Citat:
Ursprungligen postat av
ForumApache
Hahahahaaaa!!!!!
Du gick i taket när mitt första inlägg i den här tråden var att mögel som växer på hårdost sällan/aldrig bildar toxiner. Efter det har jag förtydligat samma påstående med källa och förklaringar som vilken läskunnig som helst förstår.
Förutom du och pf.
Ni två är som rasande chimpanser som drar in allt annat än det jag sagt och försöker lägga ord i min mun och kreditera mig med åsikter jag aldrig framfört och inställningar jag inte har.
Jag har endast hållit mig till frågan om toxinbildande mögel, om hur hyvling och beskärning av mögel är praxis på världens alla ostmejerier och även berört hur riskanalyser görs. Där har jag förklarat att om en risk inte kan elimineras helt så skall den minimeras till en acceptabel nivå.
Och där någonstans förvränger både du och pf vad jag sagt och vad det ni t r o r att jag säger.
Det är som sagt ganska ovidkommande att det är ovanligt då samtliga rapporter som jag tagit del av fortfarande framhäver att risken finns. Det är ju också därför det rekommenderas att man ska skära bort mögel med god marginal. Kan man på annat sätt styrka att annan metod än den som rekommenderas är godtagbar så får man väl göra det. Det är inte svårare än så.
Detta har dock varken Skånemejerier eller du gjort, utan istället börjar du bluddra osammanhängande och hakar upp dig som en gammal grammofonspelare, samtidigt som du pratar om penisstorlekar och använder okävdningsord som apa, chimpans eller sumprunkare. Du måste ju för allsin dar själv inse hur detta ser ut. Man börjar ju undra om du har någon slags diagnos, vilket hade varit en ursäkt då det gjort ditt uppträdande mer begripligt.