, för mig utifrån så ser den ut att vara väldigt fixerad kring han personligen och i princip bara bygga på skvaller?
Den bygger inte på dokument, domar och öppna vittnesmål. Men alla som har lite koll vet att det är sant. Meningen med artikeln är väl att varna folk för Tor Paulsson. Doxad har han redan blivit av ETC/Expo. Ska Nya Dagbladet strunta i att rapportera bara för att ETC och Expo gjort det?
Citat:
Ursprungligen postat av
Solros1488
Om nu någon hjälper till, han syns inte (återigen för att han inte ska dra med sig fler än nödvändigt i fallet när såna här artiklar kommer upp, även om vissa hävdar att det han egentligen gör är att ta makten över alla han kommer i närheten av men å andra sidan får han för allt i världen inte starta något eget heller och synas för då skrämmer han bort potentiella människor från rörelsen 🤔

, han försöker göra det han kan för det svenska folket och därför beskrivs han som en ond och hemsk människa vars enda syfte är en ledarposition?
Tor hjälper inte till. Han är drivande och styr. Och det finns ett stort djupt problem med detta givet Tor Paulssons personlighetsproblematik. Det är också problematiskt att han med dold entrism försöker få kontroll över andra organisationer.
Citat:
Ursprungligen postat av
Solros1488
Men varför tror ni att han lägger ner allt det här arbetet för att leda den svenska nationella rörelsen?
Narcissister/psykopater tenderar att vilja styra andra människor och får en kick av det. Personligen så tror jag att det finns starka ekonomiska motiv. Hur många medlemmar som har guld- eller platinummedlemskap? Som köper ekonomisk rådgivning av Tor? Köper utvecklingssamtal? verksamheten har stora likheter med Scientologerna.
Citat:
Ursprungligen postat av
Solros1488
Om han nu var narcissist, psykopat osv hade det då inte varit mer logiskt att han fortsatte med det jobb han hade, lämnade politiken och tjänade massor av pengar och ja slutade kämpa? Han hade sluppit bli uthängd, hans f.d hade sluppit bli uthängd (dom har ju idag god kontakt och har jobbat ihop i kampen även på senare tid) och hans barn hade sluppit få försvara pappas politiska arbete i skolan.
Jag tror inte Tor har en chans att tjäna så mycket ekonomiskt och personlig tillfredsställelse på ett jobb än vad han gör i rörelsen. Hans fd har väl inte nämnts vid namn en enda gång så hur hon är "uthängd" är svårt att förstå. Vad hans barn har med det här att göra är svårt att förstå, tror knappast de behöver försvara sig för att deras pappa figurerar i en sådan liten tidning som Nya Dagbladet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Solros1488
Trots det fortsätter han och hans enda drivkraft är att han vill få en ledarposition 🤔?
Han har redan en ledarposition och hans drivkrafter är nog troligen mer ekonomiska och personlig tillfredsställelse.
Citat:
Ursprungligen postat av
Solros1488
Ska vi se väldigt krasst på det, han är över 50 år, hur länge sitter man på en ledarposition ungefär? Ska vi räkna högt så kanske till 75-80 år max, men det är inte troligt.
Har han då lagt ner allt det här jobbet som det krävs för att få allt och alla från education4future, Nya tider, Swebbtv, Exakt24, Lennart Matikainen och även "Tors lojala anhängare" och icke att förglömma även alla som påstås ingå i det s.k nätverket med flera för att sitta i en maktposition i max 25-30 men troligtvis betydligt kortare tid?
Han har nog gynnats på vägen. Jag tror inte att det varit hans mål från början. Hans mål är att få folk under honom och troligen gynnas ekonomiskt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Solros1488
Och det han skulle leda är då den svenska nationella rörelsen?
Det finns ingen nationell rörelse.
Citat:
Ursprungligen postat av
Solros1488
Jag personligen kan inte låta bli att undra varför man skriver så här? Är det för att man behöver mer läsare, ligger det något personligt agg från Markus sida bakom eller tycker dom att Expo och etc är fantastiska tidningar som man bör kopiera eller är det så att dom faktiskt är ute efter att förstöra för andra alternativ media och för rörelsen genom att först måla ut
Det kan ju vara så enkelt att Nya Dagbladet vill varna människor för Tor Paulsson? Jag tycker att det är rimligt att folk får reda på vem Tor Paulsson är innan de ger sina pengar och engagemang till något som han har fingrarna i. Tycker inte du det?
Citat:
Ursprungligen postat av
Solros1488
Jag vet inte, det låter ganska osannolikt i mina öron och framförallt låter det som väldigt mycket jobb för en ledarroll i en ganska liten rörelse...
Med tanke på vad de olika medlemskapen kostar och scientologvibbarna över det hela så låter det som ganska lite jobb för en rätt avsevärd avkastning...