2020-12-19, 11:00
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apnos
Upprepar min fråga om det kan vara samma 25-åring som Sala allehanda skrivit om upprepade gånger senaste året. Stog nyligen tex att en 25-åring beväpnad ned en yxa , såklart narkotikapåverkad, tagits på en skolgård i Sala. Nån som vet eller tror nåt vettigt? Tror inte som mån här ovan att det är nån ”babbe” (fruktansvärt ord) utan en missanpassad svensk yngling från Sala.
Länka till den artikeln tack, hittar inget om yxbeväpnad man på skolgård i Sala.
Citera
2020-12-19, 11:08
Avstängd
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejflashbackhej
Enligt uppgift hade pojken injicerat 3st cannabismarijuana, en potentiellt dödlig utgång alltså.

Polis-Hen kom lyckligtvis i sista sekund, precis innan fjärde injektionen av cannabisharts, vilket skulle generera en mycket kraftig dödsstöt och allmänfarlig ödeläggelse.

Vi har en modig Hen-Polis att tacka för sitt rådvilliga ingripande, ett ungt barns liv räddades denna natt, för att inte tala om vad som kunnat skett..

Allt för många har gått bort av haschiuana. Det räcker nu, jag förespråkar dödsstraff mot hashmarijuana.

Till er som har en närstående beroende av cannabisspice, det räcker med en gång för att bli beroende for life. Våga säg NEJ till grupptryck, det är din framtid det handlar om. ❤️
Och vi har väldigt "modiga" kriminella som utnyttjar barn och utvecklingsstörda. Jag vill inte uttala mig om det här fallet det får polisen göra internt. En polis vill inte skjuta ihjäl varken en pundare eller en kriminell utan försöker lösa situationen på bästa vis. Jag tror det uppstått en väldigt hotfull situation mot en kollega som stått väldigt nära offret. Och sedan har en kollega till polisen öppnat eld och ej den polisen som var attackerad. Förmodligen har offret varit påverkad och dragit upp en kniv mot ingripande polisen. Kommer bli intressant att följa det här.
Citera
2020-12-19, 11:09
Medlem
EggBoxJuans avatar
Mycket bra, vi behöver denna utveckling.
Polisen behöver befästa sin roll i samhället som den som har kommandot när det gäller ingripanden.
Gemene man har inget att frukta så länge man inte riktar vapen mot polisen, och polisen har ingen egen agenda där de ger sig ut för att skjuta folk de inte gillar.
Vänsterns fantasier om polisers agenda och att poliser skulle vara samhällsfiender har för länge låtits förstöra landet, vi måste bort från sånt trams.

Dock så händer det felaktigheter, som vid fallet med downs-killen men olyckor kan hända precis som i alla andra branscher.
Citera
2020-12-19, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Länka till den artikeln tack, hittar inget om yxbeväpnad man på skolgård i Sala.

https://www.salaallehanda.com/artike...-utanfor-skola
Citera
2020-12-19, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TokyoBarn
Japp, killen som viftade med kniv när polisen kom till hans lägenhet blev ihjälskjuten, dagarna efter var det "rosengårdsfyrverkerier" och stenkastning.

Gängkriminell vettifan dock.

Men annars har det varit mycket svenskar konstigt nog
Ok, det är tyvärr så det blir och polisen undviker konfrontation, även om det vore mer berättigat med verkanseld när 20 pers kastar stenar mot en.. Har ju även hänt att socialen tagit utländska ungar från föräldrarna och dagen efter stod drösvis ur den somaliska/arabiska klanen vid socialkontoret och hotar med vedergällning om de inte får tillbaka vårdnaden..
Senast redigerad av sweintoo 2020-12-19 kl. 11:15.
Citera
2020-12-19, 11:20
Medlem
Nu är han död.

Han ska ha hotat någon utomhus, sen kom snuten, och han började vifta med pickan/kniven mot dom.
Pang!

Händelsen var nära Ekeby skolan och Kaplanen äldreboende. Så ja, det var centralt, men inte direkt när pizzeria Papillon som jag tyckte jag hörde.
Men ljuden av pistolskotten ekade och studsade mellan husväggarna så det lät så för mig.

Sen så var det ju bruden som böla inne på min innergård efter att det small.
Senast redigerad av Bad_Ghost 2020-12-19 kl. 11:37.
Citera
2020-12-19, 11:31
Medlem
BrainDisorders avatar
Väldigt liten stad, namn borde folk veta vid det här laget. Finns mycket pundare och småbus men några större grovt kriminella är det nog rätt dåligt med här. Många har ju "växt" upp och ordnat till det för sig medans nya generationer verkar med degenererade än den förra. Alla är allan ballan med droger och alkohol i blodet.
Om jag tokar artikeln rätt så är stället en gata där många människor rör sig på nattetid när det är fre/lör samt närheten till en skola där folk brukar hänga med bilar osv. Knappast något skitställe så ur boendeperspektiv men en del socfall finns det nog.
Citera
2020-12-19, 11:48
Citat:
Ursprungligen postat av HatarIslam
Eftersom polisen vågade skjuta så kan jag nästan garantera att den avlidne INTE är en tungt kriminell muslim. Polisen är bara tuff mot vanliga människor.

Vi glömmer inte hur 3-4 poliser tömde sina magasin på en oskyldig kille med Downs syndrom.
Ja det är tragiskt , men de hade vapen i handen ..
Citera
2020-12-19, 11:49
Medlem
Ale*ander Jo*ansson säg det vara som hotade och sen dog.

Pundare som vifta med en kolsyrepistol och då sköt snuten honom.
Citera
2020-12-19, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bad_Ghost
Ale*ander Jo*ansson säg det vara som hotade och sen dog.

Pundare som vifta med en kolsyrepistol och då sköt snuten honom.

Ja en sådan puffra kan ju se ut som en ”äkta” variant.
Inte förvånande då att polis väljer verkningseld.
Citera
2020-12-19, 12:10
Medlem
Summer24s avatar
Nån som vet om han hade fb el insta? Länk? Känd för att vara stökig?
Citera
2020-12-19, 12:12
Medlem
Tydligen är han pundare och hänger med såna. Han har fejsbok
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här