2020-12-19, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Testoject
Hänvisa gärna till dina källor vart i konstitution det står att man har rätt att förstöra hela stadsdelar pga en person stoppade munnen full med fentanyl.

Om du inte greppat hur det fungerar i lag hierarkin så anser jag att dina bidrag i tråden bör ses med skepsis.

Får väl dela upp det här i två delar.

1. Demonstrationsfrihet skyddas i konstitutionens rättighetskatalog, finns egentligen ingenting att diskutera. Huruvida enskilda eller grupper gått utöver vad som anses legalt är egentligen en annan fråga. De ska då med lag tillbuds stående medel hanteras. Dvs med proportionalitet. Att väpnat angripa staten i syfte att avsätta en president är något helt annat och öppnar för helt andra åtgärder. Knappast särskilt komplicerat.

Förtydligande: För att vara lite övertydlig här. Det finns begränsningar i vad polis m.fl får och kan göra om någon bryter mot lagen. Det gäller helt andra regler om någon väpnat försöker genomföra en stadskupp.

2. Lag stiftas av riksdag, ingen annan. ”Regional och kommunal lag” är således ett väldigt tydligt tecken på att dina kunskaper om svensk stadsrätt är väldigt begränsade. Att då komma dragandes med normhierarkin (vilken du lite märkligt kallar ”laghierarkin”) ger ett något... desperat intryck.
Senast redigerad av Nulb 2020-12-19 kl. 17:54. Anledning: Förtydligande
2020-12-19, 18:00
Medlem
spindrifts avatar
Varannan tråd på thedonald.win handlar nu om Trumps tweet att man ska samlas i DC den 6:e.
Mycket prat om vapen, att man inte kan ta med på flyg, att man bör ta med sig extra till "frens", ta bilen eller flyga till grannstat och anskaffa vapen där.

Man verkar se avslutningen av Trumps tweet, "be there, will be wild" som lite av ett stridsrop.

Syftet verkar vara att antingen fira Trumps seger, eller om Biden blir vald belägra DC i protest. Mycket möjligt att det strömmar till hundratusentals upprörda och beväpnade amerikaner.

Om så blir fallet tror jag ok inte polisen i DC vågar göra mycket annat än falla tillbaks. Det är inte lite vilsna studenter och knarklangare som i de kravaller vi såg i somras, utan huvudsakligen vuxna män, varav många krigsveteraner.

De som skulle kunna bemöta ett sådant upplopp skulle vara militären, vilken Trump befogar över
2020-12-19, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spindrift
Varannan tråd på thedonald.win handlar nu om Trumps tweet att man ska samlas i DC den 6:e.
Mycket prat om vapen, att man inte kan ta med på flyg, att man bör ta med sig extra till "frens", ta bilen eller flyga till grannstat och anskaffa vapen där.

Man verkar se avslutningen av Trumps tweet, "be there, will be wild" som lite av ett stridsrop.

Syftet verkar vara att antingen fira Trumps seger, eller om Biden blir vald belägra DC i protest. Mycket möjligt att det strömmar till hundratusentals upprörda och beväpnade amerikaner.

Om så blir fallet tror jag ok inte polisen i DC vågar göra mycket annat än falla tillbaks. Det är inte lite vilsna studenter och knarklangare som i de kravaller vi såg i somras, utan huvudsakligen vuxna män, varav många krigsveteraner.

De som skulle kunna bemöta ett sådant upplopp skulle vara militären, vilken Trump befogar över

DC har väl några av de hårdaste vapenlagarna i staterna?

Ställer mig skeptisk till att polisen:
1. Skulle tillåta en sådan folksamling
2. Inte har utökad beredskap
3. Inte skulle avbryta det hela innan folkmassan samlats
2020-12-19, 18:14
Medlem
Citat:

Trams, självklart kan polisen dominera eller stänga ute ett gäng beväpnade och förmodligen smått berusade hillbillies, Young Boys-typer och aktivister. Det är inte heller så, som du verkar tro, att de trupper som finns inom DC skulle vara bundna av någon sorts lojalitetsed mot den utgående presidenten personligen och därmed kommer att tvingas stanna kvar i sina baracker om de behövs, medan Trumpmobben försöker tvinga igenom en revolt mot valet och författningen.

Trump-regimen är körd, slutgiltigt.
2020-12-19, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Får väl dela upp det här i två delar.

1. Demonstrationsfrihet skyddas i konstitutionens rättighetskatalog, finns egentligen ingenting att diskutera. Huruvida enskilda eller grupper gått utöver vad som anses legalt är egentligen en annan fråga. De ska då med lag tillbuds stående medel hanteras. Dvs med proportionalitet. Att väpnat angripa staten i syfte att avsätta en president är något helt annat och öppnar för helt andra åtgärder. Knappast särskilt komplicerat.

2. Lag stiftas av riksdag, ingen annan. ”Regional och kommunal lag” är således ett väldigt tydligt tecken på att dina kunskaper om svensk stadsrätt är väldigt begränsade. Att då komma dragandes med normhierarkin (vilken du lite märkligt kallar ”laghierarkin”) ger ett något... desperat intryck.

Har aldrig påstått att någon ska störta Biden med beväpnade medborgare. Vart får du detta ifrån?
Jag har påpekat att de du höjer till skyarna inte ens kunde ta hand om arga veganer och negrar på gatan.
Ptatar inte om Sverige, pratar om USA. Att sitta och leta ord/benämningar och kalla det för "desperation" är nog mer "desperation" från din sida.
Jag är ganska övertygad att det inte har gått rätt till på många platser under valet.
Desperationen lyser igenom på väldigt många under mötena som hålls.
Om det är massivt fusk eller bara regionalt låter jag vara osagt tills alla lagt korten på bordet.
Detta är djupare än vad en lag säger, detta är vad som måste göras enligt mig för att folket ska kunna gå framåt och få tillbaka lite av förtroendet för valen.
När ena sidan stretar emot allt vad de orkar så stiger så klart misstron.
Att man sedan skyller på paragrafer är bara ännu ett sätt att försöka ducka det allra viktigaste, folks tillit från bägge sidor.

Du behandlar alla som Trump extremister vilket gör att du missar att det faktiskt finns folk här som inget annat vill att man ska kunna lita på valen.
Visar det sig efter en FULLSTÄNDIG audit att allt är i sin ordning så kommer folk att lugna sig och allt återgår till det normala och Biden svärs in.
Filmerna som släppts nu på signatur genomgången säger ju att de är extremt desperata och inga siffror stämmer samt att de har lagt stora mängder med tomma valsedlar bland de räknade och godkända sedlarna.
Detta ställer såklart till det och man vill ha svar på hur det kunnat bli så under det säkraste valet i USA:s historia.
Jag hör på dig att du är en extremist som är förblindad och helst ser att det inte framkommer några iregulariteter.

Oavsett vilken sida man står på så måste du väll hålla med om att en fullständig genomgång hade varit det bästa för bägge parter?

Nu håller jag kväll 😊
2020-12-19, 18:20
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Det är förvisso sant att Kemp kom till makten i ett parodiskt ohederligt val där han som statssekreterare var ansvarig för att organisera det val där han ställde upp som kandidat till guvernörspost, och visst vore det roligt om republikanerna börjar äta upp varandra, men om Trump skall göra det får han skynda på, han har bara till 6 januari på sig.

Han får gärna utreda McConnell också då dennes valseger var rätt suspekt med segrar i distrikt där majoriteten var registrerade demokrater och det fanns fler registrerade röstande än innevånare.

Förhoppningsvis är det här klart långt innan 20/1, för det förefaller vara den bortre tidsgränsen. Å andra sidan sa Ellis att det här kan hålla på till mars och på vilket grundlag hon har att säga så känner jag inte till.

Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Om Biden svärs in då har han ungefär lika mycket legitimitet som Maduro eller Lukaschenko.

Med tanke på all korruption med främmande makt så är Biden nästan att betrakta som värre.

Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Voter suppression och gerrymandering är väldokumenterat.

Du förnekar något som är allmänt bevisat.

Hördu, Rödjard, är det inte bättre att hålla sig till sanning?

Que?

Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Så om Biden svärs in utan att det blir väpnat motstånd så har allt utretts grundligt och oberoende?

Nästan alla terrorister i väst är muslimer. Alla muslimer är inte terrorister. Bara för att påståendet i ett led stämmer så betyder det inte att det stämmer "baklänges". Bortsett från det så var det en åsikt jag vädrade och inte ett faktum.
2020-12-19, 18:21
Medlem
spindrifts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
DC har väl några av de hårdaste vapenlagarna i staterna?

Ställer mig skeptisk till att polisen:
1. Skulle tillåta en sådan folksamling
2. Inte har utökad beredskap
3. Inte skulle avbryta det hela innan folkmassan samlats
Ingen tänker bry sig om några vapenlagar.

Förra stop the steal rallyt i DC var det milslånga karavaner, och detta förefaller som det kommer locka många fler.

Är det några tusen tillslut kommer polisen kanske kunna hantera det, men blir det hundratusentals finns det ingen poliskår som kan stå emot.
Som sagt, titta på kravallerna i somras och hur försiktiga man var med att ingripa, och då var det mest random slödder som ville bränna saker och råna butiker.

Hur ska de hindra demonstranter att ta sig in till DC...spärra av hela staden? Även det är långt över en poliskårs förmåga.
2020-12-19, 18:24
Medlem
Citat:

Förra stop the steal rallyt i DC var det milslånga karavaner, och detta förefaller som det kommer locka många fler.

Är det några tusen tillslut kommer polisen kanske kunna hantera det, men blir det hundratusentals finns det ingen poliskår som kan stå emot.
Som sagt, titta på kravallerna i somras och hur försiktiga man var med att ingripa, och då var det mest random slödder som ville bränna saker och råna butiker.

Hur ska de hindra demonstranter att ta sig in till DC...spärra av hela staden? Även det är långt över en poliskårs förmåga.

Att det kommer bli rörigt råder det ingen tvekan om. Men att någon form av beväpnad melis skulle ockupera DC är rena sagoberättelser.
2020-12-19, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Testoject
Har aldrig påstått att någon ska störta Biden med beväpnade medborgare. Vart får du detta ifrån?
Jag har påpekat att de du höjer till skyarna inte ens kunde ta hand om arga veganer och negrar på gatan.
Ptatar inte om Sverige, pratar om USA. Att sitta och leta ord/benämningar och kalla det för "desperation" är nog mer "desperation" från din sida.
Jag är ganska övertygad att det inte har gått rätt till på många platser under valet.
Desperationen lyser igenom på väldigt många under mötena som hålls.
Om det är massivt fusk eller bara regionalt låter jag vara osagt tills alla lagt korten på bordet.
Detta är djupare än vad en lag säger, detta är vad som måste göras enligt mig för att folket ska kunna gå framåt och få tillbaka lite av förtroendet för valen.
När ena sidan stretar emot allt vad de orkar så stiger så klart misstron.
Att man sedan skyller på paragrafer är bara ännu ett sätt att försöka ducka det allra viktigaste, folks tillit från bägge sidor.

Du behandlar alla som Trump extremister vilket gör att du missar att det faktiskt finns folk här som inget annat vill att man ska kunna lita på valen.
Visar det sig efter en FULLSTÄNDIG audit att allt är i sin ordning så kommer folk att lugna sig och allt återgår till det normala och Biden svärs in.
Filmerna som släppts nu på signatur genomgången säger ju att de är extremt desperata och inga siffror stämmer samt att de har lagt stora mängder med tomma valsedlar bland de räknade och godkända sedlarna.
Detta ställer såklart till det och man vill ha svar på hur det kunnat bli så under det säkraste valet i USA:s historia.
Jag hör på dig att du är en extremist som är förblindad och helst ser att det inte framkommer några iregulariteter.

Oavsett vilken sida man står på så måste du väll hålla med om att en fullständig genomgång hade varit det bästa för bägge parter?

Nu håller jag kväll 😊

Mycket text, ganska lite av substans.

1. Jag har svårligen ”höjt amerikansk polis till skyarna”. Det jag sagt är att den amerikanska polismakten är fullt kapabel och har tillräckliga resurser för att ta hand om våldsamma grupper.

2. Tidigare skrev du att ”Sveriges rikes lag står över kommunal och regional lag”, det är detta jag kommenterar. Visar på en tydlig brist på kunskap.

Du kan fortsätta drömma om valfusk, väpnad melis och kaos. Själv uppehåller jag mig i verkligheten.
2020-12-19, 18:28
Medlem
spindrifts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Trams, självklart kan polisen dominera eller stänga ute ett gäng beväpnade och förmodligen smått berusade hillbillies, Young Boys-typer och aktivister. Det är inte heller så, som du verkar tro, att de trupper som finns inom DC skulle vara bundna av någon sorts lojalitetsed mot den utgående presidenten personligen och därmed kommer att tvingas stanna kvar i sina baracker om de behövs, medan Trumpmobben försöker tvinga igenom en revolt mot valet och författningen.

Trump-regimen är körd, slutgiltigt.
Så du tror att militären går ut på eget bevåg?
Eller att Biden kommer kunna kommendera dem den 6:e?

Vet inte hur det faktiskt ligger till, men har svårt att se att militären skulle ingripa mot befolkningen utan en order. Vem skulle ge den ordern tror du?

Tror inte militären är blint lojala till Trump, och skulle han ge en galen order skulle han kanske kunna möta motstånd. Men finns inte en chans att de agerar autonomt mot befolkningen eller följer order från någon som inte har befäl.
2020-12-19, 18:29
Medlem
Dofternas avatar
Citat:

Du tror inte att staten kommer slå ner lite hårdare på "kränkta vita män" än på de "stackars rasifierade"?
2020-12-19, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Du känner till vilka "Proud Boys" är va?

Vad ska de hitta på som är så demokratiskt?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in