2020-12-19, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
De har ju drivit detta mot domstolar. De vägrar ju att ta upp ärendena. Det är locket på.

Vad är bästa argumentet för att de har haft fel när väljer att inte ta upp ärendet?
2020-12-19, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Så vad är den rimliga förklaringen på det?
1. Samtliga domare i USA är korrupta och motarbetar Trump i uppenbar strid med lagen.

2. Trumps stämningar är innehållslösa.

3. Trumps advokater är inkompetenta.

4. Det är bara för att lura folk på pengar.
2020-12-19, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
3. Trumps advokater är inkompetenta.

4. Det är bara för att lura folk på pengar.

Ja jo, där håller jag ju med dig.
Men för dom som de facto menar att det finns solklara bevis för omfattande valfusk och att Trump är Jesus så återstår ju bara alternativ 1 och 2.
2020-12-19, 14:10
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Ja, JFK vann med all sannolikhet genom fusk, det är sant, men valet 1960 kommer inte ens i närheten av vidden av fusk som skådats i detta val.

Kan så vara men mest lösa spekulationer. Jag menar mer vad undersökningarna genom åren har
visat. Det går ju inte att mata på år efter år med fusk, systemet måste ju ändras för att få
säkra val.

Mike Pence
2020-12-19, 14:12
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Senator Brian Kemp har varit i rampljuset då han pekats ut som någon som kört en kniv i ryggen på Trump. Relationen mellan de båda har varit minst sagt ansträngd. Nu dyker han lite förvånande upp i Vita huset för en julfest.

Governor Brian P. Kemp (@GovKemp) Tweetade: Lucy and I had a great time at the @WhiteHouse Christmas Party today. Merry Christmas, everyone!🎄 🇺🇸 https://t.co/nKPLe3M32Y https://twitter.com/GovKemp/status/1340106148008112131?s=20

Har Kemp tillslut insett vilken sida som företräder det goda?

Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Jag blir väldigt glad över att se Kemp samarbeta med Trump. Frågan är vad som fick de båda att gräva ner stridsyxan.
Är inte du också nyfiken?

Jag kan ju föreställa mig att Kemp et al börjat dra streck mellan prickarna och upptäckt att det står treason och arkebusering. Vem vet kanske betyder det ingenting, kanske betyder det allt?

Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Om det är sant att Kemp kört kniven i ryggen på aset så ska vi hylla honom liksom vi hyllar alla som fuskade bort aset. Det är stort.

Du ska inte skjuta björnen innan du säljer skinnet?
2020-12-19, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CKCS
Kan man tolka det på något annat sätt?
Board of Supervisors Chairman Clint Hickman, a Republican, said Friday that the timeline on the subpoenas was unrealistic, the request was an intrusion into voters' privacy, and fulfilling them would require breaking state law.

Ni bryr er inte att ta reda på fakta va?
Finns bara en demokrat i denna grupp.
2020-12-19, 14:20
Medlem
Snabbehandling (emergency injunctive relief) av fallet som Mike Kelly drev avslogs som bekant. Själva fallet är dock fortfarande aktuellt vad det verkar. Återstår att se om SCOTUS tar upp det. Jag tror inte att de gett något besked i frågan.
2020-12-19, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sacramento
Snabbehandling (emergency injunctive relief) av fallet som Mike Kelly drev avslogs som bekant. Själva fallet är dock fortfarande aktuellt vad det verkar. Återstår att se om SCOTUS tar upp det. Jag tror inte att de gett något besked i frågan.
Kelly gjorde ingen writ of cert. för ärendet utan det car inbakat i hans emergency injunctive relief, det finns inget mer för SCOTUS att agera i frågan.
2020-12-19, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonaldTrummp
Kan så vara men mest lösa spekulationer. Jag menar mer vad undersökningarna genom åren har
visat. Det går ju inte att mata på år efter år med fusk, systemet måste ju ändras för att få
säkra val.

Mike Pence
Varför tror du det? Systemet har gött politruckerna i decennier. In kom Trump som ett yrväder och var okorruperad av politikernas sekelgamla seder. Självklart blev alla "fat cats" skitskraja och iscensatte ett valfusk som varit mer omfattande och grövre än vad man någonsin gjort tidigare, för denna gång var man desperata. Därför blev det hela så pass mycket mer påtagligt denna gång.
2020-12-19, 14:29
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Det verkar inte finnas ett specifikt sånt domslut. Vilket domslut syftar du på?

Jag står rättad, det var inte ett domstolsbeslut.
Men vad försöker de dölja?
2020-12-19, 14:32
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siister
"According to Matthew DePerno, 138 ballots had write-in-votes where the penmanship was exactly the same."

Det blev tydligare

Om dessa signaturer anses vara ett problem i dag, hur lyckades valsedlarna passera alla säkerhets-spärrar i "världens genom tidernas säkraste val"?
2020-12-19, 14:35
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Varför tror du det? Systemet har gött politruckerna i decennier. In kom Trump som ett yrväder och var okorruperad av politikernas sekelgamla seder. Självklart blev alla "fat cats" skitskraja och iscensatte ett valfusk som varit mer omfattande och grövre än vad man någonsin gjort tidigare, för denna gång var man desperata. Därför blev det hela så pass mycket mer påtagligt denna gång.

Låter som diktande.

Rent faktiskt har Trump fyllt träsket med sin egen klan och utsett diverse rikisar och lakejer.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in