2020-12-19, 14:05
Medlem
Folk som känner grabben - vad är han känd för? Vad pysslar han med? Kriminalitet? Droger? Psykisk ohälsa? Har han belastning sedan innan? Langar han?

Jag vet att FB är helt ointresserade så fort personen har ett ”son”-namn men vi vänstermuppar kan vara nyfikna med.
Citera
2020-12-19, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FeelingBlue
Folk som känner grabben - vad är han känd för? Vad pysslar han med? Kriminalitet? Droger? Psykisk ohälsa? Har han belastning sedan innan? Langar han?

Jag vet att FB är helt ointresserade så fort personen har ett ”son”-namn men vi vänstermuppar kan vara nyfikna med.

Han heter Alexander Olsson och är en bra kille. Han missbrukade och är dömd för massa stölder och sånt vanligt punderi.

Jag hoppas folk blir lika upprörda nu när en svensk kille blir skjuten av polis som när en svart person i usa kvävs efter att ha tryckt i sig fentanyl, och som dessutom påstod sig ha andningssvårigheter innan polisen grep han. Jag kommer få reda på exakt vad som hänt eftersom jag känner alla inblandade. Men bor ej kvar i sala och fick precis veta detta.
Återkommer när jag vet mer!
Citera
2020-12-19, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UziDog
Han heter Alexander Olsson och är en bra kille. Han missbrukade och är dömd för massa stölder och sånt vanligt punderi.

Jag hoppas folk blir lika upprörda nu när en svensk kille blir skjuten av polis som när en svart person i usa kvävs efter att ha tryckt i sig fentanyl, och som dessutom påstod sig ha andningssvårigheter innan polisen grep han. Jag kommer få reda på exakt vad som hänt eftersom jag känner alla inblandade. Men bor ej kvar i sala och fick precis veta detta.

En bra pundare som förstör för andra människor?
Citera
2020-12-19, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NilsD
Berätta vad du vet om händelsen eftersom du redan nu dömer ut händelsen som amatörmässig.

Att en kille blivit skjuten av polis och dött, som du ser är rubriceringen grovt olaga hot och inget försök till våld eller misshandel. Använd din hjärncell och lista ut själv om det är amatörmässigt att skjuta ihjäl en verbalt hotfull pundare eller inte.
Citera
2020-12-19, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EggBoxJuan
Mycket bra, vi behöver denna utveckling.
Polisen behöver befästa sin roll i samhället som den som har kommandot när det gäller ingripanden.
Gemene man har inget att frukta så länge man inte riktar vapen mot polisen, och polisen har ingen egen agenda där de ger sig ut för att skjuta folk de inte gillar.
Vänsterns fantasier om polisers agenda och att poliser skulle vara samhällsfiender har för länge låtits förstöra landet, vi måste bort från sånt trams.

Dock så händer det felaktigheter, som vid fallet med downs-killen men olyckor kan hända precis som i alla andra branscher.

Vem är du då att stå över lagen och rättvisan? Polisen ska befästa sin roll i samhället men du är den som avgör vad som är rätt och fel? Du argumenterar utifrån en känsla det är uppenbart eftersom du argumenterar ner dig själv.

Rätten friade poliserna i fallet Eric Thorell, alltså har inget misstag begåtts. Så varför sitter du som dyrkar statsmakten och rättsystemet så mycket att det var ett misstag? Det är ju fastslagit att poliserna inte gjort fel eftersom dem friades. Öven på punkten om tjänstefel och vållande till annans död. Så håll dig borta från att uttrycka dig i framtiden och gör något åt dina egna problem istället för att ge dig på samhällsdebatt.

Det är inte genom att skjuta ihjäl människor som polisen återfår förtroende bland medborgarna. Det är inte såhär man kommer till bukt med dem samhällsproblem som jag gissar är det som skapar frustrationen i dig.
Citera
2020-12-19, 14:27
Medlem
Citat:

Olsson?? Fast det heter han väl inte alls, så sitt inte och låsas att du känner folk. Fittunge
Citera
2020-12-19, 14:50
Medlem
Sen undrar man ju vem polisen var som sköt
Citera
2020-12-19, 14:52
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Ok, det är tyvärr så det blir och polisen undviker konfrontation, även om det vore mer berättigat med verkanseld när 20 pers kastar stenar mot en.. Har ju även hänt att socialen tagit utländska ungar från föräldrarna och dagen efter stod drösvis ur den somaliska/arabiska klanen vid socialkontoret och hotar med vedergällning om de inte får tillbaka vårdnaden..

Polisen skjuter inte vid stenkastning därför att det inte är direkt livshotande.
Här är det förmodligen någon som har riktat ett vapen mot polis eller annan person.
Citera
2020-12-19, 14:52
Citat:
Att en kille blivit skjuten av polis och dött, som du ser är rubriceringen grovt olaga hot och inget försök till våld eller misshandel. Använd din hjärncell och lista ut själv om det är amatörmässigt att skjuta ihjäl en verbalt hotfull pundare eller inte.

grovt olaga hot är just det att hota med draget vapen. Att bara snacka och skrika är självklart fortfarande riskfritt att göra när polisen kommer.
Citera
2020-12-19, 15:01
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HatarIslam
Jag hade mina aningar om att det här var en psykiskt sjuk eller handikappad. Där har polisen inga problem att börja skjuta.

Men de tungt kriminella muslimerna som handlar med stora lager knark och vapen går fria. De vågar polisen aldrig göra någonting mot, och ännu mindre att börja skjuta mot dom.

Eller det senaste klippet jag såg där polisen står maktlös mot en aggressiv muslim och lyder som en hund när muslimen beordrar polisen att gå iväg och ställa sig någon annanstans, och polisen lyckas få fram - i en barnröst: "Farook, sluutaaaaa".

https://www.youtube.com/watch?v=A57iiE8PqeQ

FY FAN!

Tungt kriminella siktar inte med vapen mot polis och därför blir de inte skjutna.
Citera
2020-12-19, 15:03
Medlem
Citat:

Läs på brottsbalken.

För att det ska anses vara -grovt- olaga hot så ska hotet förstärkts med ett vapen alternativt väldigt farligt. Inte bara att någon är "verbalt hotfull".
Senast redigerad av Mhage 2020-12-19 kl. 15:21.
Citera
2020-12-19, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apnos
Sen undrar man ju vem polisen var som sköt
Varför undrar du det? En polis i tjänst som utfört en tjänsteåtgärd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in