Citat:
Ursprungligen postat av
Nulb
Får väl dela upp det här i två delar.
1. Demonstrationsfrihet skyddas i konstitutionens rättighetskatalog, finns egentligen ingenting att diskutera. Huruvida enskilda eller grupper gått utöver vad som anses legalt är egentligen en annan fråga. De ska då med lag tillbuds stående medel hanteras. Dvs med proportionalitet. Att väpnat angripa staten i syfte att avsätta en president är något helt annat och öppnar för helt andra åtgärder. Knappast särskilt komplicerat.
2. Lag stiftas av riksdag, ingen annan. ”Regional och kommunal lag” är således ett väldigt tydligt tecken på att dina kunskaper om svensk stadsrätt är väldigt begränsade. Att då komma dragandes med normhierarkin (vilken du lite märkligt kallar ”laghierarkin”) ger ett något... desperat intryck.
Har aldrig påstått att någon ska störta Biden med beväpnade medborgare. Vart får du detta ifrån?
Jag har påpekat att de du höjer till skyarna inte ens kunde ta hand om arga veganer och negrar på gatan.
Ptatar inte om Sverige, pratar om USA. Att sitta och leta ord/benämningar och kalla det för "desperation" är nog mer "desperation" från din sida.
Jag är ganska övertygad att det inte har gått rätt till på många platser under valet.
Desperationen lyser igenom på väldigt många under mötena som hålls.
Om det är massivt fusk eller bara regionalt låter jag vara osagt tills alla lagt korten på bordet.
Detta är djupare än vad en lag säger, detta är vad som måste göras enligt mig för att folket ska kunna gå framåt och få tillbaka lite av förtroendet för valen.
När ena sidan stretar emot allt vad de orkar så stiger så klart misstron.
Att man sedan skyller på paragrafer är bara ännu ett sätt att försöka ducka det allra viktigaste, folks tillit från bägge sidor.
Du behandlar alla som Trump extremister vilket gör att du missar att det faktiskt finns folk här som inget annat vill att man ska kunna lita på valen.
Visar det sig efter en FULLSTÄNDIG audit att allt är i sin ordning så kommer folk att lugna sig och allt återgår till det normala och Biden svärs in.
Filmerna som släppts nu på signatur genomgången säger ju att de är extremt desperata och inga siffror stämmer samt att de har lagt stora mängder med tomma valsedlar bland de räknade och godkända sedlarna.
Detta ställer såklart till det och man vill ha svar på hur det kunnat bli så under det säkraste valet i USA:s historia.
Jag hör på dig att du är en extremist som är förblindad och helst ser att det inte framkommer några iregulariteter.
Oavsett vilken sida man står på så måste du väll hålla med om att en fullständig genomgång hade varit det bästa för bägge parter?
Nu håller jag kväll 😊